کمیاب ترین گروه خونی در کشور، سهم بانوان ایرانی از اهدای خون

به گزارش خانه انگلیسی، بشیر حاجی بیگی، در مصاحبه با خبرنگاران، به تشریح آخرین وضعیت اهدای خون در کشور پرداخت و اضافه نمود: در حال حاضر بانوان استان های لرستان، خراسان جنوبی، کردستان و مرکزی، در بین بانوان کشور، در صدر اهدا کنندگان خون قرار دارند.

کمیاب ترین گروه خونی در کشور، سهم بانوان ایرانی از اهدای خون

وی با عنوان این مطلب که در 7 ماهه سال جاری نسبت به 7 ماهه سال قبل استان های زنجان، اردبیل و خراسان جنوبی بیشترین میزان رشد در اهدای خون بانوان را داشته اند، اضافه کرد: در حال حاضر تنها 4.5 درصد اهدا کنندگان خون در کشور بانوان هستند.

حاجی بیگی با اشاره به مراجعه یک میلیون و 586 هزار و 805 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور، ادامه داد: تا خاتمه مهر 97 ، یک میلیون و 249 هزار و 455 واحد خون اهدا شده است.

به گفته وی، از اول فروردین تا خاتمه مهر 97 ، 2 میلیون و 676 هزار و 13 واحد خون و فرآورده های خونی در بین مراکز درمانی و بیمارستان های کشور توزیع شده است که از این تعداد یک میلیون و 132 هزار و 739 واحد گلبول قرمز فشرده، 378 هزار و 694 واحد پلاسمای تازه منجمد و 556 هزار و 180 واحد پلاکت بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان در صدر اهدا کنندگان خون در کشور قرار دارند و نزدیک به 38 درصد خون های اهدایی در کشور مربوط به این 4 استان است.

وی اضافه کرد: در 7 ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال 96 ، استان های خراسان شمالی، ایلام و کردستان بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را داشته اند.

حاجی بیگی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 90 درصد اهدا کنندگان خون در کشور دارای گروه خون مثبت و تنها 10 درصد اهدا کنندگان خون در کشور گروه خون منفی دارند.

وی اضافه کرد: نزدیک به 34 درصد اهدا کنندگان خون در کشور O مثبت بوده و به عنوان فراوان ترین گروه خوبی تلقی شده و گروه خونی AB منفی با یک درصد کمیاب ترین گروه خونی در کشور هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمیاب ترین گروه خونی در کشور، سهم بانوان ایرانی از اهدای خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیاب ترین گروه خونی در کشور، سهم بانوان ایرانی از اهدای خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید