گردشگران به هر قیمتی به تونل برفی ازنا می فرایند

به گزارش خانه انگلیسی، خبرنگاران: اشترانکوه ازنا، سرزمین عجایب و شگفتی های ایران است جایی که قله های پایدار آن در آغوش برف های هزاران ساله در زیر تیغ آفتاب طبیعت افسونکار و رنگارنگ ایران را به نمایش می گذارد.در زیر برف و یخ های دامنه اشترانکوه خیال انگیز جایی است که دست هنرمند طبیعت آن را به وجود آورده و محبوب گردشگران تابستانی داخلی و خارجی است. این زیبایی بی نظیر تونل برفی نام دارد.

گردشگران به هر قیمتی به تونل برفی ازنا می فرایند

به گزارش خانه انگلیسی ،تونل برفی که از لایه های برف و یخ در طول سالیان دراز تشکیل شده تا بالای سراشیبی دره ادامه یافته و طولی بالغ بر 800 متر و ارتفاعی برابر با 2/5 تا 3 متر دارد بزرگترین تونل برفی ایران است؛ با رفتن به داخل تونل برفی دمای هوا به شدت کاهش پیدا می نماید و قطرات آب سرد جاری شده از سقف، سروصورت گردشگران خسته از سختی راه را نوازش می دهد.

این تونل برفی حاصل آب شدن برف های اشترانکوه بوده و در زمانی که به آن می رسیم، متوجه صدای گوش نواز حاصل شده از آب شدن برف ها خواهیم شد.

تونل برفی ازنا کجاست؟

تونل برفی ازنا در منطقه کمندان شهرستان ازنا واقع شده و برای رسیدن به آن باید تا روستای کمندان با ماشین برویم و پس از آن به مدت دو ساعت پیاده روی کنیم تا به دامنه اشترانکوه برسیم.

چطور برویم؟

رفتن به تونل برفی باید از میدان راه آهن ازنا با طی مسافتی بالغ بر هفت کیلومتر به روستای جهانگردی و گردشگری دره تخت در دامنه های اشترانکوه عزیمت نمود و سپس ازآنجا به سمت روستای سرسبز و آباد کمندان درست در پای قلل مرتفع اشترانکوه و ازآنجا به ابتدای دره ای به نام ازنادره خواهیم رسید.

کی به تونل برفی ازنا برویم؟

گردشگران و دوستداران طبیعت از دیگر شهرهای استان لرستان می توانند حتی یک روزه جهت رفت وبرگشت تونل را طی نمایند؛ فصل های بهار و تابستان و حتی اوایل پاییز برترین و مناسب ترین زمان برای تماشا طبیعت زیبای منطقه ها حفاظت شده اشترانکوه خصوصاً تونل برفی است.

باتوجه به شرایط آب و هوایی این منطقه با آغاز فصل بهار تا اواخر تابستان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به این منطقه سفر نموده و ساعاتی را در این مکان بکر شگفت انگیز سپری می نمایند.تونل برفی ازنا آن قدر برای گردشگران مجذوب کننده است که با وجود آنکه سال های اخیر احتمال ریزش این تونل برفی وجود داشت، اما بیشتر گردشگران از داخل آن بازدید می کردند!

شهرستان ازنا با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر در 82 کیلومتری مرکز استان و در دامنه سلسله کوه های اشترانکوه واقع شده است ؛ رشته کوه سر به فلک کشیده اشترانکوه با قلل 13 گانه و بلندی 4250 متر در 5 کیلومتری جنوب شهرستان ازنا قرارگرفته و هرساله پذیرای کوهنوردان، جهانگرد ها و ایران گردان و در پاره ای موارد گردشگران خارجی می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "گردشگران به هر قیمتی به تونل برفی ازنا می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران به هر قیمتی به تونل برفی ازنا می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید