ژاپنی ها: ایران شبیه یک تیم متوسط اروپایی

به گزارش خانه انگلیسی، ما درایران فوتبال مان را در چه سطحی می بینیم؟ آیا تا کنون کارشناسان فوتبال ایران، جرات به خرج داده اند وتیم ملی را درسطح تیم های درجه دوی اروپا خوانده اند؟

ژاپنی ها: ایران شبیه یک تیم متوسط اروپایی

حسرت ژاپنی ها از موقعیت امروز فوتبال ایران

تصویری که کارشناسان فوتبال ژاپن ازموقعیت کنونی تیم ملی فوتبال ایران دارند بسیارجالب توجه است. کارشناسان فوتبال ژاپن درآستانه تقابل با تیم ملی فوتبال ایران درمرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا به تشریح اوضاع تیم ملی ایران پرداخته اند وتحلیلی ارائه نموده اند که شاید ما درایران چنین برداشتی ازفوتبال مان نداشته باشیم و یا اگرهم داریم بسیارکمرنگ ومحدود است. کارشناس سایت SPORTMANIA1 ژاپن، تیم ملی فوتبال ایران را قدرتمندترین تیم قاره آسیا می داند و می نویسد:ایران تیمی است که رتبه 29 رنکینگ فیفا را به خود اختصاص داده و ژاپن در رده 50 است. این رتبه بندی نشان دهنده فزونی ایران برابر ژاپن است.

کارشناس فوتبال ژاپن به 6 سال عقب ماندگی فوتبال این کشوردررده ملی دربرابرایران اشاره نموده و نوشته: ژاپن آخرین بار در سال 2012 میلادی بالاتراز ایران در رنکینگ فیفا قرار داشت اما از آن موقع تاکنون که 6 سال می گذرد که پایین تر از ایران است. ایران سابقه 13 دوره حضور در جام ملت های آسیا را نیز داد که 3 عنوان قهرمانی متوالی در سال های 1968 تا 1976 میلادی به دست آورد. هر چند ژاپن نتایج بهتری در جام های جهانی کسب نموده اما به نظر می رسد سطح فنی ایران به اندازه کافی بالاتر از ژاپن است که برای اثبات آن می توانیم رنکینگ فیفا را ملاک قرار دهیم. ایران را قدرتمندترین تیم قاره آسیا می دانند و نامزد نخست قهرمانی جام ملت های 2019 است.

ما درایران فوتبال مان را در چه سطحی می بینیم؟ آیا تا کنون کارشناسان فوتبال ایران، جرات به خرج داده اند وتیم ملی را درسطح تیم های درجه دوی اروپا خوانده اند؟ شاید به تعداد انگشتان یک دست هم چنین تحلیل هایی نشنیده باشیم اما ژاپنی ها اعتقاد دارند فوتبال ایران به سطح تیم های اروپایی رسیده است! آن ها نوشته اند: ویژگی تیم ملی فوتبال ایران تاکتیک پذیری منعطف و سازماندهی در بازی است. به ویژه تاکتیک دفاعی این تیم پیچیده است. می توانند از بازی تحت فشار اندک و ایجاد بلوک امن استفاده نمایند. تاکتیک خود را نیز بر اساس بازی حریف انتخاب می نمایند. گفته می گردد که تیم ملی فوتبال ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی دارای قدرت متوسطی است. این دلایلی نشان می دهند که چرا ایران این قدر قدرتمند است.

1

منبع: ایران ورزشی

به "ژاپنی ها: ایران شبیه یک تیم متوسط اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی ها: ایران شبیه یک تیم متوسط اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید