اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال رسما بازنشسته شد

به گزارش خانه انگلیسی، مایکروسافت گفت اینترنت اکسپلورر را امروز رسما بازنشسته خواهد نمود تا بدین ترتیب بعد از 27 سال دیگر شاهد این مرورگر در ویندوز نباشیم.

اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال رسما بازنشسته شد

نمی توانیم بگوییم این خبر، خبر بدی محسوب می گردد چرا که یکی از برترین اپ های قدیمی ویندوز دارد بازنشسته می گردد؛ اما قطعا خداحافظی با مرورگر کند و اعصاب خردکنی که 27 سال در بین ما بود کار سخت و ناراحت نماینده ای است.

اکنون 27 سال از نخستین باری که اینترنت اکسپلورر برای ویندوز عرضه شد می گذرد. شرکت آمریکایی در تاریخ 24 آگوست 1995 (2 شهریور 1374)، این مرورگر را برای سیستم عامل خود در دسترس قرار داد و از آن موقع تا به امروز هر وقت هر نسخه از ویندوز را نصب می کردیم، این مرورگر هم در آن حضور داشت. اما اکنون دیگر خبری از آن نخواهد بود چرا که مایکروسافت می خواهد امروز آن را برای همواره غیرفعال و مرورگر مبتنی بر کروم مایکروسافت اج را جایگزین آن کند. نکته مثبت داستان اینجاست که اینترنت اکسپلورر اصلا مرورگر محبوبی در نزد کاربران نبوده اما از آن طرف مایکروسافت اج واقعا توانسته پیشرفت چشمگیری داشته باشد و به یکی از گزینه های نخست کاربران تبدیل گردد.

البته این مرورگر به طور کلی از صفحه تاریخ محو نخواهد شد و کاربران همچنان به وسیله حالت اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer Mode) در مرورگر اج می توانند به آن دسترسی داشته باشد. این حالت تا سال 2029 پشتیبانی می گردد اما ویندوز 8.1 و 7 تا ژانویه 2023 می توانند از آن بهره ببرند.

برای فعال سازی این قابلیت در اج کافی است edge://settings/defaultbrowser را در قسمت آدرس مرورگر وارد کنید و روی اینتر کلیک کنید. روی عبارت llow sites to be reloaded in Internet Explorer کلیک نموده و آن را فعال کنید. مرورگر را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال گردد.

گفتنی است بسیاری از سازمان ها همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می نمایند، حتی اگر مایکروسافت پشتیبانی از آن را متوقف کند. آمار و ارقام نشان می دهد 47٪ از 9 میلیون کاربران ویندوز 10 در بین 33 هزار سازمان مختلف در حال استفاده از اکسپلورر هستند. این در حالی است که 79٪ از کاربران حتی از آخرین نسخه ویندوز 10 هم استفاده نمی نمایند، چه برسد به ویندوز 11. بنابراین به نظر می رسد حتی اگر مایکروسافت هم با مرورگر خود خداحافظی کند، پاک شدن کامل آن از صفحه تاریخ، طول خواهد کشید.

منبع: BleepingComputer

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال رسما بازنشسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت اکسپلورر بعد از 27 سال رسما بازنشسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید