منتظر کاهش مصرف نفت نباشید

به گزارش خانه انگلیسی، تحلیلگران شرکت آرگوس انتظار دارند گذر انرژی و رشد سهم برقی شدن حمل و نقل به کاهش تقاضای جهانی برای نفت منجر نخواهد شد و هر گونه کاهش مصرف بسیار تدریخی خواهد بود.

منتظر کاهش مصرف نفت نباشید

به گزارش خانه انگلیسی، یوئن کِرِک، مدیر دنیای نفت شرکت آرگوس در مجمع نفت آرگوس در کنفرانس IP Week اظهار کرد: ترند تقاضای دنیای برای نفت، کشمکشی بین تلاشهای فزاینده برای احیای سبز و برقی سازی در اروپا، آمریکا و تا حدودی چین، در برابر رشد تقاضا برای نفت تحت تاثیر رشد مالی قوی اقتصادهای نوظهور خواهد بود.

آرگوس انتظار دارد تقاضای دنیای برای نفت تا سال 2040 نزدیک به مرز 100 میلیون بشکه در روز باشد که تقریبا سطح مصرف سال 2019 است که آخرین سال معمولی پیش از شیوع ویروس کرونا بود.

اوپک هم در گزارش اکتبر 2020 خود اعلام نمود انتظار دارد تقاضا در دو دهه آینده رشد کند و در سال 2022 از سطح تقاضا پیش از شیوع ویروس کرونا فراتر رود و تا اواخر دهه 2030 رشد مستمری داشته باشد و پس از آن فرایند ثابتی پیدا کند.

شرکت آی اچ اس مارکیت برآورد نموده که تقاضای دنیای نفت برای بنزین و دیزل برای خودروهای سبک در سال 2019 به پیک خود یعنی 29.1 میلیون بشکه در روز رشد کرد. با این حال نفت همچنان منبع انرژی اصلی برای حمل و نقل در سالهای آینده خواهد بود. تحلیلگران این موسسه برآورد می نمایند استفاده از برق در حمل و نقل جاده ای تنها باعث کاهش 370 هزار بشکه در روز تقاضا برای نفت معادل 0.4 درصد از مصرف نفت دنیا تا سال 2020 شده است و این رقم تا سال 2025 به 1.5 میلیون بشکه در روز رشد می نماید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برقی سازی فزاینده به همراه رشد اقتصاد سوخت و استانداردهای آلایندگی، نقش مهمی در یکنواخت شدن تقاضای دنیای برای نفت و سپس کاهش آن ایفا خواهند کرد و آی اچ اس مارکیت در سناریوی پایه خود فرض گرفته است که چنین اتفاقی در 10 تا 15 سال آینده روی خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "منتظر کاهش مصرف نفت نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر کاهش مصرف نفت نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید