آیپد ایر 5 با تراشه M1، دوربین سلفی اولترا واید و پشتیبانی 5G رونمایی شد

به گزارش خانه انگلیسی، اپل دقایقی قبل در رویداد Peek Performance خود از نسل تازه آیپد ایر یعنی آیپد ایر 5 به طور رسمی رونمایی کرد. این تبلت تازه همان طور که انتظار می رفت از تراشه M1 غول فناوری آمریکایی بهره می برد و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. از جمله ویژگی های تازه این تبلت میان رده اپل می توان به نمایشگر روشن تر، پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) و بهبود عملکرد پردازنده آن اشاره نمود.

آیپد ایر 5 با تراشه M1، دوربین سلفی اولترا واید و پشتیبانی 5G رونمایی شد

آیپد ایر تازه اپل از نمایشگر رتینا با حداکثر روشنایی 500 نیت و یک پوشش ضد انعکاس بهره می برد. اما از منظر پردازنده ، برای اولین بار است که در سری آیپد ایر شاهد استفاده از پردازنده M1 هستیم. باید اشاره کنیم که یک دوربین اولترا واید سلفی با دقت 12 مگاپیکسل در پنل جلویی این گجت هوشمند دیده می گردد که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. بعلاوه این دوربین از فناوری Center Stage و فیلم برداری 4K هم پشتیبانی می نماید.

آیپد ایر 5 مجهز به پورت USB Type-C ارتقا یافته است که نسبت به نسل قبلی خود 2 برابر سریع تر است. آیپد ایر 5 (2022) بعلاوه از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می نماید و سیستم عامل iPadOS 15 به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است. باید خاطر نشان کنیم که این تبلت تازه در رنگ های خاکستری، صورتی، طلایی، بنفش و آبی برای فروش در اختیار کاربران قرار می گیرد.

نسل تازه آیپد ایر مجهز به بلندگوهای استریوی افقی است و از مجیک کیبورد اپل هم پشتیبانی می نماید. بعلاوه طبق ادعای مدیر عامل اپل این تبلت می تواند عمر باتری یک روزه را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. باید اشاره کنیم که حسگر تاچ آیدی با دکمه پاور این تبلت ادغام شده و همه مدل های آن از آلومینیوم 100 درصد بازیافتی ساخته شده اند. اپل ادعا می نماید که قطعات درونی این تبلت هم از مواد بازیافتی فراوری شده که این مقوله می تواند هواداران محیط زیست را راضی نگه دارد.

آیپد ایر 5 در نسخه های با 64 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و با قیمت پایه 599 دلار در دسترس خواهد بود. در ضمن باید اشاره کنیم که پیش فروش این محصول تازه اپل از روز آدینه (20 اسفند ماه) شروع می گردد و اولین فروش آن برای 27 اسفند ماه برنامه ریزی شده است. با این حساب باید دید کاربران اپل به این محصول چه واکنشی نشان خواهند داد.

منبع: xda-developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیپد ایر 5 با تراشه M1، دوربین سلفی اولترا واید و پشتیبانی 5G رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد ایر 5 با تراشه M1، دوربین سلفی اولترا واید و پشتیبانی 5G رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید