تمدید حالت فوق العاده در آمریکا به دلیل خطر دخالت خارجی در انتخابات

به گزارش خانه انگلیسی، رئیس جمهور آمریکا دستور داد تا حالت فوق العاده در این کشور به دلیل آنچه که خطر دخالت خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواند، تمدید گردد.

تمدید حالت فوق العاده در آمریکا به دلیل خطر دخالت خارجی در انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خانه انگلیسی به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه حالت فوق العاده را در این کشور به دلیل آنچه که خطر دخالت خارجی در انتخابات خوانده است، تمدید کرد.

ترامپ در بیانیه ای که کاخ سفید آن را روز پنجشنبه منتشر نموده، گفت: حالت فوق العاده ای که از تاریخ 12 سپتامبر 2018 تا 12 سپتامبر 2020 اعلام شد، اکنون برای یک سال دیگر تمدید شده است.

وی با بیان اینکه هیچ سند و مدرکی دال بر تاثیر هیچ دولت خارجی روی انتخابات یا عملیات شمارش آراء وجود ندارد، هشدار داد که گسترش اخیر دستگاه های دیجیتال و فناوری های اینترنت باعث بروز نقطه ضعف های چشمگیری شده که بر خطر دخالت خارجی در انتخابات افزوده است.

ترامپ توضیح داد: قدرت تاثیر طرف های خارجی روی انتخابات و انتشار تبلیغات و اطلاعات گمراه کننده همیشه خطر بزرگی است که امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا را تهدید می نماید.

اطلاعات آمریکا بارها روسیه، ایران و چین را به کوشش برای دخالت در انتخابات آینده آمریکا که قرار است در ماه نوامبر برگزار گردد، متهم نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تمدید حالت فوق العاده در آمریکا به دلیل خطر دخالت خارجی در انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید حالت فوق العاده در آمریکا به دلیل خطر دخالت خارجی در انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید