دستیاران قانونا پزشک بوده و باید جوابگو باشند

به گزارش خانه انگلیسی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت کسب صلاحیت ها و مهارت های لازم پزشکی توسط دستیاران در طول دوره آموزش، گفت: دستیاران از زمان شروع دوره دستیاری در بیمارستان ها از نظر قانونی پزشک بوده و باید جوابگوی رفتار و عملکرد خود باشند.

دستیاران قانونا پزشک بوده و باید جوابگو باشند

به گزارش خانه انگلیسی، دکتر امیرمحسن ضیایی در مراسم استقبال از دستیاران جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر آموزش پزشکی مبتنی بر صلاحیت، توضیح داد: آموزش و ارزشیابی استاندارد دانشگاه در دوره دستیاری باید مبتنی بر صلاحیت باشد، به عبارت دیگر دستیاران باید قبل از فارغ التحصیلی مهارت هایی همچون مراقبت استاندارد از بیمار، دانش پزشکی، رفتار حرفه ای، مهارت های ارتباطی و غیره را کسب نمایند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ایمنی بیمار در محیط های بیمارستانی، اظهار کرد: در ارایه خدمات درمانی و ایمنی به بیمار زمان و رعایت عدالت اهمیت زیادی دارد و ارایه خدمات نباید به هیچ بهانه ای با تاخیر روبرو گردد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه رفتار حرفه ای در دوره بالینی جزو ملزومات دستیاران است، گفت: متاسفانه سیستم آموزشی ما در این حیطه ضعف هایی دارد که باید به سمت اصلاح آن حرکت کنیم.

دکتر ضیایی کسب مهارتهای ارتباطی با بیمار و همراهان بیمار را از دیگر ضرورت ها بیان کرد و گفت: متاسفانه فضای آموزشی ما به این مسایل توجه لازم را نمی کند، در حالیکه بر اساس شواهد پیروز ترین پزشکان آنهایی هستند که مهارت های ارتباطی را در دوره تحصیل خود فراگرفته و رعایت می نمایند.

به گفته وی، دستیاران و پزشکان باید دانش حرفه ای خود را در طول ارایه خدمت به روز نموده و بر اساس علم و دانش پزشکی روز حرکت نمایند. همچنین اطلاعات لازم در رابطه با محیط و سیستم آموزشی خود یهنی بیمارستان ها و مراکز درمانی را کسب نمایند، چراکه دستیار عضو رسمی ارایه خدمت در مراکز درمانیست و از نظر قانونی پزشک بوده و باید جوابگو باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سرانجام با بیان اینکه بیمارستان و دانشگاه هم باید محیط و بستر مناسب فعالیت را برای دستیاران فراهم کند، گفت: همچنین باید اطلاعات لازم در رابطه با منابع سیستم، محیط سلامت، اقتصاد سلامت، کارگروهی، هزینه اثربخشی، مدیریت ارایه خدمت، آشنایی با بیمه ها را فرا بگیرد.

لازم به ذکر است در این مراسم همچنین اساتید پیشکسوت و برجسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دکتر زالی مدیر گروه جراحی اعصاب، دکتر سیاری مدیر گروه آموزشی اطفال و دکتر بصیری مدیر گروه اورولوژی طی سخنانی تجربیان خود در رابطه با اصول و رفتار حرفه ای در دوره بالینی را با دستیاران جدیدالورود در میان گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دستیاران قانونا پزشک بوده و باید جوابگو باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیاران قانونا پزشک بوده و باید جوابگو باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید