تیم ملی والیبال ایران با نیروی کمکی مدعی می گردد؟

به گزارش خانه انگلیسی، تیم متحول شده والیبال ایران که در بازه زمانی 18 خرداد تا 30 تیرماه با حضورش در مسابقات لیگ ملت ها شرایط خشنودی والیبال دوستان را فراهم کرد باید در کمتر از یک ماه آینده در بیستمین دوره رقابت های قهرمانی والیبال دنیا حاضر گردد و با تکرار عملکرد خوبش در ماه های اخیر برای مردم ایران جایگاهی خوشایندتر نسبت به رتبه سیزدهمی دوره گذشته رقم بزند. شاگردان عطایی که در لیگ ملت های والیبال 2022 ارمغان شان در مرحله مقدماتی کسب 7 پیروزی، 5 شکست و در مرحله یک چهارم نهایی باخت 3 بر 2 مقابل لهستان بود به ترتیب در تاریخ 5، 7 و 9 شهریورماه باید برابر آرژانتین، مصر و هلند قرار گیرند که در دوره گذشته به ترتیب در جایگاه پانزدهم، بیستم و هشتم قرار گرفتند، اما طبق شواهد و قرائن 3 ملاقات سخت انتظار بلندقامتان ایرانی را می کشد.

تیم ملی والیبال ایران با نیروی کمکی مدعی می گردد؟

برای اثبات این موضوع توجه به عملکرد درخشان هلند تحت راهنمایی روبرتو پیازا و عملکرد قابل قبول آرژانتین در هفته سوم لیگ ملت ها باعث درک بهتر راه صعب شاگردان عطایی می گردد. موضوعات اشاره شده باعث ایجاد تغییرات مهمی نسبت به لیگ ملت های والیبال در فهرست بازیکنان دعوت شده به اردو پیش از اعزام به کشور های اسلوونی و لهستان شده است که به نظر می رسد برخلاف برخی تصمیمات مربیان نامدار گذشته والیبال ایران بسیار منطقی و قابل قبول است.

نگاه و تصمیم درست سرمربی

با تصمیم سرمربی 51 ساله در پست پشت خط زن، صابر کاظمی و امین ناماعیل نژاد به اردو دعوت شده اند که با آنالیز آماری مسابقات 2 سال اخیر والیبال ایران می توان با اطمینان کامل بیان کرد بهروز عطایی برترین گزینه های موجود را به اردوی تیم رتبه هشتم رنکینگ دنیای دعوت نموده است. یکی از بزرگ ترین مسائل تیم ملی والیبال ایران در هفته های دوم، سوم و مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت ها فاصله کیفی بیش از حد بین بردیا سعادت و امین ناماعیل نژاد بود که در ست چهارم رقابت برابر لهستان باعث شد در لحظاتی که ایرانی ها با فاصله بسیار زیاد از شاگردان گربیچ جلو بودند عطایی حاضر به ریسک نگردد و شماره 17 تیم ملی تا سرانجام ست در زمین حاضر باشد که اثر سوء این تصمیم در ست پنجم نمایان شد و ناماعیل نژاد به علت خستگی اسیر دفاع لهستانی ها شد، اما حالا صابر کاظمی بعد از اتمام دوران مصدومیتش به عنوان یک مهره قابل اعتنا به اردوی تیم ملی دعوت شده است که قطعا حضور 2 قطر پاسور زهردار می تواند باعث افزایش استراتژی های ملی پوشان ایرانی گردد. بعلاوه در پست لیبرو نیز بهروز عطایی برای انتخاب با دردسر زیادی روبرو نشده است و اگر اتفاق خاصی همانند مصدومیت رقم نخورد شاگردان عطایی با محمدرضا حضرت پور و محمدرضا موذن راهی رقابت های قهرمانی والیبال دنیا خواهند شد.

بازیکنانی که متزلزل بودند

طبق فهرست اعلام شده به وسیله فدراسیون والیبال، میلاد عبادی پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، میثم صالحی، محمدجواد معنوی نژاد و شهروز همایونفرمنش به عنوان دریافت نماینده قدرتی در اردوی پیش رو تیم ملی والیبال ایران حاضر خواهند شد. طبق نشانه ها و ضعف مشاهده در لیگ ملت ها قرار است در این پست تغییرات مهم و کلیدی برای بیستمین دوره مسابقات قهرمانی دنیا رقم بخورد؛ میثم صالحی که به علت جراحی کتف خود نتوانست در لیگ ملت ها شاگردان عطایی را همراه کند این روز ها با تمرینات فوق العاده در پی کسب آمادگی صددرصد برای پوشیدن دوباره لباس تیم ملی است که قطعا حضورش باعث بهبود شرایط تیم ملی در بخش های دریافت، توپ گیری، سرویس و حمله می گردد. از سوی دیگر محمدجواد معنوی نژاد که در لیگ دنیای 2017 از بازیکنان تاثیرگذار تیم تحت راهنمایی ایگور کولاکوویچ بود به علت مصدومیت های متوالی در سالیان اخیر جایگاهش را در تیم ملی از دست داده بود، اما هنوز هم حضورش می تواند به تزلزل تیم ملی در پست دریافت نماینده قدرتی سرانجام دهد. عملکرد ضعیف ناماعیل مسافر و احسان دانش دوست در طول رقابت های لیگ ملت های والیبال 2022 باعث دعوت شهروز همایونفرمنش شده است که در فهرست 25 نفره مدنظر عطایی برای لیگ ملت ها حضور نداشت، اما عملکرد درخشانش در ترکیب شهداب یزد که شرایط قهرمانی شاگردان طلوع کیان را فراهم کرد و ثبت بالاترین آمار دریافت توپ بین دریافت نماینده های قدرتی فصل گذشته لیگ برتر والیبال باعث حضور در اردوی ملی پوشان شده است.

استفاده از تمام ظرفیت والیبال ایران

در فهرست بازیکنان دعوت شده نام 2 بازیکن بیشتر از بقیه اسامی می درخشد؛ حضور محمد موسوی و علی اصغر مجرد در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی دنیا می تواند سد دفاعی ایران را مستحکم کند که به مرور زمان در طول لیگ ملت های والیبال شرایطش بهبود یافت، اما در ملاقات مقابل لهستان امیرحسین توخته و مهدی جلوه نتوانستند لحظات پیروزی را از حیث دفاع تجربه نمایند و بار دفاعی ایران بر دوش امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی پور و امین ناماعیل نژاد نهاده شد از منظر دیگر اعزام تیم ایران با 4 مدافع که هرکدام دارای خصوصیات متفاوت هستند باعث ایجاد تنوع تاکتیکی در مسابقات پیش رو خواهد شد که در لیگ ملت ها بسیار از ضعف نیمکتش آسیب دید.

احتمال تغییر مهندس حملات ایران

بعد از خداحافظی سعید معروف در سرانجام المپیک توکیو یکی از بزرگ ترین نگرانی های والیبال دوستان ایرانی در خصوص انتخاب جایگزین مناسب برای این اسطوره بود که تا حدودی محمد طاهروادی پیروز شد در لحظات مهم با مهندسی حملات ایران لحظات مهمی را برای ملی پوشان رقم بزند، اما او در طول مدت حضورش نتوانست از حیث دفاع و سرویس یاری شایانی به شاگردان عطایی کند. از سوی دیگر برآورده نشدن توقعات به وسیله فاضل پژومان و علی رمضانی اهمیت حضور جواد کریمی که از حیث شرایط قدی و سرویس شرایطی بهتر نسبت به وادی دارد را بیش از روز های گذشته می نماید و احتمالا شاهد رقابت جالبی بین او و وادی خواهیم بود.

4 بازیکن برای حل مسائل فنی

با آنالیز کلی فهرست ملی پوشان متوجه خواهیم شد بهروز عطایی به درستی مسابقات لیگ ملت های والیبال را برخلاف برخی مربیان نامدار گذشته والیبال به عنوان محل غربالگری تیم ملی برگزید او با فرصت دادن به بازیکنانی همانند علی رمضانی، ناماعیل مسافر، احسان دانش دوست، محراب ملکی، امیررضا سرلک و ابوالفضل قلی پور که پیش از این تجربه چندانی در لباس تیم ملی نداشتند آن ها را بعد از سنجش مناسب از فهرست بازیکنان برای مسابقات پیش رو خط زد که البته محتمل است به علت شک و شبهه درمورد آمادگی صددرصد جواد کریمی، علی اصغر مجرد و میثم صالحی برخی از این نفرات دوباره به اردو دعوت شوند. به طور قطع حضور موسوی، مجرد، صالحی و کریمی می تواند به بهبود اوضاع ایران در پست های سرعتی زن، دریافت نماینده قدرتی و پاسور یاری کند.

بزرگ ترین چالش این روز های والیبال ایران که پیش از این بار ها از سوی کارشناسان گوشزد شده است در بخش های دفاع، دریافت و توپ گیری است که بخشی از این موضوع با استفاده از بازیکنان با تجربه تر حل خواهد شد. بهروز عطایی با دعوت این 4 بازیکن نشان داد به خوبی از نقاط ضعف و قوت تیم تحت راهنماییش خبر دارد و برخلاف خیلی از مربیان با قبول اشتباهاتش با تصمیمات سنجیده برای برطرف معضلات مختلف کوشش می نماید و باید دید تیم ملی می تواند با این نفرات که همه موجودیت والیبال هستند در مسابقات دنیای یکی از مدعیان کسب مدال باشد یا خیر.

فرهیختگان

منبع: فرارو

به "تیم ملی والیبال ایران با نیروی کمکی مدعی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال ایران با نیروی کمکی مدعی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید