تخصیص مواد پتروشیمی فقط به واحد های فعال مجوزدار

به گزارش خانه انگلیسی، سعید زرندی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه گلوگاه های اداری مربوط به تسهیل در فراوری، شناسایی شده است، اضافه نمود: این واحد ها مکلفند مواد پتروشیمی مرتبط با فعالیت خود را مستقیم در خط فراوری مصرف نمایند. همچنین برای محصولات غیر ملتهب، خرید در بورس بدون در نظر دریافت سقف سهمیه انجام می گردد.

تخصیص مواد پتروشیمی فقط به واحد های فعال مجوزدار

وی همچنین به یکی دیگر از مصوبات وزارت صمت و ابلاغ آن در ارتباط با ترخیص سنگ آهن های موجود در گمرکات، اشاره نمود و گفت: بر اساس این مصوبه، صادرات محصولات معدنی از جمله سنگ آهن، دارای قبض انبار یا بارنامه به تاریخ قبل از ابلاغ شیوه نامه فولاد در تاریخ 28 آبان ماه 1399، بلامانع است. همچنین، تا زمان تصویب عوارض صادراتی در شورای اقتصاد، واحد هایی که در بورس محصولات خود را عرضه نموده اند و خریداری برای آن وجود نداشته، می توانند محصولات خود را صادر نمایند.

وی همچنین از تدوین بسته رویه ها و مقررات مخل صدور مجوز های وزارت صمت، اطلاع داد و اضافه نمود: این بسته به وزارت اقتصاد ارسال و آماده طرح در هیئت مقررات زدایی است.

زرندی به نتایج نظرسنجی از حدود هزار فعال مالی درباره موانع فراوری، اشاره نمود و گفت: بر اساس این نظرسنجی، نبود ثبات اقتصاد کلان، تورم بالا و نبود نقدینگی مناسب مهم ترین موانع اعلامی از سوی کارآفرینان و صنعتگران بوده است.

وی افزود: بر اساس این نظرسنجی، مقررات زدایی از بخش ها و ارائه مشوق های سرمایه گذاری به عنوان اولویت های وزارت صمت در امسال از سوی فعالان مالی مطالبه شده است.

زرندی سپس به تدوین برنامه سال 1400 این وزارتخانه و تشکیل کارگروه بهبود فضای کسب و کار، اشاره نمود و اضافه نمود: همچنین چندین بسته مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری در سطح دولت و مجلس تدوین و از سوی وزارت صمت ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خانه انگلیسی دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "تخصیص مواد پتروشیمی فقط به واحد های فعال مجوزدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص مواد پتروشیمی فقط به واحد های فعال مجوزدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید