حدود 80 کشته و زخمی در حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی

به گزارش خانه انگلیسی، منابع آگاه بامداد امروز (دوشنبه) از کشته و مجروح شدن حدود 80 غیرنظامی در پی حمله پهپادی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به مراسم عروسی در شهر مرزق خبر دادند.

حدود 80 کشته و زخمی در حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی

به گزارش خانه انگلیسی، شبکه الجزیره به نقل از چند منبع پزشکی در بیمارستان شهر مُرزُق در جنوب غربی لیبی گفت که حدود 40 غیرنظامی به دنبال حمله هوایی یک پهپاد وابسته به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر به یک مراسم عروسی در این شهر کشته شدند.

طبق این گزارش، در جریان این حمله 40 تن دیگر نیز مجروح شدند.

به همین دلیل، رحمة ابوبکر، عضو مجلس لیبی گفت که این پهپاد وابسته به خلیفه حفتر در چهار موج حمله غیرنظامیان حاضر در این مراسم عروسی را هدف قرار داد.

وی هیئت اعزامی سازمان ملل به لیبی را مسؤول این حمله هوایی دانست و گفت: حفتر این شهر به دلیل نشان دادن استقامت و رد قدرت نظامی هدف قرار می دهد.

چند منبع محلی نیز به الجزیره گفتند که اوضاع این شهر به دلیل حمله مذکور بسیار بحرانی است و حمله به مرزق اولین حمله نیست و پیشتر نیز حملات مشابهی اجرا شده و در این حملات تأسیسات عمومی و غیرنظامی در مرزق هدف قرار گرفته شده بودند.

به همین دلیل، محمد عمر، عضو شورای شهر مرزق نیز شرح داد، یک پهپاد نظامی وابسته به نیروهای خلیفه حفتر محله القلعه السکنی را هدف قرار داد و منجر به خسارت های جانی و مادی زیادی شد.

این درحالی است که نیروهای خلیفه حفتر تا بدین لحظه هیچ گونه واکنشی نسبت به این حمله نشان نداده اند.

پیشتر نیز در اثر یک حمله هوایی توسط نیروهای وابسته به خلیفه حفتر به مرکز نگهداری آوارگان غیرقانونی در منطقه تاجوراء در اطراف طرابلس دست کم 44 مهاجر کشته و 130 تن دیگر مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حدود 80 کشته و زخمی در حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 80 کشته و زخمی در حمله پهپادی نیروهای حفتر به یک مراسم عروسی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید