سلامتی و پزشکی

روتین مراقبت از مو در بهار به توصیه کارشناسان زیبایی

بالاخره زمستان تمام شد و به روزهای گرم و لطیف بهاری رسیدیم. تاثیر فصل بهار بر همه چیز حتی موهای ما هم تعیین است و همانطور که دستگاه تنفسی شما می تواند درگیر آلرژی گردد، موهایتان هم می توانند درگیر مشکلاتی شوند. در طول ماه های سرد سال استفاده از کلاه بافتنی...

25 فروردین 1403

آشنایی با برترین هتل های استان گیلان

به طور معمول، سفر به شمال ایران برای گردشگران به این صورت است که به جای انتخاب یک اقامتگاه و یک مقصد خاص قبل از سفر، مقاصد متعددی را به عنوان مقاصد میانی با اقامت کوتاه و یک مقصد اصلی با اقامت بلندتر انتخاب می نمایند.

19 اسفند 1402

16 مورد از برترین محصولات برند اوردینری برای انواع مسائل پوستی

اگر از آن دسته از افرادی باشید که به سلامتی پوست خود اهمیت بسیار زیادی می دهند و همیشه در پی خرید برترین محصولات پوستی موجود در بازار هستند، حتما حداقل یک بار نام برند خوش نام اوردینری (The Ordinary) را شنیده اید. با این وجود، شناخت برترین محصولات برند اوردینری...

17 بهمن 1402

آخرین دستاورد پزوهشگران و مهندسان ایرانی در حوزه نوروساینس

همزمان با دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، از یک تکنولوژی بسیار پیشرفته در شیوه تحریک مغناطیسی مغز که برای نخستین بار به جهان نوروساینس معرفی می شود رونمایی شد.

9 دی 1402

نحوه ساخت گوشت مصنوعی؛ گوشت مصنوعی جایگزینی برای گوشت حیوانی؟

در این مطلب کوشش شده به این پرسش ها پاسخ داده گردد که آیا گوشت گوشت مصنوعی (آزمایشگاهی) در آینده به عنوان یکی از منابع اصلی تامین پروتئین بشر در نظر گرفته خواهد شد؟ آیا گوشت مصنوعی جایگزین گوشت حیوانی می گردد؟ در این مطلب بعلاوه به چگونگی فراوری گوشت...

14 شهریور 1402

طرح لبخندی زیبا را با لمینت دندان تجربه کنید

داشتن یک لبخند زیبا و شگفت انگیز با دندان هایی ردیف و زیبا که با باز شدن لب ها از هم روی صورت خودنمایی کند آرزوی هرکسی است. لمینت دندان یکی از راه های داشتن لبخندی زیبا و شگفت انگیز است.

24 مرداد 1402

صاعقه در کمین طبیعتگردان

معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور نسبت به افزایش احتمال صاعقه زدگی در اردیبهشت ماه هشدار داد.

12 اردیبهشت 1402

3 روش برای از بین بردن سلولیت

افراد معمولاً به علت وجود سلولیت در اعضای بدنشان ممکن است اعتمادبه نفس لازم را نداشته باشند. خبری که برای شما داریم آن است که شما تنها نیستید و بیشتر افراد سلولیت دارند.

3 اردیبهشت 1402

چرا مردم ژاپن همزمان با خوردن غذا آب نمی نوشند؟

هنگامی که با غذای خود آب می نوشید، بزاق شما رقیق می گردد. بزاق به نوبه خود مسئول ترشح آب معده ای است که مسئول هضم غذاست و آب نوشیدن هنگام غذا خوردن بر آن تاثیر می گذارد. با این کار معده سیگنال های ضعیف تری برای تجزیه غذا دریافت می نماید که منجر به نفخ...

13 فروردین 1402

آیا خوابیدن زیر باد پنکه، انسان را بیمار می نماید؟

پنکه می تواند هوا را به گردش درآورده و نسیمی با طراوت و ثابت را ایجاد کند. با این وجود، آیا خوابیدن زیر پنکه می تواند شما را بیمار کند؟

4 فروردین 1402

اتفاقات عجیب در خواب، از انفجار سر تا جداشدن روح از بدن!

گاهی پیش می آید که در طول خواب ناگهان از خواب بپرید و با خود بگویید من کجا هستم؟ اینجا کجاست؟ اما خیلی زود متوجه می شوید که این تنها یک واکنش طبیعی بدن است که فقط باعث بیداری شما شده است.

5 اسفند 1401

موجودی استثنایی که با یک تپش قلب در دقیقه زنده می ماند

فضانوردان ناسا به لطف مطالعه سنجاب های قطبی که عمیق ترین و طولانی ترین خواب زمستانی را بین موجودات کره زمین دارند، می توانند در ماموریت های فضایی عمیق به خواب زمستانی فرو روند.

24 بهمن 1401

دلایل رزرو هتل که شاید برای شما مجذوب کننده باشد

فکر می کنید پیش از یک سفر هیجان انگیز، چه مسائلی می تواند خیال تان را بابت آن مسافرت راحت کند؟ چطور کارها را طبق برنامه ای معین پیش ببرید؟ فکر می کنید رزرو هتل پیش از سفر، چقدر اهمیت دارد؟

20 بهمن 1401

اسکن دیجیتالی از مومیایی 2300 ساله رازهایی شگفت انگیزی را آشکار کرد

گروهی از دانشمندان دانشگاه قاهره در پی انجام اسکن دیجیتال بر روی مومیایی 2300 ساله به این نتیجه رسیدند که او نوجوانی ثروتمند و احتمالا اهل کشوری غیر از مصر بوده است.

9 بهمن 1401

بدخوابی با کمر درد مرتبط است

محققان رابطه بین اختلالات خواب مختلف نظیر بی خوابی، مدت زمان کوتاه خواب، مدت زمان طولانی خواب و خواب آلودگی در طول روز را با کمردرد ارزیابی کردند.

29 دی 1401

چرا چاقی در مردان کشنده تر از زنان است؟

تحقیقات نشان می دهد مردان در مقایسه با زنان بیشتر در معرض خطر مرگ به علت ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی قرار دارند.

24 دی 1401

هتل سازی در ایران بر اساس آمایش سرزمینی انجام نشده است

به گزارش خبرنگاران، هفتمین میزگرد آنالیز چالش ها و فرصت های صنعت گردشگری با عنوان آنالیز زیرساخت های صنعت گردشگری(هتل ها) با حضور فعالان این حوزه سه شنبه 18 دی ماه 97 در دفتر سایت خبرنگاران برگزار گردید.

20 دی 1401

جزئیات آلودگی هوا در آذر ماه ، تهرانی ها چند روز هوای آلوده تنفس کردند؟

بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه های سنجش کیفیت هوای تهران، تعداد روزهای آلوده طی آذرماه امسال 24 روز بود که از این تعداد 16 روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و 8 روز در شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها نهاده شد.

5 دی 1401

علائم خطرناک بازگشت اسید معده را بشناسید

ترش کردن معده، درد گرفتن قفسه سینه، التهاب، سرفه های خشک و کلی علائم دیگر نشانه های یک بیماری جدی است.

19 آذر 1401

استخوان های دوست داشتنی

فرانک مجیدی: معمولاً وقتی امتحان های ترم یا یک امتحان سنگین را می دهم، و هنوز ذهنم از فشارش خلاص نشده، یک کابوس می بینم. همواره یک جور است. خواب می بینم دیر به سر جلسه رسیده ام، ولی یادم رفته اتوماتیکهایم را با خودم بیاورم. با کلی التماس استادم را راضی می...

17 آذر 1401
تعداد: (323)