اولین جلسه کمیسیون مهر و میراث کاشان برگزار گشت

به گزارش خانه انگلیسی، معاون مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برگزاری اولین جلسه کمیسیون مهر و میراث در کاشان خبر داد.

اولین جلسه کمیسیون مهر و میراث کاشان برگزار گشت

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مهران سرمدیان با اعلام این خبر گفت: این کمیسیون که با حضور فرماندار، شهرداران شهرستان کاشان، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور، برخی از مسئولین و کارشناسان سازمان دهکمکها و شهرداریهای کشور و استانداری اصفهان و انجمنهای دوستداران میراث فرهنگی شهرستانهای کاشان و آران وبیدگل برگزار گشت برای اولین بار در سه شهر کاشان، دزفول و رامسر این کمیسیون را تشکیل خواهند داد.

سرمدیان با ابراز خرسندی از اینکه کاشان به عنوان اولین شهر برای تشکیل این کمیسیون انتخاب شده است، کاشان را یکی ازشهرهای پر جاذبه در حوزه گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی معرفی کرد و گفت: با توجه به عمده فعالیتهای شهرداریها در حوزه های خدمات شهری و شهر سازی، اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری این کمیسیون دست شهرداری ها را برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری، کمک به زیر ساخت ها، حمایت از توسعه بازارچه های صنایع دستی و احیای بافت تاریخی و آثار غیر منقول تاریخی باز گذاشته و زمینه تعامل و همکاری با سازمان میراث فرهنگی و هم افزایی در تخصیص اعتبارات و همسویی در این حوزه را بیشتر خواهد نمود.

جلال تاجیک مدیر کل د فتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در این جلسه به نحوه تشکیل و اهداف این کمیسیون اشاره نمود و گفت: این کمیسیون که توجه بیشتر مقامات محلی به حوزه های سه گانه سازمان شامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را از یک سو و رشد و گسترش تاسیسات گردشگری و برطرف موانع و مسائل پیش روی میراث فرهنگی و صنایع دستی آن را از سوی دیگر تقویت خواهد نمود عملا فعالیت و همکاری شهرداری ها را که می توان آنها را چکیده اراده مردم دانست با تشکیل این کمیسیون بیشتر خواهد نمود.

تاجیک در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری ها خود حافظ و نگهدارنده آثار تاریخی هستند چرا که خوب به این موضوع واقفند که با وجود این جاذبه های ارزشمند تاریخی و گسترش صنعت گردشگری خواهند توانست از این صنعت به عنوان توسعه پایدار بهره کامل ببرند.

وی شرح داد: فعلا 46 منطقه نمونه گردشگری در کشور داریم که متعلق به شهرداری می باشد که از جمله آن پارک آبیدر سنندج می باشد و این سازمان آمادگی کامل برای واگذاری کلیه کمپ های گردشگری به وزارت کشور را دارد.

مدیرکل د فتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: این کمیسیون حاصل 4 سال فعالیت فی مابین شهرداری ها با سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کشور است که در این کمیسیون نفر اول شهرداری ها هستند.

علی اکبر مرتضایی فرماندار شهرستان کاشان نیز در این جلسه از سازمان میراث فرهنگی و معاونت سرمایه گذاری به خاطر انتخاب کاشان تقدیر و تشکر نموده و گفت: با وجود همه تحریم های ناعادلانه، این شهرستان توانسته 15000 واحد تولیدی خود را تا کنون فعال و پویا نگه دارد، لیکن بهترین صنعتی که می تواند برای توسعه و گسترش حوزه اقتصادی موثر باشد صنعت گردشگری است که لازم است همه دستگاههای اداری اجرایی یک هم افزایی در این راستا داشته باشند.

فرماندار کاشان ضمن اعلام رضایت از رئیس و کارکنان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان ا علام کرد: این اداره نیاز به اعتبارات ویژه خاصی دارد که امیدواریم این کمیسیون بتواند با پیگیری های خود بخشی از این نیازها را برطرف کند.

منبع: میراث آریا

به "اولین جلسه کمیسیون مهر و میراث کاشان برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه کمیسیون مهر و میراث کاشان برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید