شهربازی بالیوود پارک دبی

به گزارش خانه انگلیسی، اینجا جادوی فیلم های بلاک باستری قدیمی دوباره زنده می گردد و سوپرایزهایی که برای بازدیدکننده ها آماده شده، تمامی ندارند. Bollywood Parks Dubai کاملا به صنعت فیلم سازی هند اختصاص یافته و با اجراهای زنده، پایکوبی های گروهی و رایدهای سینمایی، حال و هوای فیلم های محبوب و نام آشنای هندی را بازسازی می نماید.

شهربازی بالیوود پارک دبی

قبل از هرچیز اگر قصد سفر به دبی را دارید بهتر است برنامه سفر دبی را مطالعه کنید تا در مدت زمان کم از جاذبه های دبی دیدن کنید.

چرا بازدید از پارک بالیوود دبی پیشنهاد می گردد؟

مجموعه Dubai Parks and اقامتگاه عظیم ترین پارک تفریحی منطقه به حساب می آید

هر کسی با هر سن و سالی می تواند لحظات مفرحی را در این پارک سپری کند

پارک بالیوود دارای 6 استیج معرکه است که بیش از 30 شوی زنده را میزبانی می نماید

این پارک به فیلم های محبوب ترین ستاره های بالیوودی مثل آمیتاب باچان، شاهرخ خان، سلمان خان و امیرخان پرداخته است.

اگر هوادار فیلم های شعله، مغول اعظم، لاگان، دان، نترس و کریش هستید به پارک بالیوود دبی بروید

درباره پارک بالیوود دبی

پارک بالیوود دبی متشکل از 5 بخش مختلف است که بر اساس عظیم ترین بلاک باسترهای سینمای هند طراحی شده اند و در این بخش ها هر چیز مربوط به هندوستان پیدا می گردد از غذاهای هندی گرفته تا نمایشگاه های وسایل دست ساز. اینجا رایدهای سینمایی هیجان انگیزی با تئاترهای 4 بعدی وجود دارد که هم می توانید همراه با کریش پرواز کنید یا به دنیای مجازی Ra.One شیرجه بزنید و یا در دهه های 60- 70 و 80 بالیوود گشت بزنید، به همان اندازه رویایی. اینجا رستوران های مختلف دایر شده و هزاران فرصت خرید وجود دارد تا تفریح گردشگران را به تجربه بی نقصی تبدیل کند.

در پارک بالیوود دبی از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

پارک بالیوود دبی درست وسط مجموعه پارک ها و اقامتگاه های دبی واقع شده و 5 بخش اصلی آن شامل بلوار بالیوود، مومبای چوک، رویال پلازا، راستیک روین و استودیو فیلم بالیوود است. هر یک از این بخش ها دارای جاذبه ها، رایدها و رستوران های مخصوص به خود هستند و هر کدام تجربه متفاوت و خاصی را برای گردشگران رقم می زنند. اول از همه و در همان بدو ورود با نمایش ورودی پرهیجانی به استقبالتان می آیند و از آنجا ماجراجویی شما آغاز می گردد.

بلوار بالیوود

در این بخش هارمونی رنگ دیوارها شما را به لوکیشن فیلم های هندی قدیمی می برد، انگار دروازه ای به روی دهه های قدیمی بالیوود باز نموده باشید. ضمن این که این بخش در ورودی پارک قرار گرفته است و راستا دسترسی به 4 بخش دیگر پارک است. اجراهای زیبای موسیقی و پایکوبی و برنامه های زنده مفرح تنها بخشی از دیدنی های Bollywood Boulevard هستند و علاوه بر این ها کافه های جذاب و متنوعی در این بخش می بینید.

دیدنی های بخش بلوار بالیوود

1- Crossroads : اجراهای موسیقی و پایکوبی این قسمت شما را به عصر طلایی فیلم های بالیوودی می برند و با پایکوبی های پر شور خیابانی، دنیایی از شادی را برایتان خلق می می نمایند.

2- Cinemagic : اگر تا به حال درباره فرایند فراوری فیلم هندی کنجکاو بودید، اینجا فرصتی برای دیدن حقه های فیلم سازی پیدا می کنید و بعلاوه می توانید اجرای زنده موزیک های فیلم زندگی دوباره تکرار نمی گردد از هریتیک روشن را ببینید.

3- Cinema Circle : همان طور که می دانید باران فاکتوری حذف نشدنی از فیلم ها و آهنگ های هندی بوده و هست. برای تجربه این باران در بخش سینما سیرکل حتی خیس هم نمی شوید.

4- Rock On : معروف ترین رستوران بلوار بالیوود، رستوران راک آن است که با اجرای زنده گروه موسیقی راک از مهمانان خود پذیرایی می نماید و معمولا محل برگزاری جشن های تولد و مهمانی های محبت آمیز است.

5- Desi Emporium : کالا و اشیا دوست داشتنی فیلم های معروف بالیوودی، شیرینی های خوشمزه هندی و سوغاتی های کاملا خاص را می توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

مومبای چوک

تعقیب و گریز افسانه ای دان (با بازی شاهرخ خان) از صحنه های به یادماندنی صنعت فیلم سازی بالیوود است. شاید تصور اینکه در دل شهر دبی خیابان های اصیل هندی را ببینید، باورنکردنی باشد اما اینجا می توانید به وسیله تونل 3 بعدی به رئیس مافیا Don بپیوندید و هیجان عظیمی را تجربه کنید و در انتها برای بازسازی صحنه موزیکال فیلم های هندی سوارِ قطارهای رمانتیک هندی در Mumbai Chowk شوید.

دیدنی های بخش مومبای چوک

1- Don : افکت های فوق العاده این راید شما را شگفت زده خواهد نمود، هیجان تعقیب دان یکی از بهترین تجربه های این پارک است.

2- Mumbai Express: یکی دیگر از فاکتورهای غیرقابل حذف فیلم های هندی، قطارهایشان است، اینجا در قطار معروف بمبئی، پایکوبی ها و موسیقی های قدیمی و جدید فیلم ها بازسازی می گردد.

3- Victoria Station : ایستگاه ویکتوریا درست مثل ترمینال معروف بمبئی انتهاه چاتراپاتی شیواجی طراحی شده که قبلا با نام انتهاه ویکتوریا شناخته می شد. چشیدن طعم فوق العاده غذاهای ماهاراشترای در این رستوران، تجربه قشنگی از خرید بلیط هوپیما دبی برایتان به جا می گذارد.

رویال پلازا

یکی از جاذبه های نمادین و مشهور پارک بالیوود تئاتر راج محل آن است که روح و قلب این مجموعه به شمار می رود. وقتی در Royal Plaza قدم می زنید حس می کنید که از خانواده های سلطنتی هندوستان هستید، صدای گوش نواز موسیقی کلاسیک بالیوود از گوشه و کنار آن می آید و نمایش ها و حرکات موزونی در راج محل یا Stars on Steps اجرا می شوند و تصاویر عظیمی از آن ها روی پرده های نمایش عظیم نشان داده می شوند.

دیدنی های بخش رویال پلازا

1- Rajmahal Theater : این تئاتر باشکوه با ظرفیت 800 نفر (جایگاه) شبیه کاخ های سلطنتی هندوستان ساخته شده و شما را مهمان موسیقی گوش نواز جانِ جیگر به سبک اپرا می نماید.

2- Mughal E Azam : مغول اعظم یکی از فیلم های کلاسیک و مشهور بالیوودی است و این رستوران تمام ویژگی هایش را از آن فیلم الهام گرفته است و با طراحی محلی رویایی برای صرف غذا، حس حضور در دربار پادشاهی مغول را به شما منتقل می نماید.

راستیک روین (گذرگاه روستایی)

حتما تا به حال فیلم لاگان (یکی از نامزدهای جشنواره اسکار بخش فیلم های خارجی) را دیده اید، اگر دوست دارید به فضای روستایی و پرماجرای این فیلم وارد شوید به بخش Rustic Ravine بروید و در مسابقه کریکت بووان و تیم بریتانیایی شرکت کنید یا سوار کالسکه شوید و اسلحه های مادون قرمز را بردارید و به تعقیب جبارسینگ بروید و در انتها به تماشای مبارزه دیدنی سلمان خان در فیلم نترس بروید.

دیدنی های بخش راستیک روین

1- Dabangg: اینجا وسط صحنه های دراماتیک، اکشن و هیجان انگیز فیلم بلاک باستری نترس قرار می گیرید و با قهرمان این فیلم، سلمان خان همراه می شوید تا با شخصیت های بد داستان مبارزه کنید.

2- Lagaan: شهرت جهانی روستای لاگان و ستاره معروفش امیرخان گردشگران زیادی را به این بخش می کشاند. اینجا بخش مورد علاقه خانواده هاست تا به غیر از مسابقه کریکت، سوار چرخ فلک شوند و بازی پرتاپ تیپو یا دریافت جوجه های قهرمان را انجام دهند و در حین بازی میان وعده های خوشمزه ای را میل نمایند.

3- Sholay: افکت های 4 بعدی این راید جذاب شما را وسط فیلم شعله می اندازد تا به ماموریت دستگیر کردن جبار سینگ شرور بروید.

استودیو فیلم بالیوود

برای آغاز ماجراجویی هایی اصلی به سینمای 4 بعدی این استودیو بروید و همراه با کریش در آسمان پرواز کنید و وقتی به دنیای واقعی برگشتید به اجرای نمایش پایکوبی سنتی Rangmanch بروید و بدون دیدن پیش صحنه های فراوری فیلم های بالیوودی از این استودیو خارج نشوید.

دیدنی های بخش استودیو فیلم بالیوود

1- Rangmanch: در این تئاتر روباز وارد دنیای رنگین روستاهای هندی می شوید و پایکوبی های محلی بخش های مختلف هند را می بینید.

2- Extraordinary Rides: رایدهای 4 بعدی مربوط به پرواز کریش و نبرد ری وان در این بخش قرار دارند.

رستوران های پارک بالیوود دبی

در این پارک موسیقی هندی یک لحظه هم شما را تنها نمی گذارد، حتی موقع صرف غذا. رستوران های متنوعی در این پارک دایرند که مناسب هر سلیقه و ذائقه ای هستند؛ از کافه های دنج گرفته تا رستوران های سنتی و فست فودی ها که همه با موسیقی زنده از مهمانان خود پذیرایی می نمایند. به غیر از رستوران های مغول اعظم، راک آن و ایستگاه ویکتوریا، رستوران هایی مثل Juhu Juice Bus، Spicy Dhaba، Studio Canteen و Jumbo Cafe از جمله رستوران های معروف پارک بالیوود دبی هستند.

امکانات پارک بالیوود دبی

ایستگاه های یاری اولیه

ایستگاه نوشیدن آب

کرایه کالسکه و ویلچر

کمدهای قفل دار

دستگاه های خودپرداز

نکاتی درباره بازدید از پارک بالیوود

آخر هفته ها پارک بالیوود بسیار شلوغ می گردد، وسط هفته و کمی قبل از غروب به این پارک بروید چون نورپردازی های شبانه و جلوه های بصری این پارک در تاریکی شب کاملا رویایی می گردد.

بعد از اینکه بخش های مختلف این پارک را دیدید، منتظر اختتامیه روزانه این پارک Grand Parade باشید چون تمام گروه ها یک جا جمع می شوند و با کارناوال عظیمی از موسیقی شاد و پایکوبی های جذاب شما را بدرقه هتلتان می نمایند.

حداقل یک روز قبل از بازدید بلیط های خود را تهیه کنید و حتی الامکان بلیط های Combo بگیرید.

در پارک نوشیدنی زیادی بخورید و قبل از بازدید، شرایط آب و هوایی را چک کنید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک بالیوود چه قدر است؟

بلیط های پارک بالیوود دبی را می توان به صورت آنلاین و مستقیم از وب سایت پارک یا به صورت حضوری از ورودی پارک خریداری کرد. کسانی که دنبال تخفیف و هزینه کمتر باشند می توانند بلیط های خود را به وسیله اپلیکشین هداوت Headout بخرند. در ضمن برای بچه ها کمتر از 3 سال ورودی دریافت نمی گردد. کسانی که نمی خواهند هنگام بازدید از جاذبه های پارک بالیوود دبی در صف های طولانی انتظار بکشند، می توانند با تهیه کارت های Q-Fast این مرحله خسته نماینده را به راحتی پشت سر بگذارند. اینجا برای خوشگذرانی و تفریح وقت کم میاورید، پس اگر می توانید از همان ساعات اول بازگشایی به پارک بروید.

فصل مناسب برای بازدید از پارک بالیوود چه زمانی است؟

اگر آب و هوا مساعد باشد هر زمانی برای دیدن این پارک مناسب است ولی زمستان، فصل ایده آل خرید بلیط هواپیما دبی است چون در این بازه زمانی هوای شهر به اندازه هوای بهاری خنک و دلپذیر می گردد.

چگونه به پارک بالیوود برویم؟

پارک بالیوود دبی در جنوب خیابان شیخ زاید (Sheikh Zayed)، بعد از مارینای دبی و روبروی جزیره نخلی جبل علی (Palm Jebel Ali) واقع شده و دسترسی به آن خیلی راحت است، یعنی با خودروی شخصی از مرکز شهر تا پارک کمتر از 40 دقیقه طول می کشد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این پارک ایستگاه جبل علی است که از آنجا باید با تاکسی به پارک بروید.

از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک موشون گیت دبی: 2 کیلومتر

پارک آبی لگولند: 2.3 کیلومتر

پارک لگولند: 2.5 کیلومتر

نمایشگاه جهانی اکسپو 2020: 20 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک بالیوود دبی برای اقامت وجود دارند؟

هتل رو ات د پارک: 3.6 کیلومتر

هتل لاپیتا پارک اند ریزورت دبی: 5 کیلومتر

هتل قصر ال سلطان: 5.9 کیلومتر

هتل ساهارا مدوز: 14 کیلومتر

هتل آلوفت دبی ساوت: 24 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک بالیوود دبی هستند؟

رستوران هندی بول گاپپا: 1.6 کیلومتر

رستوران ال ماشووا: 1.7 کیلومتر

رستوران باگل بار: 2.3 کیلومتر

رستوران اوربان سی فوود: 3 کیلومتر

کافه نرو: 3.6 کیلومتر

منبع: گردشبان

به "شهربازی بالیوود پارک دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهربازی بالیوود پارک دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید