نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی در اتاق اصفهان افتتاح شد

به گزارش خانه انگلیسی، مراسم افتتاح نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، سرپرست کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اعضای شورای راهبردی سرای رشد در اتاق اصفهان برگزار گشت.

نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی در اتاق اصفهان افتتاح شد

رئیس اتاق اصفهان، با اشاره به کسب رتبه برتر این اتاق در سنجش رضایت فعالان اقتصادی از عملکرد دستگاه های مرتبط با محیط کسب وکار، گفت: اقداماتی مانند راه اندازی سرای رشد و نوآوری به کمک دانشگاه های استان و اجرای طرح هایی چون پویش و پایش و مسئله محور شدن اتاق اصفهان، موجب دستیابی به این توفیق بوده است.

مسعود گلشیرازی با بیان اینکه آثار این دست اقدامات برای فعالان اقتصادی استان کاملاً ملموس است، شرح داد: مسئله محور شدن فعالیت های اتاق نهم مطلوبیت اکوسیستم کسب وکار استان را به دنبال خواهد داشت.

گلشیرازی ایجاد سرای رشد را یکی از اقدامات زیرساختی اتاق نهم دانست و افزود: با این اقدام، اعضای اتاق با یکدیگر و دانشگاه ها تعامل مؤثرتری پیدا نموده و در حقیقت برای کمک به کاهش مشکل تأمین نیروی انسانی موردنیاز صنایع به یک تیم عملیاتی، تبدیل شده اند.

او ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد سازوکاری در سرا برای راهنمایی افراد برای تحصیل در رشته های متناسب با روحیاتشان از حمایت بی دریغ اتاق بازرگانی از طرح های مرتبط با ایجاد شغل موردنیاز صنایع خبر داد.

سرای نوآوری اتفاقی فرخنده در آموزش عالی کشور

در ادامه پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ایجاد سرای رشد و نوآوری را یک اتفاق مبارک در حوزه آموزش عالی کشور دانست و از خدمات و حمایت های بی دریغ اتاق بازرگانی اصفهان در این خصوص تقدیر نمود.

او ابراز امیدواری کرد با تداوم فعالیت های سرای رشد و نوآوری گواهی سرانجام دوره طرح پایش و پویش به یک برند ملی تبدیل شود.

نمایشگاه پویش کار و مهارت آموزی الگویی برای اصلاح نظام آموزشی

علی کرباسی زاده، عضو شورای راهبردی سرای نوآوری اتاق اصفهان از ثبت نام 40 شرکت بزرگ و مطرح، همچنین استارتاپ ها و SME های استان در این طرح خبر داد و گفت: این در حالی است که بیش از 2300 نفر از دانشجویان در حال تحصیل علاقه مند به حضور در صنایع و طی دوره های کارورزی نیز در این نمایشگاه اعلام حضور نموده اند.

او افزود: با طرح مذکور، شاهد شکوفایی در امر آموزش نیروی انسانی کشور و تربیت نیروی کار ماهر برای جذب در صنایع و بنگاه های اقتصادی باشیم.

اقدامات بزرگ؛ حاصل اندیشه افراد دارای افکار نو است

همچنین حسین باقری، سرپرست مدیریت کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدامات بزرگ و نوین را حاصل اندیشه افراد بزرگ دارای افکار نو دانست و از حمایت این اداره کل از طرح پویش خبر داد و گفت: امید است این طرح که به صورت پایلوت از استان اصفهان آغاز شده در سطح ملی پیاده شود.

استقبال مطلوب صنایع و دانشجویان از طرح پایش

محسن لوح موسوی، مدیر سرای نوآوری اتاق اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه این نمایشگاه با حمایت اتاق بازرگانی و مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری دانشگاه های استان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: سرای رشد در قالب طرح پویش به تهیه پلتفرم اشتغال و تحصیل هم زمان و رصد دائمی کارآموزی، کارورزی و اشتغال پرداخته و گزارش این پلتفرم مبنای برنامه ریزی آموزشی کشور در دانشگاه های استان خواهد بود.

او با اشاره به استقبال مطلوب صنایع و دانشجویان برای ثبت درخواست خود در این طرح گفت: در طرح مذکور پس از اعلام موقعیت های شغلی موردنیاز صنایع به متقاضیان ورود به دانشگاه و کار یک هفته فرصت ثبت نام داده شده است و در جریان برگزاری نمایشگاه از پنجم تا دهم مهرماه مصاحبه های شغلی با کارآموزان و کارجویان به صورت آنلاین از طریق پلتفرم نمایشگاه برگزار می شود.

لوح موسوی افزود: پس از انجام مصاحبه آنلاین از سوی صنایع، کارجویان موردنظر در این طرح پذیرفته و به دانشگاه های مجری طرح پویش معرفی خواهند شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر دانشگاه های استان در جریان طرح پویش قرار گرفته اند، شرح داد: سازوکاری فراهم شده تا دانشجویان، حتی از ترم اول تحصیل نیز بتوانند در صنایع کارآموزی نموده د و تجربه و سابقه لازم برای شغل موردنظر خود را در طول تحصیل به دست آورند.

او گفت: پس از معرفی افراد موردنظر به سرای نوآوری، از طرف صنایع متقاضی کارآموز و کارجو زمینه حضور دانشجو در صنایع برای طی دوره کارورزی از طریق تعامل با دانشگاه های مجری طرح پویش فراهم می شود.

مدیر سرای نوآوری اتاق اصفهان از حمایت اتاق بازرگانی از این افراد خبر داد و گفت: حق بیمه صد نفر از افراد پذیرفته شده در طرح پویش در دوره اشتغال آزمایشی یا کارآموزی از طرف اتاق اصفهان پرداخت شده و تمامی این اقدامات در راستای اصلاح نظام آموزشی کشور و متناسب سازی رشته های تحصیلی با نیازهای صنایع است.

او طرح پایش را نیز طرحی برای تقاضامحور کردن پژوهش های دانشگاهی دانست.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی در اتاق اصفهان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آنلاین پویش کار و مهارت آموزی در اتاق اصفهان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید