وعده های سرخرمن مسئولان در روزهای کرونایی هنرهای نمایشی اردکان

به گزارش خانه انگلیسی، خبرنگاران/یزد مسئول انجمن هنرهای نمایشی اردکان از دست اندرکاران امور اجرایی این شهرستان در شرایط سخت کرونایی و تعطیلی بازار کار هنرمندان گلایه و اظهار کرد: مسئولان بنا بر عادت مرسوم بیشتر وعده می دهند تا عمل.

وعده های سرخرمن مسئولان در روزهای کرونایی هنرهای نمایشی اردکان

علی هاتفی اردکانی با اشاره به خسارت ناشی از کرونا به حوزه کاری هنرمندان صحنه ای شهرستان اردکان، در گفت وگو با خبرنگار خانه انگلیسی اظهار کرد: با شرایط پیش آمده به دلیل شیوع و اوج گیری ویروس کرونا، قشرِ هنرمندان به ویژه هنرمندانِ صحنه و تئاتر، بیشترین خسارت ها را متحمل شده اند.

وی اضافه نمود: متاسفانه تا به امروز هیچ اقدام عملی و گره گشایی از این صنف نشده ولی در ازای آن، وعده و وعیدهای زیادی از سوی مسئولان امر کشوری و شهرستانی داده شده است.

این بازیگر قدیمی تئاتر اردکان با گلایه از وعده های بی پشتوانه مسئولان، ادامه داد: رخوت، جامعه هنری اردکان را فرا گرفته زیرا نبود حمایت از طرف مسئولان، دلسردی و یاس هنرمندان را به همراه داشته است.

کارگردانِ نمایش هایِ چند گانه اوسعلی در این خصوص ابراز کرد: با همراهی دوستانم در انجمن هنرهای نمایشی، بعضی گروه های هنری و انجمن ها و موسساتِ همراه، با چندین طرحِ مختلف و تعیین کردن شرایطِ برگزاری، برنامه ها را به شهردار و اعضای شورای شهر اردکان ارائه کردیم اما از شهریورماه تا به امروز، کوچکترین واکنشی نشان نداده اند.

هاتفی اردکانی افزود: چه به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی اردکان و چه به عنوان یک بازیگر ساده، همواره کوشش نموده ام نمایش هایی به صحنه ببرم که خانواده ها از دیدن آن لذت ببرند اما با شرایط کنونیِ صادر نشدن مجوز برای برگزاری انواع برنامه ها، مسائل معیشتی قبلی هنرمندان را دو چندان نموده و این قشر را که بعضاً طی چندین ماه بدون هیچ منبع درآمدی هستند، مظلوم واقع داشته است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی اردکان از فرماندار اردکان نیز انتقاد کرد و اضافه نمود: در اوجِ رکود فضای هنری شهرستان با فرماندار گفت وگو کردیم و با قول حمایت از انجمن ها و جامعه هنری، فعالیت انجمن هنرهای نمایشی را از سر گرفتیم اما تا به امروز حمایتی صرت نگرفته که جایِ بسی تعجب و تاسف است.

ویسنده نمایشِ شهر آشوب در ادامه مطرح کرد: تنها کسی که در این مدت به صورت مداوم پیگیر مسائل هنرمندان از انجمن بوده، نماینده مردم اردکان در مجلس بوده هر چند که این پیگیری ها به اقدامی منجر نشده و هنوز اقدام تاثیرگذاری در این باره صورت نگرفته که امیدوارم با پیگیری های دفتر ایشان و خودشان شاهد تحقق وعده های داده شده، باشیم.

هاتفی معتقد است که برنامه های خوبی از سوی انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ارائه شئه که در صورت حمایت، قطعاً در ایام کرونا منجر به احیای هنر مُرده اردکان خواهد شد.

وی به لغو سه نمایشِ صحنه ای به کارگردانی سید مهدی مدیرطاهری، مجید هاتفی و کاظمی و اثری از خودش اشاره و اعلام کرد: متاسفانه هیچ گونه حق الزحمه ای به اعضای این انجمن هنری بابت خسارتی که وارد شد، پرئداخت نشده است.

کارگردان نمایش سال های دور از خانه با ابراز گلایه از این که حتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از داشتن رئیس محروم است و به وسیله سرپرست، اداره می گردد، نسبت به تخصیص نیافتن هیچ بودجه ای در این ارگان دولتی، اظهارِ تاسف کرد.

دبیر اجرایی جشنواره شهر سالم در انتها نیز گفت: اکنون در حالِ رایزنی و گفت وگو با مدیرانِ مجتمع چادرملو هستیم و امیدواریم این مجموعه به دادِ هنرِ این شهر که از دیرباز شهره عام و خاص بوده و افتخارات زیادی برای این شهر به ارمغان آورده است، برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وعده های سرخرمن مسئولان در روزهای کرونایی هنرهای نمایشی اردکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده های سرخرمن مسئولان در روزهای کرونایی هنرهای نمایشی اردکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید