قطع دست برای سارق خانه عروس و داماد

به گزارش خانه انگلیسی، رئیس دزدان خانه بخت عروس و داماد در شب جشن، به قطع دست محکوم شد.

قطع دست برای سارق خانه عروس و داماد

به گزارش، گردانندگان این باند سازمان یافته، هفت مرد بودند که همگی به زندان و شلاق محکوم شده اند.

ابتدای سال 95 مردی نگران در تماس با پلیس 110 تهران پرده از یک سرقت میلیونی برداشت.

خیلی زود تیمی از پلیس کلانتری وارد عمل شد و با اعزام به خانه ای در شرق پایتخت در صحنه سرقت دست به تحقیقات تخصصی و علمی زد. تجسس ها نشان می داد، سارقان حرفه ای زمانی که صاحبخانه به مسافرت رفته بود، با اطلاع از این که هیچ کس در خانه نیست، با روش توپی زنی و شکستن در ورودی به داخل خانه اعیانی رفته و با خونسردی دست به سرقت میلیونی زده اند.

چند روز بعد و درحالی که هنوز مأموران نتوانسته بودند سارقان را شناسایی نمایند، سرقت مشابهی در همان محدوده رخ داد و این بار عروس و دامادی نقره داغ شدند.

آنالیز ها نشان می داد، عروس و دامادی پس از جشن عروسی شان وقتی از تالار به خانه بخت رفته اند با در شکسته روبرو شده و دیده اند همه جهیزیه عروس خانم به سرقت رفته است.

تازه داماد در این باره به مأموران گفت: چندماهی است خانه مان را تهیه نموده و جهیزیه همسرم را در آن چیده ایم. امشب بعد از انتها جشن عروسی به خانه مان رفتیم، اما دیدیم در ورودی خانه شکسته است. وقتی وارد شدیم و دیدیم وسایل خانه مان سرقت شده است، حال همسرم بد شد و نخستین شب زندگی مشترک مان که قرار بود بهترین شب باشد، یکی از تلخ ترین شب های عمرمان شد. ماموران در آنالیز صحنه این سرقت سارقی را سریالی دانستند و دریافتند هر دو سرقت توسط اعضای یک باند اجرا شده است.

برای رازگشایی از این سرقت های میلیونی، با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند تا این که به سرنخی از دو مرد دست یافتند که یکی از آن ها از سارقان قدیمی تهران است و بار ها به زندان افتاده.

تجسس های پلیسی با بازداشت این دو سارق وارد مرحله تازه ای شد و ماموران دریافتند یکی از آن ها از سارقان سابقه داری است که پیش از این پنج باردستگیر و زندانی شده است و پس از آزادی با همدست اصلی اش، پنج نوچه را جذب باند خود نموده و در 80 سرقت مشابه دست داشته اند.

هفت عضو این باند یکی پس از دیگری بازداشت شدند و با اعتراف به همه این 80 سرقت پرده از ثروت میلیونی خود برداشتند.

با توجه به گستردگی سرقت های اعضای این باند مخوف، کیفرخواست صادر شد و نماینده دادستان اتهام رئیس باند را از نوع حدی تشخیص داد و برای وی درخواست صدور حکم سنگین قطع دست کرد.

در جلسه محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران، درحالی که فقط رئیس باند حضور داشت، پس از درخواست قطع دست توسط نماینده دادستان، مرد تبهکار پشت تریبون دفاع ایستاد با ادعای عجیبی خود را فقط در دو سرقت گناهکار دانست و در بقیه سرقت ها ادعای بی گناهی کرد.

این مرد گفت: من پنج مرتبه به خاطر سرقت دستگیر شده ام و بار آخر وقتی با قرار آزاد بودم، این سرقت ها را مرتکب شدم تا بتوانم با پول هایی که به دست می آورم رضایت مال باخته های قبلی را جلب کنم. من فقط مرتکب دو سرقت شدم و سرقت های دیگر را قبول ندارم در این دو سرقت که یکی از آن ها از خانه تازه عروس و داماد بود، همدستم حضور داشت. ما آن خانه را از چند روز قبل تحت نظر داشتیم و، چون چراغ های خانه خاموش بود، فکر کردیم صاحبخانه به مسافرت رفته است. به همین دلیل صبر کردیم تا شب شد. ابتدا با یک کارت در ورودی حیاط را باز کردیم و سپس قفل در ورودی آپارتمان را شکستیم و وارد آن جا شدیم.

سارق ادامه داد: همه چیز نو و مرتب بود. ما نمی دانستیم آن جا خانه تازه عروس و داماد است و با عجله وسایل باارزش را برداشتیم و سوار ماشین پرایدمان شدیم و فرار کردیم. همه چیز تقصیر همدستم است. او در یکی از سرقت ها که من جلوی در ورودی کشیک می دادم وارد خانه ای شد و مقداری طلا سارقید، اما به من گفت که چیزی گیرش نیامده است. او من را بدبخت کرد.

قضات دادگاه کیفری بعد از انتها جلسه رسیدگی، رئیس باند (علی) را به قطع دست و همدست اصلی اش به نام شاهین را به قطع انگشتان دست راست و پنج عضو دیگر باند را از سه تا پنج سال زندان و هرکدام را به 74 ضربه شلاق محکوم کردند.

این رای درباره همه اعضای باند سارقان در شعبه 39 دیوان عالی کشور تاییدشد، اما از آن جایی که شاهین غیابی محاکمه شده بود، این حکم نقض شد تا با در نظرگرفتن این که او بازداشت شده است، محاکمه گردد.

بدین ترتیب، شاهین یک بار دیگر در شعبه 8 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و قضات بازهم او را به قطع چهار انگشت دست محکوم کردند. با اعتراض شاهین، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات اعلام کردند با توجه به این که علی متهم ردیف اول پرونده همه جا گفته شاهین در سرقت ها نقشی نداشته و خود او نیز می گوید فقط ردزنی نموده است، عمل او از موارد حدی نیست. با نقض حکم قطع انگشتان دست، یک بار دیگر پرونده درباره او به جریان افتاد.

منبع:خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قطع دست برای سارق خانه عروس و داماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع دست برای سارق خانه عروس و داماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید