حضور بانوان غواص ایرانی مورد توجه رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی، غواصی کشورمان صاحب مدرک ملی و بین المللی آموزش شد

به گزارش خانه انگلیسی، در نخستین سمینار بین المللی دانش افزایی غواصی از برند گواهی آموزشی ایران که مورد تأیید فدراسیون جهانی است، رونمایی شد.

حضور بانوان غواص ایرانی مورد توجه رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی، غواصی کشورمان صاحب مدرک ملی و بین المللی آموزش شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خانه انگلیسی، نخستین سمینار بین المللی دانش افزایی غواصی با حضور بیش از 400 مدرس غواصی برگزار گردید. این سمینار به مدت سه روز در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار گردید و مدرسان بین المللی نیز در آن حضور داشتند.

در این سمینار بین المللی سه مدرس ارشد فدراسیون جهانی غواصی (CMAS) کارگاه های آموزشی را برای حاضران برگزار کردند. همچنین در این همایش بین المللی که برای نخستین بار در ایران برگزار گردید، از گواهی ملی که برندی ایرانی است رونمایی شد. این در حالی است که پیش از این غواصان ایران برای اخذ گواهی آموزشی خود باید در کلاس های بین المللی شرکت و گواهی خود را از دیگر کشورها اخذ می کردند.

امیرحسین فروغ، رئیس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی درباره برگزاری این سمینار به خانه انگلیسی گفت: حضور این مدرسان برای سیستم های آموزشی جهت یکسان سازی آموزش بسیار خوب است. همچنین به دلیل صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از خروج ارز تصمیم گرفتیم که مدرک ملی را رونمایی کنیم تا همه غواصان سیستم های آموزشی از گواهی ملی استفاده نمایند که با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

فروغ اضافه نمود: بیش از 80 سیستم آموزش بین المللی غواصی در جهان داریم که هیچ کدام سیستم آموزش بومی نیستند. با توجه به نیازهای جامعه خودمان و تعداد بالای مدرسان ماهر در ایران، این خلاء را احساس کردیم شرایطی را فراهم کنیم که غواصان کشورمان برای اخذ گواهی های آموزشی به کشورهای دیگر نروند.

رئیس کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار داشت: سالی 2500 گواهی غواصی را باید در ایران صادر کنیم. با توجه به این تعداد بالا درصدد برآمدیم تا از مدرک ملی خود که مطابق با استانداردهای بین المللی است، رونمایی کنیم. در همین خصوص رایزنی های لازم با فدراسیون جهانی غواصی صورت گرفت و تأییدیه های لازم را کسب کردیم و این مدرک ملی در سراسر جهان قابل قبول خواهد بود. مدرک ملی ایران نیز در کنار دیگر مدارک آموزشی قرار گرفته و حتی غواصان دیگر کشورها می توانند دوره های آموزشی خود را برای اخذ گواهی در ایران بگذرانند. به این ترتیب ایران به جمع دیگر کشورهایی اضافه شد که مدرک بین المللی آموزش غواصی ارائه می نماید.

فلمین هول، رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی غواصی هم در خصوص برگزاری سمینار بین المللی غواصی در تهران به خبرنگار خانه انگلیسی گفت: از برگزاری این سمینار در ایران بسیار لذت بردم. تجربه بسیار ارزشمندی به دست آوردم. برگزاری چنین سمیناری با این تعداد شرکت نماینده برایم جالب بود.

وی اضافه نمود: انتظار نداشتم با این تعداد شرکت نماینده روبه رو شوم. این نشان دهنده این است که ایرانی ها به ورزش علاقه مند هستند. آنچه برایم قابل توجه بود حضور بانوان مدرس و مربی غواص در این همایش است. این یکی از بزرگترین و بهترین سمینارهای آموزشی است که می توان گفت نه تنها در خاورمیانه که حتی در سطح آسیا در چند سال گذشته برگزار گردیده است. خوشحالم که در ایران به ورزش بانوان بها می دهند و در رشته ای مثل غواصی تعداد بالایی از زنان در سطح مدرس و مربی فعال هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حضور بانوان غواص ایرانی مورد توجه رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی، غواصی کشورمان صاحب مدرک ملی و بین المللی آموزش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور بانوان غواص ایرانی مورد توجه رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی، غواصی کشورمان صاحب مدرک ملی و بین المللی آموزش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید