چلسی پادشاه جدید اروپا شد

به گزارش خانه انگلیسی، اصطلاح پارک کردن اتوبوس که با ژوزه مورینیو بیشتر باب شد شاید برای سبک بازی دفاعی چلسی و محافظت از گل ارزشمندشان منصفانه نباشد اما گل زدن به تیمی که هنرمندانه دفاع می نماید کار سختی است حتی اگر تیم شما منچسترسیتی باشد.

چلسی پادشاه جدید اروپا شد

خانه انگلیسی؛ احسان محمدی- سال ها بعد شاید خیلی ها فراموش نمایند که چه کسانی روی نیمکت دو تیم نشسته بودند و فقط نام چلسی-منچسترسیتی در یاد بماند اما دیشب پپ گواردیولای اسپانیای فیلسوف مربیان و توماس توخل آلمانی یک نبرد تاکتیکی حساس را رقم زدند. توخل مردی که در نیمه راه از پاریسن ژرمن جدا شد و به لندن آمد تا تیمی بسازد که راهش را تا فینال لیگ قهرمانان اروپا باز کرد.

بازی مطابق انتظار با میدان داری منچسترسیتی شروع شد اما این چلسی بود که روی یک پاس درخشان از میسون مونت به گل رسید. توپ را مونت به سبک لمپارد افسانه ای به کای هاورتز رساند تا او با اندکی خوش شانسی و با عبور از دروازه بان گل بزند و بازی یک طرفه گردد.

اصطلاح پارک کردن اتوبوس که با ژوزه مورینیو بیشتر باب شد شاید برای سبک بازی دفاعی چلسی و محافظت از گل ارزشمندشان منصفانه نباشد اما گل زدن به تیمی که هنرمندانه دفاع می نماید کار سختی است حتی اگر تیم شما منچسترسیتی باشد.

بدشانسی پپ گواردیولا قبل از دقیقه 60 از راه رسید. مصدومیت دی بروینه هافبک خلاق و مغز متفکر منچسترسیتی چیزی نیست که بگردد با تعویض جایش را پر کرد. اندوه او هنگام بیرون رفتن از زمین به اندازه کافی گویا بود. گواردیولا ژسوس و آگوئروی معجزه گر را هم به زمین فرستاد اما این چلسی بود که با ضدحملات نفسگیر تا زدن گل دوم رفت. آبی های منچستر همه راه ها را آزمایش کردند، حتی پرتاب اوت بلندی که در ایران به کرات می بینیم اما به نظر اگر این بازی دو روز دیگر هم طول می کشید آن ها به گل نمی رسیدند.

این مسابقه فوتبالی بود که به شطرنج مربیان شباهت پیدا کرد. فاصله دو تیم در لیگ برتر که منچسترسیتی قهرمان آن شد، 19 امتیاز است اما بخش بزرگی از این فاصله وقتی رقم خورد که توخل آلمانی در پاریس بود. او البته در تقابل های مختلف با گواردیولا معمولاً یک مغلوب بود اما در حساس ترین بازی فصل پیروز شد با یک گل سرنوشت ساز و دفاع از این سرمایه به بزرگترین افتخار دوران مربیگری اش دست پیدا کند و منتقدان دوباره به گواردیولا هجوم ببرند که تنها پیروزیتش در اروپا با بارسلونای افسانه ای بوده و مدتهاست حتی با هزینه های کلان پیروز به تکرار آن نمی گردد. موضوعی که شاید منصفانه نباشد. این قضوت های هیچ تغییری در نتیجه نمی دهد تا سال دیگر و فینال لیگ قهرمانانی دیگر این چلسی است که تاج پادشاهی فوتبال اروپا را روی سرش می گذارد. شهر منچستر در سه روز دو فینال را از دست داد. هم منچستریونایتد باخت و هم منچسترسیتی تا قرمز و آبی های شهر برای هم کُری نخوانند.

این مسابقه که در پرتغال برگزار می شد از این منظر هم قابل توجه بود که تعدادی از تماشاگران شانس حضور در استادیوم را یافتند تا اندک اندک به باز شدن استادیوم ها به روی طرفداران امیدوار شویم.

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاز، استونز، زینچنکو، گوندوگان، کوین دی بروین (60- گابریل ژسوس)، برناردو سیلو(64- فرناندینیو)ا، محرز، استرلینگ (76-سرخیو آگوئرو)، فودن

چلسی: مندی، رودیگر، تیاگو سیلوا (39-کریستینسن)، جیمز، جورجینیو، کانته، بن چیلول، آسپلیکوئتا، ورنر (66- پولیشیچ)، مونت(80-کواچیچ)، هاورتز

منبع: عصر ایران

به "چلسی پادشاه جدید اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چلسی پادشاه جدید اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید