قره خانلو: تمام هزینه هایم در آرژانتین با IOC است، 3 برنامه اصلی را دنبال خواهم کرد

به گزارش خانه انگلیسی، رییس آموزشگاه ملی المپیک گفت: من به دعوت کمیته بین المللی المپیک برای حضور در یک همایش به آرژانتین آمده ام و تمام هزینه هایم را نیز IOC پرداخت نموده است.

قره خانلو: تمام هزینه هایم در آرژانتین با IOC است، 3 برنامه اصلی را دنبال خواهم کرد

رضا قره خانلو در گفت وگو با خانه انگلیسی درباره علت حضورش در آرژانتین بیان نمود: کمیته بین المللی المپیک (IOC) در نظر دارد تا سال 2030 اصلاحات اساسی را در سیاست ها و برنامه های خود اعمال کند و تمام تغییرات در برنامه المپیزم را پیگیری می نماید. به همین دلیل در کنار المپیک جوانان یک همایش بزرگی ترتیب دادند که در این همایش 1100 نفر از بزرگترین شخصیت ها و تمام اعضای خانواده IOC شرکت داشتند از جمله خود توماس باخ و بان کی مون و تمام اعضای IOC. این همایش با حضور رییس جمهور آرژانتین شروع به کار کرد و در مورد 13 عنوان بسیار مهم بحث و گفت وگو شد.

او اضافه نمود: من نیز از طرف کمیته بین المللی المپیک برای شرکت در این کنگره دعوت شدم و تمام هزینه هاهای مربوط به مسافرت و اسکانم از طریق کمیته بین المللی المپیک پرداخت شده است. من این فرصت را برای ارائه دیدگاه های ایران مورد استفاده قرار دادم و کوشش کردم با شرکت فعال در جلسات، دیدگاه های ایران و برنامه های کمیته ملی المپیک ایران را به اطلاع آنها برسانم.

قره خانلو در موضوعاتی که در این همایش مورد بحث و گفت وگو نهاده شد، بیان نمود: همان طور که گفتم 13 عنوان بسیار مهم بحث و گفت وگو شد که به برخی اشاره می کنم. یکی، موضوع اصلاح جامعه از طریق ورزش بود که در این زمینه بان کی مون به عنوان رییس کمیته اخلاق IOC منصوب شده و اعتقاد دارد جنبش المپیزم قوی ترین ابزار برای اصلاح وضعیت دنیا است. مورد دیگر، توجه ویژه نسبت به ورزش زنان بود. مسئله دیگر، موضوع شهر فعال جامعه سالم است. درواقع IOC می خواهد به جز ورزش قهرمانی، به میان مردم برود و برای سلامت مردم و کاهش بیماری ها از ورزش استفاده کند. موضوع چهارم، آینده ورزشکاران و دوران بازنشستگی آنها بود که به نقش های اجتماعی قهرمانان برمی شود. صلح و ورزش، مبارزه با دوپینگ و حفظ محیط زیست نیز از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه گنجانده شده است.

او ادامه داد: در نظر هست بعد از بازگشت به ایران سه برنامه اصلی را پیگیری کنیم که اولی، تشکیل انجمن المپین های جوان خواهد بود تا از طریق آن، ورزشکاران جوان با مسائل فرهنگی، آموزشی و اجتماعی آشنا شوند و در آینده بتوانند المپین های کاملی باشند. مورد دوم، توجه به دختران است و برنامه دختران المپین را در آموزشگاه پیگیری می کنیم. به این معنی که دختران جوان ما که مستعد قهرمانی در المپیک هستند تحت پوشش آموزشگاه قرار می گیرند و از خدمات علمی و آموزشی آموزشگاه به طور جدی بهره مند می شوند. مورد سوم نیز موضوع اصلاح جامعه از طریق ورزش و شهر فعال، جامعه سالم است. IOC هم از برنامه های ما حمایت خواهد نمود و حتی بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته است. امیدوارم با کوشش همه عزیزان بتوانیم در این برنامه ها پیشرفت مناسبی داشته باشیم.

قره خانلو در سرانجام گفت: مجددا تاکید می کنم من به دعوت کمیته بین المللی المپیک به آرژانتین آمده ام و تمام هزینه هایم نیز از طریق IOC پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قره خانلو: تمام هزینه هایم در آرژانتین با IOC است، 3 برنامه اصلی را دنبال خواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قره خانلو: تمام هزینه هایم در آرژانتین با IOC است، 3 برنامه اصلی را دنبال خواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید