کارخانه ها را به کارگران واگذار کنید

به گزارش خانه انگلیسی، یک مقام مسئول کارگری با انتقاد از روند خصوصی سازی در کشور، از نمایندگان مجلس خواست تا کمیته تحقیق و تفحص از خصوصی سازی را به جریان بیندازند و آنالیز نمایند که واگذاری شرکت هایی نظیر نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی، به قیمت واقعی بوده است؟

کارخانه ها را به کارگران واگذار کنید

ناصر چمنی در گفت وگو با خانه انگلیسی، با اشاره به تداوم مسائل کارخانه هایی نظیر نیشکر هفت تپهگفت: باید جلوی خصوصی سازی گرفته گردد تا اصلاحات لازم در فرایند واگذاری شرکتها صورت گیرد.

وی ادامه داد: در کشور ما خصوصی سازی با وضعیتی که دارد جواب نمی دهد چون خصوصی سازی به اهلش سپرده نمی گردد و طرحی شکست خورده است که باید تا زمانی که ایرادات آن رفع نشده و اصلاحات واقعی در آن صورت نگرفته، جلوی اجرایش گرفته گردد.

این مقام مسئول کارگری با بیان این که به جای خصوصی سازی، خصولتی سازی نموده ایم، گفت: دولت باید شرکتهایی که کارگران را به این روز انداخته از چنگ مدیران آن بگیرد و به شکل تعاونی به خود کارگران بدهد تا از این طریق هم مسائل کارخانه حل گردد و کارگران با دلگرمی به کار ادامه دهند و هم کارخانه به سوددهی برگردد.

چمنی تاکید نمود: اگر دولت به تعاون به عنوان یکی از ارکان اقتصاد اعتقاد دارد و سیاستهای اصل 44 قانون اساسی را که بر واگذاری به بخش تعاون به عنوان یک بخش خصوصی تاکید نموده قبول دارد، بهترین کار این است که شرکتهاو کارخانه هایی نظیر هپکو و هفت تپه را به بخش تعاون واگذار کند.

نائب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ادامه داد: مسائل ما در بحث خصوصی سازی شرکتها فراتر از این است، چون کارخانه ها را ضررده نشان دادند تا به جای آن که در بورس فروخته گردد در مزایده به فروش برود، در حالی که اگر همین کارخانه ها به قیمتی که فروخته شد به کارگران واگذار می شد امروز دولت با اعتراضات و بدهکاری ها و پرداخت مطالبات معوق کارگران روبرو نبود و کارخانه ای که سودده بود، ضررده نمی شد.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا کمیته تحقیق و تفحص از خصوصی سازی را به جریان بیاندازند و آنالیز نمایند آیا شرکتهایی که به اسم خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده اند، به قیمت واقعی فروخته شدند؟

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپهدر یکی دو دهه اخیر از پرحاشیه ترین و دردسرسازترین شرکت های ایران بوده است. وجود بحران های ناشی از مدیریت ناصحیح و در پی آن اعتراضات کارگری در عدم رسیدگی به مطالبات کارگران و انباشت حقوق معوق نیروهای کار این شرکت را در سال های گذشته با مسائل متعدد روبرو نموده است. در روزهای اخیر با تصمیم اعضای هیات مدیره، مدیریت این شرکت تغییر کرد و مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به کارگران معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کارخانه ها را به کارگران واگذار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه ها را به کارگران واگذار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید