عوارض مصرف خودسرانه سیاه دانه

به گزارش خانه انگلیسی، تهران (پانا) - اغلب افراد سیاه دانه را با خواص آن برای بدن می شناسند و از عوارض آن بی اطلاع هستند، در صورتی که استفاده خودسرانه از سیاه دانه و روغن آن عوارضی را هم به همراه دارد.

عوارض مصرف خودسرانه سیاه دانه

حتما تا به حال همه شما به دلیل خواص سیاه دانه آن را استفاده کرده اید بدون آن که از عوارض آن آگاه باشید به همین سبب در این بخش از سلامت نمناک به عوارض آنها می پردازیم:

بیماری کلیوی:

آزمایش های اجرا شده روی موش ها نشان می دهد مصرف دوز بالایی از روغن سیاه دانه به کلیه ها آسیب می زند. همچنین افرادی که دچار بیماری کلیوی هستند باید در مصرف آن دقت کنند.

مسائل پوستی:

روغن سیاه دانه با وجود خاصیت درمانی که برای پوست دارد. اما گاهی مصرف زیاد این روغن برای افرادی که آلرژی دارند عوارضی مثل قرمزی پوست ،التهاب ،تاول ،خارش و درد را درکل بدن به همراه دارد که با مصرف درست می توان عوارض را به حداقل رساند.

واکنش های آلرژیک:

معمولا مصرف سیاه دانه با واکنش های آلرژیک (خارش ، التهاب ، قرمزی پوست) همراه است. اگر زبان ، لثه و صورت ملتهب شد بدانید نسبت به این دانه و روغن حساسیت دارید به محض اینکه متوجه حساسیت شدید فورا از مصرف آن اجتناب کنید.

درماتیت تماسی:

برخی از افراد حتی با لمس سیاه دانه نیز جوشهای قرمز پوستی می زنند که با خارش همراه هستند. درماتیت تماسی نوعی واکنش آسیب زا در برابر آلرژن ها یا مواد تحریک کننده است.

فشارخون:

مصرف سیاه دانه فشار خون را کاهش می دهد و فقط در صورتی مفید است که تحت درمان فشارخون و یا بیماری قلبی نباشید. قبل از مصرف حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا مصرف خود سرانه می تواند عواقبی را در پی داشته باشد. فشار خون پایین مانع از انتقال اکسیژن به مغز می شود و سبب علائمی مانند خستگی، حالت تهوع، تاری دید، تنفس کم عمق، سرگیجه و کاهش هوشیاری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "عوارض مصرف خودسرانه سیاه دانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض مصرف خودسرانه سیاه دانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید