16 زن آتش نشان می شوند

به گزارش خانه انگلیسی، تهران (پانا) - پذیرش 116 نیروی تازه آتش نشانی در مراحل پایانی واقع شده است و تا اواخر سال نیروهای تازه نفس (100نفر نیروی مرد و 16نیروی زن)، وارد مرکز آموزش سازمان آتش نشانی شهر تهران در صالح آباد می شوند.

16 زن آتش نشان می شوند

به گزارش همشهری آنلاین، این نیروها پس از فراگیری تخصص های لازم وارد ایستگاه ها شده و در ماموریت ها شرکت می نمایند.

این کار برای نخستین بار است که در مرکز انجام می گردد اما از زمان حضور مولی ویلیامز، نخستین زن آتش نشان در نیویورک 203سال و از تأسیس نخستین ایستگاه آتش نشانی بانوان و فعالیت 11زن آتش نشان در کرج حدود 11سال می گذرد و اکنون مدیریت شهری تهران گام هایی برای جذب نیروی زن آتش نشان برداشته است.

این موضوع اولین بار آذر سال گذشته در صحن مجلس شهری مطرح شد و اعضا هم با جذب 16نیروی زن آتش نشان موافقت کردند. همان روز مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران از جذب آزمایشی نیروهای زن آتش نشان اطلاع داد و گفت: در بعضی از عملیات ها مانند محبوس شدن خانم در خودرو و... قطعا احتیاج به حضور زنان آتش نشان به عنوان نیروهای امدادی هست و از این رو جذب زنان آتش نشان همیشه یکی از مطالبات سازمان بود که با تصویب شورای شهر این مجوز داده شد. این کار نخستین بار است که در تهران انجام می گردد و احتیاج به آنالیز و شناسایی مسائل و برطرف نواقص است. به همین علت در مرحله اول 16نیروی زن آتش نشان جذب سازمان می شوند و پس از آنها تعداد نیروهای زن را افزایش می دهیم.

قرار بود آذر سال جاری فرایند جذب نیروهای نو آتش نشانی (116نیرو) تمام گردد اما به علت نبود بعضی سازوکارها این امر به تأخیر افتاد و تا سرانجام سال شرایط نیروهای نو معین تکلیف می گردد.

حضور زنان در مأموریت ها

قرار نیست زنان آتش نشان کارهای اداری انجام دهند بلکه به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی در مأموریت ها شرکت می نمایند. مهدی داوری گفت: در مقایسه با مردان آتش نشان، ساعت شیفت کمتری برای زنان آتش نشان پیش بینی شده اما چون دوره های تخصصی را فراگرفته اند قطعا مانند سایر نیروهای آتش نشان در مأموریت های امداد و نجات و حریق شرکت می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "16 زن آتش نشان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 زن آتش نشان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید