چرا چاقی در مردان کشنده تر از زنان است؟

به گزارش خانه انگلیسی، تحقیقات نشان می دهد مردان در مقایسه با زنان بیشتر در معرض خطر مرگ به علت ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی قرار دارند.

چرا چاقی در مردان کشنده تر از زنان است؟

تحقیقات دانشمندان دانشگاه یورک نشان می دهد مردان به طور قابل توجهی در مقایسه با زنان بیشتر در معرض خطر مرگ به دلیل ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی قرار دارند.

مطالعه صورت گرفته در فاز آنالیز روی حیوانات تأیید می نماید که فرایند های مرتبط با التهاب در بافت چربی مردان شایع تر از زنان است. مطالعه ای در سال 2016 نشان داد که مردان سه برابر بیشتر از زنان در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های مرتبط با چاقی هستند. محققان در این مطالعه داده های مربوط به سلامتی چهار میلیون نفر را مورد آنالیز قرار دادند و نتوانستند شرحی در خصوص دلیل اینکه چرا مردان چاق نسبت به زنان چاق، بیشتر در معرض مرگ زودرس قرار دارند، ارائه نمایند. اما حالا مطالعه نو به این سؤال پاسخ می دهد.

در چند سال گذشته تیمی از محققان دانشگاه یورک کوشش نموده اند به این سؤال پاسخ بدهند. در سال 2018، محققان دریافتند که موش های ماده نسبت به موش های نر رگ های خونی بیشتری در بافت چربی فراوری می نمایند. این افزایش عروق در بافت چربی ماده ها با نرخ پایین تری به ناهنجاری های متابولیک ارتباط دارد.

در تحقیق نو، محققان سلول های اندوتلیال خاصی را در موش ها مطالعه کردند که رگ های خونی بافت چربی را می سازند. آن ها در پی پاسخ این سؤال بودند که چه تفاوت های ژنتیکی ای می تواند در این زمینه مؤثر باشد. نتایج مطالعه نشان می دهد که سلول های عروق خونی در بافت چربی موش های نر، نشانگر های ژنتیکی پیش التهابی را نشان می دهند که در همان سلول ها در موش های ماده شناسایی نشدند.

تارا هاس، محقق ارشد این پروژه می گوید:

اندازه فرایند های مرتبط با التهاب در مردان شایع بود و این موضوع بسیار شگفت انگیز است.

محققان حدس می زنند که این تفاوت در ویژگی های اپی ژنتیک سلول های اندوتلیال بین مردان و زنان می تواند دلیل کشنده تر بودن چاقی در مردان را نسبت به زنان شرح دهد. بااین حال، هنوز دقیقاً تعیین نیست که چه چیزی می تواند باعث این تفاوت های بنیادی سلولی در بافت چربی بین حیوانات نر و ماده گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "چرا چاقی در مردان کشنده تر از زنان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چاقی در مردان کشنده تر از زنان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید