گوشی تازه شیائومی با نمایشگر خمیده 4K

به گزارش خانه انگلیسی، شیائومی، غول فناوری چینی، در پی برنامه گسترده خود برای توسعه گوشی های هوشمند، تلفن همراه جدیدی را راه اندازی نموده که طبق اطلاعات افشا شده مجهز به یک صفحه نمایش خمیده 4K و فناوری تشخیص عنبیه چشم خواهد بود.

گوشی تازه شیائومی با نمایشگر خمیده 4K

به گزارش خانه انگلیسی، اخیراً اطلاعاتی در پایگاه داده های دولتی TENAA چین، از یک گوشی هوشمند شرکت شیائومی چین مشاهده شد که نشان می دهد این شرکت در حال راه اندازی یک تلفن همراه با صفحه نمایش خمیده 4K OLED است که تقریباً شبیه به گوشی شیائومی Civi تازه منتشر شده خواهد بود. نکته جالب توجه این است که علاوه بر تعیینات این دستگاه، پایگاه داده TENAA تصاویری از این تلفن همراه را هم ارائه داده که می تواند تصوری کامل و دقیق از این گوشی آینده شیائومی به ما بدهد.

تلفن های 4K که برای اولین بار به وسیله شرکت سونی و با معرفی گوشی هوشمند Z5 Premium به دنیا معرفی گردیدند، مدتی است که راه خود را به بازارهای دنیای باز نموده اند اما واقعیت این است که این دستگاه ها کم و بیش منحصر به سونی به جای مانده اند. بی میلی در پذیرش گسترده این نوع گوشی ها را می توان با این واقعیت شرح داد که تعداد پیکسل های متراکم دیوانه وار در نمایشگرهای 4K نسبت به رزولوشن QHD محبوب تر، به سختی قابل تمایز است. با این حال، صفحه نمایش های 4K هم به شدت در پی تسخیر بازارها هستند اما هنوز این مساله باقی می مانده که همراه با نرخ تازه سازی استاندارد 120 هرتز، یک پنل 4K بیشتر از همواره از باتری انرژی می گیرد.

به هر حال، این گوشی آینده شیائومی که به زودی منتشر می گردد دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی 4K (3840 x 2160) OLED است. خمیدگی آن در تصاویر ارائه شده در پایگاه TENAA کاملاً قابل مشاهده است، با این حال به نظر نمی رسد هیچ نشانه ای از سوراخ یا بریدگی در جلوی نمایشگر برای دوربین سلفی، قابل تشخیص باشد، هر چند این امر می تواند به کیفیت تصویر ارائه شده مربوط باشد. یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز ذکر شده در پایگاهTENAA بهره گیری از فناوری تشخیص عنبیه چشم است، چیزی که با سامسونگ گلکسی S8 معرفی گردید اما هرگز به جریان اصلی و عمومی در گوشی های هوشمند تبدیل نشد.

از دیگر تعیینات شناخته شده دستگاه می توان به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی تا 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی اشاره نمود. در حالی که لیست TENAA نام پردازنده را تعیین نمی کند، متوجه می شویم که فرکانس آن 2.4 گیگاهرتز است. ابعاد این گوشی که به باور بسیاری از کارشناسان Xiaomi CC11 Pro نام خواهد داشت، تقریباً شبیه به گوشی Xiaomi Civi است و میزان های آن 158.34 در 71.5 در 6.98 میلی متر است. علاوه بر این، وزن این گوشی نو نسبتاً سبک است و فقط 166 گرم وزن دارد. صادقانه بگویم، تعیینات ذکر شده برای این گوشی احتمالی کمی دور از فکر به نظر می رسد، اما اگر شیائومی واقعاً بتواند چنین دستگاهی را با قیمت مناسب عرضه کند، رقیبان کمی برای آن وجود خواهد داشت.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خانه انگلیسی

منبع: فرارو

به "گوشی تازه شیائومی با نمایشگر خمیده 4K" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تازه شیائومی با نمایشگر خمیده 4K"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید