افزایش مارگزیدگی در دنیا تا سال 2050

به گزارش خانه انگلیسی، نتایج یک تحقیق نو نشان می دهد که تعداد مرگ و میر ناشی از مارگزیدگی تا سال 2050 به بیش از 68 هزار نفر افزایش می یابد.

افزایش مارگزیدگی در دنیا تا سال 2050

یک مطالعه نو به رهبری دانشمندان دانشگاه جیمز کوک استرالیا نشان داد که بیش از 63 هزار نفر در سال 2019 بر اثر مارگزیدگی جان خود را از دست دادند که عمده این مرگ ها به علت عدم وجود پادزهر مناسب در منطقه ها روستایی بوده است. بیشتریت قریب به اتفاق این مرگ و میر ها (51000) در کشور هند اتفاق افتاده است.

این یافته ها نشان می دهد که هدف سازمان بهداشت دنیای (WHO) برای به نصف رساندن مرگ و میر ناشی از مارگزیدگی تا سال 2030 به احتمال زیاد محقق نخواهد شد.

ریچارد فرانکلین؛ استاد بهداشت عمومی در دانشگاه جیمز کوک گفت: مداخلات برای اطمینان از انتقال سریع تر پادزهر باید با استراتژی های پیشگیرانه مانند افزایش آموزش و تقویت سیستم بهداشت روستایی ترکیب گردد. اطمینان از دسترسی به موقع پادزهر در سراسر منطقه ها روستایی دنیا جان هزاران نفر را نجات می دهد و سرمایه گذاری بیشتر در ابداع و توسعه این مداخلات باید در اولویت قرار گیرد تا اهداف سازمان بهداشت دنیای برای کاهش مارگزیدگی و بیماری های استوایی محقق گردد.

دانشمندان با جمع آوری داده های کالبد شکافی و رکورد های حیاتی از مجموعه داده های بار دنیای بیماری، نسبت مرگ و میر ناشی از مار ها را بر اساس مکان، سن، جنس و سال مدل سازی کردند. این تجزیه و تحلیل نشان داد که بیشتر مرگ و میر های ناشی از مارگزیدگی در جنوب آسیا، به ویژه در کشور هایی مانند هند، پاکستان و بنگلادش اتفاق افتاده است.

در هند، مقدار مرگ و میر ناشی از مار ها چهار نفر در هر 100 هزار نفر تخمین زده می گردد که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین دنیای 0.8 نفر در 100 هزار نفر است. منطقه جنوب صحرای آفریقا در رتبه دوم نهاده شد و نیجریه بیشترین تعداد مرگ و میر (1460) را داشت.

پروفسور فرانکلین اظهار کرد: اگر داروی ضد سم در عرض 6 ساعت پس از گزش تجویز نگردد، احتمال مرگ ناشی از نیش مار سمی به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد. با این حال، در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا، بسیاری در پی درمانگر های سنتی می گردند یا در کلینیک هایی حضور می یابند که آموزش کافی در خصوص نحوه درمان مارگزیدگی ندارند و یا فاقد پادزهر برای انجام درمان های نجات بخش هستند.

وی ادامه داد: این بیمارستان ها، اغلب دسترسی کافی به دیالیز، دستگاه تنفس مصنوعی و انتقال خون ندارند که برای مدیریت عوارض مسمومیت ضروری هستند را ندارند.

EARTH نوشت، محققان پیش بینی می نمایند که تعداد مرگ و میر ناشی از مارگزیدگی تا سال 2050 به بیش از 68 هزار نفر افزایش یابد که بیشتر به علت افزایش جمعیت است.

خانه انگلیسی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش مارگزیدگی در دنیا تا سال 2050" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مارگزیدگی در دنیا تا سال 2050"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید