چرا همه آرزوی رفتن به اینجا را دارند؟

به گزارش خانه انگلیسی، دیدنی های چنگدو

جایی که می خواهیم در خصوص آن صحبت کنیم یکی از مقاصد آسیایی است اما نمی خواهیم در خصوص تایلند یا اندونزی صحبت کنیم. اینجا یکی از شهرهای کشور چین است اما شانگهای یا پکن نیست! و علیرغم این که خیلی تاحالا نامی از آن شنیده نشده است یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری استرالیایی هاست. در خصوص چنگدو صحبت می کنیم با خبرنگاران همراه باشید تا این شهر دیدنی را بیشتر بشناسیم و ببینیم دیدنی های چنگدو کدامند و چرا همه آرزوی دیدنش را دارند.

چرا همه آرزوی رفتن به اینجا را دارند؟

چنگدو نام شهری در کشور چین و مرکز استان سیچوان است که طبق آماری که از حضور گردشگران در آن گرفته شده تعیین شده که به محبوبیت بالایی در صنعت توریسم رسیده است به طوری که گفته شده که ظرف مدت یک سال 133 درصد رشد گردشگری داشته است! در حالیکه درصد رشد منطقه ها گردشگری گردشگری دیگری مثل بالی و تایلند تقریبا به نسبت سال پیششان بدون تغییر مانده است و فرقی نکرده است. به نظر شما علت این که استرالیایی ها عاشق چنگدو هستند و چند سال است که ناگهانی مدام آن را به عنوان مقصد گردشگری شان انتخاب می نمایند چیست؟ چه چیز خاصی در خصوص چنگدو از نظر مردم استرالیا وجود دارد؟

برای آغاز جواب دادن به این سوال باید بگوییم که چنگدو شهر بزرگی است و جذابیت های زیادی را در خود جای داده است اما از طرفی هم آرامش زیادی به نسبت دو شهر شناخته شده و گردشگری دیگر چین دارد. جدای از این ها، چنگدو به عنوان مرکز پاندای چین هم شناخته می گردد و تمام حیات وحش دوستانی که علاقه به تماشا این حیوانات بامزه دارند به چنگدو می فرایند. مرکز تحقیقاتی پاندای بزرگ در بیرون شهر چنگدو قرار گرفته است و به همین علت گردشگر ها می توانند به راحتی به این مرکز بفرایند و این حیوانات را از نزدیک ببینند و با آنها حتی ارتباط برقرار نمایند.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته تعیین شده که به طور تقریبی استرالیایی ها چیزی حدود 14 روز را در چنگدو می گذرانند و از تماشای های چنگدو تماشا می نمایند. آن ها در این باره گفته اند که این که چنگدو به یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است خیلی هم تعجب برانگیز نیست چرا که این قطب مالی چین رشد بی سابقه ای را تجربه می نماید و مطمئنا خیلی زود به یکی از شهرهای گردشگری برتر چین تبدیل می گردد.

حالا حتی پرواز های مستقیم بین چنگدو استرالیا هم برقرار شده است. این شهر تماشایی در جنوب غربی چین واقع شده است و به علت داشتن فرودگاه و راه های ارتباطی مناسب برای رفت و آمد عالی و آسان است.

تماشای های چنگدو را ببینید

یکی از اولین مواردی که گردشگران بعد از بازدید از چنگدو دوست داشتنی می دانند، چای خانه های آن است که این مکان ها جایگاه مهمی در فرهنگ چنگدو بازی می نمایند. علاوه بر این در چای خانه ها غذاهای سنتی این منطقه از کشور چین هم سرو می گردد.

بازدید از مرکز تحقیقات پانداها و پارک پانداها از کارهای دیگری است که در این شهر می توانید انجام دهید. اگر چه چنگدو امروزه در حال رشد است و دارد خود را با تکنولوژی های تازه و پیشرفته هنگام می نماید اما از طرف دیگر هنوز هم فضای سنتی و قدیمی ای که در گذشته در آن حاکم بود و بین مردم وجود داشت، وجود دارد و از طرفی می توان گفت که سنت و مدرنیته به خوبی با هم روبرو شده اند.

یکی دیگر از تماشای های چنگدو که در موقع سفر به این شهر باید ببینید، کوچه پس کوچه های پهن و باریک آن در منطقه Qingyang است، جایی که پر از رستوران های با کیفیت است و یکی از منطقه های مورد علاقه مردم چنگدو و بازدید نماینده ها است. جدای از این جاذبه ها، جاذبه های تاریخی چنگدو هم فراوان است که یکی از مشهورترین آن ها، مقبره امپراطور Liu Bei و سازه ونشو Wenshu است.

آب و هوای چنگدو و برترین زمان سفر به چنگدو

چنگدو آب و هوایی نیمه گرمسیری دارد، این شهر تابستان های گرم و پاییزهایی سرد و دوباره زمستان هایی گرم دارد. مردم چنگدو خیلی خورشید را به چشم نمی بینند چرا که این شهر شهری ابری است بنابراین در سفر به چنگدو به هیچ وجه منتظر یک هوای گرم نباشید اما هوای مطبوعی دارد. برترین زمان سفر به چنگدو ماه های فروردین تا تیر و ماه های مهر تا آذر است وقتی که درختان این شهر به زیبایی تمام شکوفه داده اند و همه چیز در تازه ترین حالت خود قرار گرفته است.

قبل از سفر به چنگدو بدانید

چنگدو یکی از شهرهای تماشای و گردشگر دوست و در عین حال ورژن آرام شهرهایی مانند پکن است! حدود 30 دانشگاه در این شهر وجود دارد و به همین علت در سفر به این شهر لازم نیست نگران آشنا نبودن به زبان و برقراری ارتباط داشته باشید چون از آن جا که جمعیت جوان این شهر زیاد است در صورت دانستن انگلیسی به راحتی کارتان راه می افتد. چنگدویی ها عاشق نشان دادن فرهنگ غذایی شان به گردشگرها هستند و به همین علت است که رستوران های آن یکی از برترین و با کیفیت ترین رستوران های چین هستند غذاها هم معمولا تند هستند.

برای اقامت در این شهر 2 گزینه پیش رو دارید. هم می توانید در هتل و هم در هاستل با قیمت مناسب اقامت کنید. برای مثال اقامت در هتل های زنجیره ای و لوکس شانگری لا در این شهر حدود 200 شبی 200 دلار هزینه بر است و میانگین هزینه اقامت در یکی از هاستل های خوب این شهر به ازای هر شب بین 25 تا 30 دلار است.

در سفر به این شهر و بازدید از تماشای ها چنگدو میدان تیانفوی آن را از دست ندهید، میدانی که مرکز شهر چنگدو محسوب می گردد و یکی از تندیس های معروف در مرکز آن قرار داده شده است. خط متروی شهر چنگدو از زیر این میدان می گذرد.

منبع: news.com.au

منبع: الی گشت

به "چرا همه آرزوی رفتن به اینجا را دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا همه آرزوی رفتن به اینجا را دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید