14 سلبریتی با عایدی های باورنکردنی از منابعی غیر از حرفه اصلی خود

به گزارش خانه انگلیسی، اغلب ستاره های محبوب و مشهور دنیای هنر و ورزش، از حرفه خود به چنان ثروتی دست می یابند که حساب آن از دست شان خارج می گردد. با این حال، آن ها می دانند که تا ابد نمی توانند چنین درآمدی از حرفه خود داشته باشند. به همین علت بسیاری از آن ها تصمیم می گیرند با پول های خود یا سرمایه گذاری نمایند یا برند یا کسب و کار خودشان را راه بیاندازند. در بعضی موارد هم احتیاج به هیچ اقدام خاصی نیست و از بابت پروژه های پیروز قبلی که هنوز هم درآمدزا است، پول زیادی به طور اتوماتیک نصیب آن ها می گردد.

14 سلبریتی با عایدی های باورنکردنی از منابعی غیر از حرفه اصلی خود

جنیفر لوپز

در سال 2002، جنیفر لوپز تصمیم به راه اندازی یک برند عطر به نام Glow گرفت. این عطر در آمریکا پرفروش ترین شد و از آن موقع 24 رایحه نو از آن عرضه شده است. عطر های او در مجموع بیش از 2 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته است. مسلماً لوپز تنها کسی نیست که از این عایدی سود می برد، اما سهم قابل توجهی از آن به او تعلق دارد.

ماریا کری

آهنگ عاشقانه کریسمسی مشهور ماریا کری به نام تن ها چیزی که برای کریسمس می خواهم تو هستی (All I want for Christmas Is You) یکی از مشهور آهنگ های مرتبط با این مناسبت است. کری از سال 1994 تا 2016 تنها به واسطه این یک آهنگ نزدیک به 60 میلیون دلار کسب عایدی کرد. بر اساس تخمین ها، او هر ساله از پخش این آهنگ در رادیو، تلویزیون و ... 3 میلیون دلار سود می برد. این میزان شاید بیشتر از میزان پولی باشد که او با اجرای زنده این آهنگ می تواند کسب کند.

بازیگران سریال دوستان

وقتی بازیگران سریال دوستان (Friends) در سال 2021 برای حضور در یک قسمت نو و ویژه از این مجموعه تلویزیونی محبوب به دور یکدیگر جمع شدند، این تنو ملاقات نزدیک به 2/5 میلیون دلار نصیب هر یک از آن ها کرد. با این حال، این میزان در برابر پولی که هر ساله از بازپخش این سریال به آن ها تعلق می گیرد، هیچ است. بر اساس تخمین ها، هر یک از بازیگران سریال دوستان هر ساله بین 10 تا 20 میلیون دلار از این راه کسب عایدی می نمایند و عایدی تهیه نماینده آن، استودیوی فیلمسازی وارنر برادرز نیز حدود یک میلیارد دلار است.

کیت هادسون

کیت هادسون در سال 2013 با شراکت 2 فرد دیگر یک شرکت فراورینماینده پوشاک ورزشی به نام Fabletics را راه اندازی کرد. این شرکت که رشد زیادی داشته، در برترین سال خود 500 میلیون دلار عایدی داشت. از آنجایی که 20 درصد از سهام این شرکت به هادسون تعلق دارد، سهم قابل توجهی از عایدی سالانه آن نصیب او می گردد. او چند کتاب هم منتشر نموده و میلیون ها دلار نیز از قرارداد های تبلیغاتی خود کسب عایدی می نماید.

آریانا گرانده

آرایانا گرانده بیش از 330 میلیون دنبال نماینده در اینستاگرام دارد که این رقم روز به روز نیز در حال افزایش است. به همین علت او یکی از پرعایدیترین سلبریتی ها در این شبکه اجتماعی محسوب می گردد. اینطور که گفته می گردد او برای هر پست تبلیغاتی در اینستاگرام خود 853 هزار دلار دریافت می نماید.

کلویی کارداشیان

در سال 2016، کلویی کارداشیان با شراکت کارآفرینی به نام اِما گرید، برند Good American را راه اندازی کرد که محصول اصلی آن شلوار جین است. این برند در نخستین روز عرضه محصولاتش یک میلیون دلار فروش کرد. بعد ها اقلام دیگری همانند لباس شنا و ورزش نیز به محصولات این شرکت اضافه شد. عایدی سالیانه این شرکت 13 میلیون دلار است که به طور حتم بخش قابل توجهی از آن به کارداشیان تعلق می گیرد.

مایکل جردن

وقتی در سال 1984 مایکل جردن برای تبلیغات کفش های نایکی با این شرکت قرارداد بست، انتظار می رفت این همکاری در سال اول عایدیی 3 میلیون دلاری برای این برند در پی آورد. اما آن ها 126 میلیون دلار فروش کردند که 5 درصد از آن به جردن تعلق گرفت. سهم او از عایدی شرکت نایکی کماکان به همان میزان است، بنابراین هر ساله چیزی در حدود 150 میلیون دلار از این همکاری تبلیغاتی نصیب جردن می گردد.

الن دیجنرس

وقتی الن دیجنرس در تاک شوی تلویزیونی پرطرفدارش بازی Heads Up (نوعی بازی حدس کلمه شبیه به پانتومیم) را آغاز کرد، بسیاری شیفته آن شدند. این بازی که یک اپلیکیشن بود، به راحتی قابل خریداری و با استفاده از تلفن همراه قابل انجام بود. این اتفاق واقعاً رخ داد و Heads Up تا مدت ها پرفروش ترین بازی موبایلی بود. در نخستین ماه عرضه این بازی 650 هزار نفر اپلیکیشن آن را دانلود کردند. اطلاعات دقیقی از میزان عایدی دیجنرس از این بازی در دست نیست، اما می دانیم که او برای ساخت یک برنامه ویژه کمدی در سرویس نتفلیکس 20 میلیون دلار دریافت کرد.

فرانسیس فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا در سال 2002 تاکستانی 84 هکتاری در منطقه ناپا در استان کالیفرنیای آمریکا به قیمت 31/5 میلیون دلار خریداری کرد. نوشیدنی فراوریی این تاکستان که به قیمت هر بطری 100 دلار به فروش می رفت را یکی از برترین نوشیدنی های فراوریی این منطقه می دانستند. در سال 2021 پس از آنکه گفته شد کاپولا قصد فروش این تاکستان را دارد، قیمت آن چیزی بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار تخمین زده شد.

آنا کورنیکوا

آنا کورنیکوا، تنیسور سابق روس و شریک زندگی انریکه ایگلسیاس گرچه در دوران فعالیت ورزشی اش، هرگز در مسابقه بزرگی برنده نشد، اما در رقابت های مهم زیادی حضور پیدا کرد. با این حال، او بیشتر ثروت خود را از قرارداد های تبلیغاتی اش در دوران اوج خود به دست آورد که سالانه 10 میلیون دلار بود.

جسیکا آلبا

جسیکا آلبا شاید این روز ها فعالیتی در صنعت سینما نداشته باشد، اما در عرصه تجارت حضور پررنگی دارد. او در سال 2011 شرکت The Honest را راه اندازی کرد که محصولات بهداشتی برای نوزادان و محصولات زیبایی فراوری می نماید. سهم آلبا از عایدی این شرکت در سال 2021 حدود 563 هزار دلار بود و او در آن سال 1/4 میلیون دلار نیز در قالب پاداش دریافت کرد.

درو بریمور

درو بریمور جدا از بازیگری در فیلم ها و سریال ها و مجری گری در تاک شوی تلویزیونی خودش، یک شرکت فراوری محصولات زیبایی به نام Flower Beauty نیز دارد. تمرکز این برند بر فراوری محصولات ارزان ای است که امکان خرید آن ها برای همه افراد از نزدیک ترین فروشگاه به محل زندگی شان فراهم باشد. این شرکت سالانه حدود 50 میلیون دلار عایدی دارد.

گوئینت پالترو

گوئینت پالترو شرکت خود به نام Goop را راه اندازی نموده که برندی در حوزه سبک زندگی است و در کنار ارائه آموزش هایی در زمینه سلامتی، محصولات مختلفی را نیز به فروش می رساند. 30 درصد از سهام این شرکت به او تعلق دارد و در سال 2019 ارزش این برند به 250 میلیون دلار رسید. این بدان معنی است که در آن سال 75 میلیون دلار نصیب پالترو شد. میزان عایدی سالیانه این شرکت حدود 83 میلیون دلار تخمین زده شده است.

کلی کلارکسون

کلی کلارکسون گرچه بیشتر به عنوان یک خواننده شناخته می گردد، اما موسیقی تنها حوزه فعالیت او نیست. او در حال حاضر مجری تاک شوی تلویزیونی خودش است، قرارداد های تبلیغاتی متعددی دارد، چند کتاب کودک منتشر نموده و حتی یک شرکت فراوری مبلمان و اثاثیه خانگی نیز دارد. اینطور که گفته می گردد او تنها از قِبل فروش کتاب هایش سالانه 136 هزار دلار کسب عایدی و از تاک شوی خود نیز ماهانه یک میلیون دلار دریافت می نماید. کلارکسون بعلاوه برای داوری اش در هر فصل از مسابقه خوانندگی The Voice چهارده میلیون دلار دریافت می نماید و علاوه بر این ها، شرکت فراوری مبلمان او نیز فروش خوبی دارد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرارو

به "14 سلبریتی با عایدی های باورنکردنی از منابعی غیر از حرفه اصلی خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 سلبریتی با عایدی های باورنکردنی از منابعی غیر از حرفه اصلی خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید