زیبایی های آستانه مرکز قزاقستان

به گزارش خانه انگلیسی، قزاقستان، کشوری محصور در خشکی است و تنها ناحیۀ محدودی از آن ساحلی است. در تابستان، دمای هوا در مرکز اغلب حدود سی درجه است. آنچه شما در اینجا احتیاج دارید یک نوشیدنی خنک و یک آبتنی است. همانطور که می بینید، زندگی در آستانه، مرکز قزاقستان، بسیار بی دغدغه و زیباست.

زیبایی های آستانه مرکز قزاقستان

معنی کلمۀ آستانه، مرکز است. این شهر در قسمت شمال مرکزی کشور قرار گرفته و تنها در سال 1988 میلادی به اسم مرکز قزاقستان انتخاب شد.

خرداد ماه، یکی از گرمترین ماه های سال است و آخر هفته ها زمانی برای بیرون رفتن و استفاده از این آب و هوا است. برخلاف این آفتاب تابستانی، آستانه رسماً دومین مرکز سرد دنیا است.

دمای هوا در زمستان به پایین تر از سی درجه زیر صفر می رسد، به این علت است که نباید از کوچکترین اشعۀ آفتاب بی بهره ماند. رودخانۀ یِسیل، از پارک مرکزی شهر عبور می نماید.

یک مادر حاضر در پارک می گوید: من این پارک را دوست دارم چون فرزندانمان می توانند در اینجا شنا نمایند و ما می توانیم قایق سواری کنیم. بعلاوه اینجا ساحلی آرام برای استراحت کردن است. ما این مکان را خیلی دوست داریم و از زندگی در این شهر لذت می بریم.

این رودخانه نماد شهر است. در سمت راست آن، قسمت های قدیمی و در سمت چپ آن، شهر تازه با آسمان خراش هایش دیده می گردد.

موسسۀ اعتبار سنجی مودی، قزاقستان را کشوری با ثبات ارزیابی نموده است. یِرلان کوزاگَپَنوف، معاون شهردار آستانه، بت اظهار خشنودی از این امر می گوید: این مسئله، پیامی روشن برای سرمایه گذاران خارجی است. به این معنا که آنها می توانند با اعتماد کامل در کشور ما سرمایه گذاری نمایند.

موسیقی و پایکوبی در شاهرگ های این شهر جریان دارد. شهری که طی سه سال گذشته، شاهد ساخت و سازهای بسیاری بوده است و کوشش دارد صندلی خاصی برای خود در آسیا پیدا کند. برای برخی از قزاق ها این سوال وجود داشت که آیا برگزیدن آستانه به اسم مرکز، با توجه به زمستان های سرد و دورافتادگی آن در منطقۀ مرکزی آسیا انتخاب مناسبی است؟ و آیا توسعۀ آن هزینۀ بالایی ندارد؟

حال می توان گفت این تغییرات به آرامی و با توجه به خواسته های شهروندان انجام گرفته است. یک کارگر بازنشسته دوران قدیم را به خاطر می آورد: راه رفتن در خیابان های آستانه سخت بود. از محل زندگی من تا مرکز شهر در پاییز و بهار همه جا گل آلود بود. برخی از مردم چکمه های خود را فقط برای رسیدن تا ایستگاه اتوبوس می پوشیدند. اکنون همه چیز تغییر نموده است.

تغییرات همیشه وجود دارد و حتی شامل حال تفریحات هم شده است. جوانان آستانه حال یادگرفته اند چگونه خوش بگذرانند. از نظر موسیقی، دی جی های بسیاری در اینجا هستند و هیچ چیزی از آخرین تحولات موسیقی دنیا از دست نمی دهند.

یکی از دی جی های معروف آستانه از پیشرفت مرکز سخن می گوید: ما اتفاقات اروپا و آمریکا را دنبال می کنیم. ما ستاره های موسیقی آنها را می بینیم و گروه های موسیقی و ستاره های ما هم کوشش می نمایند خود را به سطح آنها برسانند و تجربۀ آنها را به دست بیاورند. به این ترتیب پیشرفت می نمایند. امیدواریم که ستاره های ما و مردم ما به تدریج به این سبک زندگی عادت نمایند.

در برنامۀ آیندۀ زندگی در قزاقستان، به بزرگترین شهر کشور، آلماتی سفر می کنیم و در خصوص صنعت رو به رشد فیلم سازی صحبت خواهیم کرد.

منبع: یورونیوز

به "زیبایی های آستانه مرکز قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی های آستانه مرکز قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید