بهزیستی از شهرداری ساختمان نمی گیرد

به گزارش خانه انگلیسی، پس از انتشار خبرهایی درباره واگذاری مراکز بهاران شهرداری به سازمان بهزیستی، معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد که بهزیستی به دنبال دریافت ساختمان از شهرداری تهران نیست.

بهزیستی از شهرداری ساختمان نمی گیرد

به گزارش خانه انگلیسی، فرید براتی سده همچنین از همکاری این سازمان با شهرداری انتقاد نموده و فعالیت های بهزیستی را کامل مستقل از خدماتی دانسته که شهرداری در اختیار این نهاد گذاشته است. معاون سازمان بهزیستی بیش از همه، تحویل دریافت مراکز بهاران از شهرداری را رد نموده و خواهان خروج شهرداری از این گروه فعالیت ها شده است.

براتی سده در این باره می گوید: شهرداری ها و به خصوص شهرداری تهران طبق قانون برنامه ششم مصوب مجلس و نیز مصوبات ستاد مبارزه با موادمخدر که ریاست آن با رئیس جمهور است و وزیر کشور هم به عنوان فرد مرتبط با شهرداری ها و شوراهای شهر در جلسات آن حضور دارد، وظایفی دارند که باید به آنها عمل نمایند اما در بهزیستی اصلا و ابدا نه به دنبال این بودیم که ساختمانی از شهرداری بگیریم و نه اساسا اعتقاد داریم که ورود شهرداری خیلی اثربخش است.

او اظهار می نماید: اینکه در یک جایی تصمیمی گرفته شده که ساختمانی به بهزیستی بدهند تأثیری بر کار ما ندارد؛ چون ما در حال اجرا وظایف و کار خودمان هستیم. ارتباط ما به عنوان بهزیستی با بخش غیردولتی و مؤسسات مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد به مراتب بیشتر از شهرداری است.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در جلسه ای که معاون فرهنگی و اجتماعی وقت شهرداری تهران(شجاع پوریان) و رئیس وقت بهزیستی (محسنی بندپی) در آن حضور داشتند، بحثی پیش آمد که شهرداری و بهزیستی در خصوص مراکز توانمندسازی کار نمایند و قرار شد تا همکاری مشترکی با هم داشته باشند. علت همکاری هم این بود که با توجه به تجربه بهاران شهرداری گفته بود خیلی در این حوزه متخصص نیست و از بهزیستی خواستند که این مراکز را بگیرد و به پروتکل های خودش عمل کند. در جلسات شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قرار شد 8 مرکز را بدهند به بهزیستی که نشد و بعد تصمیم دریافتد که 2 مرکز را به بچه ها کار اختصاص بدهند.

  • پذیرش 153 هزار نفر شب مددجو

همزمان با اظهارات براتی سده، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش 153 هزار و 689 نفر شب مددجو در گرمخانه های پایتخت در 6 ماه نخست سال جاری اطلاع داد.

سیدنجم الدین محمدی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که در 6 ماه نخست سال جاری، گرمخانه خاوران بیشترین تعداد مددجویان را پذیرش نموده است، می گوید: از 153 هزار و 689 نفر شب مددجو، 63 هزار و 500 نفر در مددسرای خاوران پذیرش شده اند. نکته مهم این است که 5620 نفر از مددجویان برای نخستین بار در گرمخانه ها پذیرش شدند و پس از آن به طور مرتب در این مراکز حضور پیدا نموده اند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به پذیرش 20 هزار و 366 نفر شب مددجوی زن در گرمخانه منطقه 12 و 22 اظهار می نماید: قاعده پذیرش در گرمخانه ها این است که افراد زیر 18 سال و بالای 50 سال به دلیل سن پایین یا کهولت به مراکز بهزیستی ارجاع داده شوند. در نتیجه از میان گروه های سنی موجود، زنان و مردان 35 تا 50 سال بیشترین فراوانی مددجویان در گرمخانه ها را تشکیل می دهند.

محمدی می افزاید: به طور معمول 14 گرمخانه دائمی ذیل نظارت شهرداری تهران فعالیت می نمایند که در شب های سرد پاییز و زمستان در کنار این مراکز، 4 گرمخانه اضطراری در مناطق 1، 6، 13 و 14 نیز مددجویان را پذیرش می نمایند. کوشش مدیریت شهری این است تا هیچ یک از افراد بی خانمان شب را در خیابان سپری ننمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بهزیستی از شهرداری ساختمان نمی گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهزیستی از شهرداری ساختمان نمی گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید