خبرنگاران 15 هزار میلیارد ریال به حوزه بازآفرینی شهری اختصاص یافت

به گزارش خانه انگلیسی، مشهد - خبرنگاران - معاون عمران و بهسازی شهری شرکت بازآفرینی ایران گفت: 15 هزار میلیارد ریال سال جاری به حوزه بازآفرینی شهری کشور اختصاص یافته است.

خبرنگاران 15 هزار میلیارد ریال به حوزه بازآفرینی شهری اختصاص یافت

مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی بازآفرینی شهری در نیشابور اضافه کرد: برای افزایش سرعت تخصیص اعتبارات و جلوگیری از هدر رفتن زمان، این اعتبارات به صورت مستقیم در اختیار هیأت های اجرایی استان ها قرار می گیرد.

وی گفت: توسعه شهری با مشارکت حداکثری مردم و همکاری مدیران شهری و مسئولین محلی انجام می گردد.

وی گفت: برای زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم کشور باید به اماکن تاریخی توجه کنیم و با نشست های تخصصی تاریخ کهن ایران را که دارای ارزش های مالی، معماری و فرهنگی است به نمایش گذاشته و هویت ایرانی اسلامی خود را حفظ کنیم.

علوی مقدم با اشاره به برنامه ریزی برای 1400 هکتار بافت فرسوده در 2700 محله در قالب برنامه ششم توسعه اضافه کرد: هر سال 270 محله در کشور توانمندسازی خواهند شد که این امر مشارکت مردم و شهرداری ها را می طلبد.

نخستین همایش ملی بازآفرینی شهری با تاکید بر بافت های تاریخی و رویکرد توسعه گردشگری که امروز با حضور مسئولین، مدیران شهری، استادان و پژوهشگران این حوزه و با همکاری شهرداری نیشابور و شرکت بازآفرینی ایران در شهر تاریخی نیشابور شروع شد تا فردا ادامه دارد.

30 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 19 مقاله از این تعداد در کنار پنل ها و کارگاه های علمی این همایش ارائه خواهد شد.

9869 / ‬ 6053

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 15 هزار میلیارد ریال به حوزه بازآفرینی شهری اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار میلیارد ریال به حوزه بازآفرینی شهری اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید