اجرای برنامه های ویژه به مناسبت روز شهرستان تفت درهشتمین روز از فروردین ماه 98

به گزارش خانه انگلیسی، همزمان با روز شهرستان تفت، این شهرستان در روز پنجشنبه 8 فروردین 98 میزبان دبیر و جمعی از اعضای ستاد خدمات سفر استان و مسئولان یزد و شهرستان تفت بود.

اجرای برنامه های ویژه به مناسبت روز شهرستان تفت درهشتمین روز از فروردین ماه 98

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی و دبیرستاد خدمات اجرایی سفر این استان با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان استان و شهرستان تفت از ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی، حمام دربند میرزا، روستاهای مبارکه و گاریزات و بافت تاریخی اسلامیه بازدید و در جشنواره بانوی روستا که با حضور و مشارکت جمعی از بانوان روستای اسلامیه برگزار گردیده بود شرکت کرد.

فاطمی پس از بازدید از ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی با حضور در حمام دربند میرزا از نمایشگاه نقاشی و صنایع دستی در این بنای تاریخی بازدید کرد که شاهنامه خوانی، نقالی و قصه گویی از دیگر برنامه هایی بود که در این مکان جهت استقبال از مسافران نوروزی برگزار گردید.

فاطمی در بازدید از بافت تاریخی و جشنواره روستای اسلامیه نیز با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگ و طبیعت شهرستان تفت و صندلی ویژه گردشگران آن گفت: در ایام نوروز جشنواره های گوناگونی در شهرستان تفت و روستاهای آن برگزار میشود؛ که جشنواره بانوی روستا برای پنجمین سال است که در روستای اسلامیه شهرستان تفت برگزار میشود و دراین جشنواره حدود پنجاه نفراز زنان فعال روستاهای این شهرستان دستاوردهای خودرا به تماشاگذاشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تداوم این جشنواره ها در طول سال را یکی از عوامل موثر در جذب و ماندگاری گردشگری بیان کرد و اضافه کرد: جشنواره ها در ایام تعطیلات نوروز برآیند فعالیت یکساله فعالین حوزه گردشگری هر منطقه است.

پنجمین جشنواره بانوی روستا با هدف جذب گردشگران و ارائه دستاوردهای زنان روستایی جشنواره نوروزی بانوی روستا همزمان با هشتم فروردین ماه روز شهرستان تفت در بافت تاریخی روستای اسلامیه این شهرستان برگزار گردید.

روستای اسلامیه (فراشاه) از توابع بخش مرکزی شهرستان تفت است و در 5 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است. این روستا یکی از آبادی های قدیمی استان یزد است که بیش از هزار سال قدمت دارد.

در این روستا آثار تاریخی، معنوی و طبیعی زیادی وجود دارد و تا کنون شش اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به مسجد قدمگاه، مسجد جامع، آسیاب آبی، آب انبار صیف الدین، باغ مظفری، غار، چیل سنگی و چنار کهنسال اشاره نمود.

موسیقی سنتی، نمایشگاه نقاشی، محصولات صنایع دستی ، نمایشگاه سوغات و عرضه غذاهای محلی، اجرای شاهنامه خوانی، نقالی و قصه گویی از جمله برنامه هایی بود که در مکانهای مورد بازدید مسئولین برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "اجرای برنامه های ویژه به مناسبت روز شهرستان تفت درهشتمین روز از فروردین ماه 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای برنامه های ویژه به مناسبت روز شهرستان تفت درهشتمین روز از فروردین ماه 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید