تخصیص 32 درصدی اعتبار پروژه های عمرانی پلدختر

به گزارش خانه انگلیسی، احمد مرادپور عصر سه شنبه در جلسه آنالیز مسائل و مسائل شهرستان پلدختر گفت: در کل استان برای سال جاری یک هزار و 928 پروژه داریم با رقمی حدود 445 میلیارد تومان که اعتبارات استانی است.

تخصیص 32 درصدی اعتبار پروژه های عمرانی پلدختر

وی با بیان اینکه از این تعداد 182 پروژه مربوط به شهرستان پلدختر بوده و 56 میلیارد تومان اعتبار شهرستان پلدختر است، توضیح داد: 32 درصد تخصیص به اعتبارات پلدختر داده اند و در کل 18 میلیارد تومان تخصیص و جذب گردیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه شهرستان پلدختر روستاهای زیادی دارد و در کنار آن صعب العبور بودن مناطق پلدختر را داریم، اضافه کرد: پلدختر نقطه خروجی استان است و به عنوان آخرین نقطه استان مسائل سیل و سیلاب را هم دارد.

استفاده از تجهیزات فراوری داخل در ایستگاه های پمپاژ آب

مرادپور با اشاره به اینکه مهمترین بحث در پلدختر بحث کشاورزی بود که استاندار لرستان نیز به محض ورود به استان این را به درستی تشخیص دادند، جلساتی با مدیران کل داشتند و به این نتیجه رسیدند پروژه هایی که به نتیجه نرسیده اند را به عنوان پروژه های کلیدی لحاظ نمایند، اضافه کرد: در پلدختر ایستگاه های پمپاژ آبی داریم که نیمه تمام مانده اند و اتمام و بهره برداری این ایستگاه ها در دستور کار نهاده شد.

وی با بیان اینکه با توجه به تغییرات ارزی نیز روند خرید تجهیزات این ایستگاه ها تغییر کرد و از ابزارها و تجهیزاتی که فراوری داخل کشور بوده و می گردد تهیه کرد، استفاده می گردد؛ توضیح داد: با فعالیت و بهره برداری از ایستگاه های پمپاژ آب 6 هزار و 690 هکتار زمین دیم داریم که به آبی تبدیل می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اعلام نمود: زمین دیم فقط جو، گندم و غلات میتوانیم بکاریم که ارزش اضافه کرده خاصی ایجاد نمی کند ولی در زمین های آبی انواع و اقسام کشت در فصول مختلف می گردد انجام داد؛ حدود 5 برابر مقدار فراوری زمین آبی با دیم تفاوت دارد به همین نسبت هم اشتغال ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تخصیص 32 درصدی اعتبار پروژه های عمرانی پلدختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 32 درصدی اعتبار پروژه های عمرانی پلدختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید