فیلمبرداری از پالس های نور با سرعت بالا

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از دیلی میل، دانشمندان ادعا می نمایند محدودیت های مربوط به مدت زمان فیلمبرداری در دوربین های بسیار سریع را کاهش داده و توانسته اند پالس نور را ردیابی نمایند.

فیلمبرداری از پالس های نور با سرعت بالا

به همین دلیل فنگ چن از دانشگاه جیایوتونگ در شانکسی چین و لیدای وانگ در دانشگاه شهری هنگ کنگ این بهبود را در فیلمی کوتاه نشان داده اند. آنها نشان دادند با ارتقای محدودیت ها در دوربین های جدید می تواند هزاران میلیارد فریم در ثانیه ثبت کرد.

هرچند نسخه های قدیمی دوربین ها فقط می توانستند مدت زمانی بسیار کوتاه (چند شات) را فیلمبرداری نمایند اما محققان ادعا می نمایند روش جدید آنها می تواند 60 شات را ثبت کند و به این ترتیب می توان جهت نور را در سطوح ردیابی کرد.

روش جدید در حقیقت بهبود قابلیت های ذخیره سازی دوربین های قدیمی است. در این روش که نمونه برداری فشرده (compressive sampling) نام گرفته، تصاویر روی دستگاه (CCD) (یک دستگاه کوچک شبیه تراشه) رویهم قرار می گیرند. این دستگاه شارژ را به فرمت دیجیتالی تبدیل می نماید که در تولید تصویر استفاده می گردد.

دانشمندان امیدوارند با توجه به قابلیت افزایش تعداد شات ها، بتوانند تصویر برداری با سرعت بالا در حوزه های مختلف را راحت تر نمایند. تصویربرداری با سرعت بالا در حوزه های مختلفی از جمله لیزرها، علوم پزشکی و غیره کاربرد دارد.

همچنین آنها معتقدند با یاری چنین ابزار تصویربرداری پیشرفته ای می توان نمونه های بیولوژیکی در جراحی با لیزر و روش های تشخیص بیماری با یاری تصویربرداری را آنالیز کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیلمبرداری از پالس های نور با سرعت بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمبرداری از پالس های نور با سرعت بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید