سونی آلفا 1 با مشخصات فنی شگفت انگیز و قیمت 6500 دلار معرفی گشت

به گزارش خانه انگلیسی، شب گذشته سونی از پیشرفته ترین دوربین بدون آینه خودش رونمایی کرد. این دوربین 6500 دلاری جدید سونی که آلفا 1 نام دارد دارای مشخصات سخت افزاری شامل سنسور 50.1 مگاپیکسلی فول فریم، قابلیت عکاسی پیاپی با سرعت بسیار بالای 30 فریم در ثانیه و توانایی ضبط فیلم با رزولوشن 8K و به صورت 30 فریم در ثانیه است.

سونی آلفا 1 با مشخصات فنی شگفت انگیز و قیمت 6500 دلار معرفی گشت

سونی قصد دارد که این دوربین را در ماه مارچ (اسفند) به بازار عرضه کند. با وجود اینکه قیمت در نظر گرفته شده برای دوربین سونی آلفا 1 بسیار بیشتر از بهترین دوربین های بدون آینه کانن و نیکون است، اما سونی وعده داده است که کاربرانی که این دوربین را تهیه کنند با پیشرفته ترین و نوآورانه ترین دوربینی رو به رو خواهند شد که تا به امروز ساخته شده است.

  • سونی اکسپریا پرو با قیمت 2500 دلار معرفی گشت

به نظر می رسد که این دوربین، دوربین رویایی برای عکاسان ورزشی و دیگر عکاسانی باشد که از صحنه های سریع عکاسی می کنند. با وجود اینکه رزولوشن سنسور به کار رفته در این دوربین زیاد است، اما سونی می گوید بافر این دوربین به عکاسان اجازه خواهد داد که در زمان عکاسی پیاپی با سرعت 30 فریم در ثانیه بتوانند که 155 عکس فول فریم با فرمت RAW و به صورت فشرده شده یا 165 عکس فول فریم با فرمت JPEG را ثبت کنند.

سونی همچنین می گوید که در زمان عکاسی پیاپی با این سرعت بالا با استفاده از شاتر الکترونیکی، این دوربین می تواند که توانایی خود را در انجام فوکوس و تنظیم اکسپوژر حفظ کند.

سیستم فوکوس و اکسپوژر اتوماتیک به کار رفته در این دوربین می توانند که در حدود 120 محاسبه را در هر ثانیه انجام دهند. علاوه بر این، شما در زمان عکاسی با این دوربین این کار را از طریق منظره یاب الکترونیکی OLED با رزولوشن بالای استفاده شده در این دوربین انجام خواهید داد که دارای نرخ به روزرسانی تصویر 240 هرتز است. سونی درباره این منظره یاب الکترونیک می گوید که اولین باری است که از منظره یابی الکترونیکی با این نرخ به روزرسانی در دوربینی استفاده شده است.

در کنار این مشخصات، دوربین جدید سونی دارای لرزشگیر تصویر پنچ محوره داخل بدنه و گستره استاندارد ایزو از 100 تا 32000 است که می توان آن را از 50 تا 102400 گسترش داد.

به نظر می رسد که هنوز هم سیستم فوکوس اتوماتیک سونی بهترین در نوع خود باشد. سونی درباره سیستم فوکوس اتوماتیک به کار رفته در این دوربین می گوید که این سیستم فوکوس در زمان فوکوس کردن بر روی چشم انسان ها و حیوانات خانگی این کار را با سرعت بیشتری انجام می دهد.

همچنین کاربران می توانند که از این سیستم فوکوس تشخیص دهنده چشم برای فوکوس کردن بر روی چشم پرندگان هم استفاده کنند. اگر شما قصد دارید تا مبلغ 6500 دلار را برای دوربینی برای طبیعت گردی بپردازید باید به شما بگوییم که سونی می گوید که الگوریتم های بهینه سازی شده در این دوربین در هنگام دنبال کردن سوژه به گونه ای توسعه داده شده اند که اگر پرنده ای که در حال عکاسی از آن هستید ناگهان برای پرواز بپرد یا که کادربندی عکس به صورت ناگهانی تغییر کند، باز هم این الگوریتم ها پرنده را دنبال خواهند کرد.

سونی در این دوربین سرعت همگام سازی شاتر با فلاش را هم افزایش داده است و آن را به عدد 1/400 ثانیه رسانده است (در هنگام عکاسی با شاتر مکانیکی)، در زمان عکاسی با شاتر بی صدا هم سرعت همگام سازی با فلاش به عدد 1/200 ثانیه می رسد.

به دلیل سرعت بالای خواندن اطلاعات از سنسور این دوربین، تأثیر استفاده از شاتر رولینگ در هنگام عکاسی کاهش پیدا کرده است و سونی می گوید که در زمان عکاسی پیاپی با سرعت 30 فریم در ثانیه منظره یاب الکترونیک به کار رفته در این دوربین تصویر سیاهی را نشان نخواهند داد.

این دوربین سونی همچنین در زمان عکاسی در محیط های دارای نور LED که افکت سوسو زدن این نور های LED در عکس ثبت می شوند، می تواند که اثر این نور ها را با یکسان کردن سرعت شاتر با فرکانس سوسو زدن این چراغ ها کاهش دهد.

از قابلیت های عکاسی این دوربین که بگذریم، نوبت به فیلم برداری می رسد. همانند عکاسی این دوربین در زمینه فیلم برداری هم هیچ کم و کاستی را ندارد و می تواند در هنگام فیلم برداری این کار را با رزولوشن 8K و به صورت 30 فریم در ثانیه و با رزولوشن 4K و به صورت 120 فریم در ثانیه انجام دهد.

همچنین این دوربین در زمان انجام این کار و ضبط فیلم با رزولوشن های گفته شده می تواند که این کار را به صورت 10 بیت انجام دهد. همچنین این دوربین در زمان ضبط فیلم با رزولوشن 4K و تا 60 فریم در ثانیه اطلاعات ثبت شده توسط تمامی سنسور را به یکباره می خواند و کاربران می توانند با اضافه کردن یک ضبط کننده خارجی به این دوربین در زمان فیلم برداری این کار را با فرمت 16 بیت RAW انجام دهند.

بدون شک دوربین جدید سونی آلفا 1 نشان دهنده بهترین های شرکت سونی است و قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین به خوبی نشان دهنده این موضوع است. با وجود اینکه قیمت در نظر گرفته شده برای این دوربین چندین هزار دلار بالاتر از دوربین کانن EOS R5 است، اما باید به این موضوع هم توجه کرد که سونی چه در گذشته و چه در حال توانسته است که شهرت خوبی را با استفاده از دوربین های بدون آینه و فول فریم خود بدست بیاورد.

در نهایت باید بگوییم که عکاسان بسیار زیادی وجود دارند که مشتاق عرضه این دوربین 6500 دلاری در ماه مارچ (اسفند) هستند تا آن را تهیه و با آن عکاسی کنند.

می توانید که فیلم منتشر شده توسط سونی راجع به دوربین آلفا 1 را که به معرفی قابلیت های این دوربین می پردازد را در زیر مشاهده کنید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی آلفا 1 با مشخصات فنی شگفت انگیز و قیمت 6500 دلار معرفی گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی آلفا 1 با مشخصات فنی شگفت انگیز و قیمت 6500 دلار معرفی گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید