افتتاح 10 طرح صنعت آب و برق در استان های فارس و کرمانشاه

به گزارش خانه انگلیسی، خبرگزاری خبرنگاران-افتتاح 10 پروژه صنعت آب و برق فردا و در نهمین هفته از پویش #هرهفته-الف-ب-ایران با سرمایه گذاری 1900 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

افتتاح 10 طرح صنعت آب و برق در استان های فارس و کرمانشاه

به گزارش خانه انگلیسی و به نقل از وزارت نیرو (پاون)، این طرح ها که با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانسی در استان های فارس و کرمانشاه افتتاح خواهد شد شامل یک طرح سدسازی در استان کرمانشاه و 9 طرح دیگر در بخش های برق و فاضلاب در استان فارس است که با اعتبارات دولتی، بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی اجرا شده اند.

در این هفته از پویش، سد شرفشاه شهرستان قصر شیرین که با 58 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 442 میلیارد تومان دیگر از محل منابع صندوق توسعه ملی از سال 88 شروع شده به بهره برداری می رسد. اجرای این پروژه برای 764 نفر به طور مستقیم و 382 نفر دیگر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.

سد شرفشاه با حجم مخزن 101 میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته رسی است که حجم بدنه آن 4.4 میلیون مترمکعب و ارتفاع از پی سد 83 متر است. این طرح با هدف تامین آب کشاورزی، شرب و صنعت منطقه، تامین آب زراعی 3055 هکتار دشت های سومار و نفت شهر و تامین آب شرب بلندمدت شهر سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی سومار به بهره برداری می رسد.

طرح های آماده بهره برداری در بخش فاضلاب استان فارس هم شامل واحد نخست و دوم تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز، مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان شهر شیراز از جمله خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه عظیم آب شیراز و مرحله نخست طرح آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان است.

احداث واحد های نخست و دوم تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز با 537 میلیارد تومان اعتبار دولتی در سال 88 شروع شده که با بهره برداری از آن برای 250 نفر به طور مستقیم و 500 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد می گردد.

این طرح شامل تصفیه خانه ای با ظرفیت 100 هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت زیرپوشش 570 هزار نفری با فرآیند لجن فعال (کاروسل) است که در آن 724 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع آوری احداث شده است.

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه عظیم آب شیراز هم با جمعیت زیرپوشش 324 هزار نفر با 463 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار بخش دولتی و 96 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار بخش خصوصی از سال 95 شروع شده و با بهره برداری از آن برای 500 نفر به طور مستقیم و 1000 نفر به طور غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد می گردد.

دیگر طرحی که در این بخش به بهره برداری می رسد، فاز نخست طرح آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان است که با 39 میلیارد تومان اعتبار بخش دولتی از سال 95 شروع شده و به طور مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب برای 65 و 130 نفر اشتغال ایجاد خواهد نمود.

این مرحله از تصفیه خانه با ظرفیت 64 لیتر برثانیه اجرا شده و ظرفیت نهایی طرح 220 لیتر برثانیه خواهد بود. در این مرحله خط انتقالی به طول 15 کیلومتر و قطر 450 میلی متر احداث شده که با نهایی شدن آن به 48 کیلومتر می رسد.

در این پروژه 2 باب مخزن به ظرفیت 6000 متر مکعب احداث شده که این ظرفیت در زمان اتمام طرح به 13 هزار و 300 متر مکعب می رسد.

بنا بر این گزارش، در این پروژه با جمعیت زیر پوشش 110 هزار نفر در سعادت شهر همچنین یک باب ایستگاه پمپاژ و دو حلقه چاه احداث شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افتتاح 10 طرح صنعت آب و برق در استان های فارس و کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 10 طرح صنعت آب و برق در استان های فارس و کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید