برگزاری کلینیک داوری کشتی در حاشیه رقابت های جام ساساری

به گزارش خانه انگلیسی، با توجه به اینکه مسابقات کشتی آزاد بین المللی جام ساساری دارای رنکینگ دنیای است علاوه بر رقابت بین کشتی گیران، این رقابت ها میدان مهمی برای داوران قضاوت کننده جهت انتخاب برای قضاوت در مسابقات 2019 بزرگسالان دنیا در قزاقستان نیز محسوب می گردد.

برگزاری کلینیک داوری کشتی در حاشیه رقابت های جام ساساری

بر این اساس محمدابراهیم امامی داور المپیکی کشورمان که همراه با تیم منتخب کشتی آزاد ایران در این مسابقات حضور دارد، مهمترین مقررات و قوانین مطرح شده توسط استانیسلاو سرنک مدرس اتحادیه جهانی کشتی از کشور اسلوونی در این کلینیک را به توضیح ذیل بیان کرد:

استفاده به موقع از اصطلاحات رایج داوری توسط داوران در کلیه سطوح مسابقات امری ضروری و مورد تاکید اتحادیه است.

هر یک از مربیان که به رأی داوران اعتراض داشته باشد باید حداکثر پس از 5 ثانیه از ثبت امتیاز در تابلو اسکوربرد اعتراض خود را با پرتاب چلنج اعلام کند و رئیس تشک مسئول پذیرش و یا عدم پذیرش چلنج وفق ضوابط است.

دریافت و فشار روی انگشتان کشتی گیر جزو موارد کشتی منفی بحساب می آید و در صورت مشاهده دریافت انگشتان حریف، داور وسط وظیفه دارد برای مرتبه اول کشتی را قطع و به کشتی گیر خاطی تذکر جدی بدهد و در ادامه اگر همان کشتی گیر مجدداً خطای دریافت پنجه را تکرار کرد، با درخواست داور یا قاضی و پس از تأیید رئیس تشک کشتی گیر خاطی را در کشتی آزاد با اخطار و دادن یک امتیاز به حریفش مجازات خواهند کرد.

در صورت اختلاف نظر بین قاضی و داور وسط، رئیس تشک نمی تواند نظر جدیدی اعلام نماید مگر اینکه رئیس تشک از اشتباه رأی داور و قاضی اطمینان کامل داشته باشد و در این شرایط باید پس از قطع کشتی و انجام مشورت و بدست آوردن اکثریت آرا (دو رأی از سه رأی) رأی نهایی را اعلام کند. در این شرایط و پس از ثبت امتیازات در تابلو اسکوربرد هر یک از مربیان مجاز هستند به رأی صادره با پرتاب چلنج اعتراض نمایند.

بانداژ کردن و بستن انگشتان دست توسط هر یک از کشتی گیران فقط با تشخیص پزشک مجاز محسوب می گردد و در غیر این صورت ممنوع است.

برای مسابقاتی که کمتر از 16 کشتی گیر در یک گروه وزنی شرکت داشته باشند، مسئولان اجرایی می توانند مسابقات را در یک روز برگزار نمایند، در این شرایط ابتدا معاینه پزشکی، و سپس همزمان با وزن کشی، قرعه کشی نیز انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری کلینیک داوری کشتی در حاشیه رقابت های جام ساساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کلینیک داوری کشتی در حاشیه رقابت های جام ساساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید