خوشمزه فروشی های ترکیه

به گزارش خانه انگلیسی، کباب چی و کوفته چی در ترکیه

بارها شده در حال عبور از خیابان بوده ایم و بوی کباب نظرمان را جلب نموده باشد. از آنجا که ترکیه کشور کباب های خوشمزه است این مورد را بیشتر خواهید دید. خیابان های ترکیه پر از کباب فروشی هایی است که کباب چی یا کوفته چی نام دارند. ممکن است عبارت (ocakbası) را مقابل کباب چی یا کوفته چی های ترکیه ببینید. این عبارت یعنی غذاها مقابل شما پخته می شوند. می توانید تمام مراحل پخت غذای خود را مشاهده کنید و لذت ببرید. در این مدل غذافروشی ها خدمات چندانی ارائه نمی گردد اما به سرعت می توانید غذای موردنظرتان را تحویل بگیرید. در مطلب معرفی 10 کباب ترکی معروف و خوشمزه با کباب های ترکی آشنا شوید.

خوشمزه فروشی های ترکیه

بورک چی های ترکیه

بورک چی ها اغلب کیوسک یا دکه های شیشه ای کوچکی هستند که چند میز و جایگاه ساده جلوی شان قرار گرفته است. بورک ها ترکی بسیار خوشمزه اند و با یک نوشیدنی خنک بسیار می چسبند. بعضی بورک را به عنوان وعده کامل انتخاب می نمایند؛ اما اغلب آن را به عنوان صبحانه یا میان وعده صرف می نمایند.

پیده چی های ترکیه

در مطلب 15 غذای خوشمزه ترکیه اشاره کردیم که پیده یکی از غذاهای سنتی و مشهور ترکیه است. پیده به پیتزای ترکی شهرت دارد و ترک ها معتقدند که نخستین پیتزای ترکی در کشور آن ها پخته شده. در انواع رستوران و کافه های ترکیه این غذا طبخ می گردد اما اگر حسابی گرسنه هستید و می خواهید زودتر پیده خوشمزه ترکی را بخورید به پیده چی ها بروید. پیده و لامعجون در پیده چی های ترکیه بسیار خوشمزه اند و سریع پخته می شوند. اگر در میان نان های موجود سردرگم ماندید، پیشنهاد می کنیم نان پیتا را انتخاب کنید. در مطلب همه چیز درباره نان های خوشمزه ترکی با انواع نان های خوشمزه ترکی آشنا شوید.

تاتلیچی های ترکیه

تاتلیچی ها در ترکیه مخصوص دسر هستند. بعد از خوردن یک وعده غذایی خوشمزه ترکی خوردن دسر بسیار دلچسب خواهد بود. باقلوا، حلوا و راحت الحلقوم های ترکیه واقعا خوشمزه اند. البته دسرفروشی هایی ترکیه به تاتلیجی ها محدود نمی شوند. در محلبه چی ها، پودینگ هایی که از شیر درست می شوند به فروش می رسد. در باقلواجی یا پاستانسی، کیک های اروپایی، بستنی و شیرینی های محلی فروش می رود.

رستوران های ترکیه

در خاتمه، اگر باز ترجیح تان سفارش غذا در رستوران است، مطالب زیر را بخوانید:

  • بهترین رستوران های استانبول کدامند؟
  • بهترین رستوران های ایرانی در استانبول
  • 10 تا از بهترین رستوران های بیوک آدا را بشناسیم
منبع: دالاهو

به "خوشمزه فروشی های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه فروشی های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید