اخبار اقتصادی

در دسترس ترین راهِ رسیدن به اقتصاد سبز

رییس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران معتقد است: بومگردی ها به رشد مالی کم کربن و فعالیت های تازه مالی متکی بر مشاغل نیاکانمان منجر می شوند؛ مالی که در پی منافع زودگذر و شخصی، رفاه اجسام فیزیکی و مصرفی که در بیشتر جوامع به اشتباه ثروت...

3 مهر 1402

گارگاه های آموزشی انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایران برگزار می گردد

احمد ثمری ها، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به برنامه های این انجمن در ششمین نمایشگاه کاغذ و مقوا، گفت: انجمن علوم و صنایع چوب و کاغذ ایران با همکاری شرکت آینده اندیشان رادینا بعلاوه ارتقای سطح علمی و دانش بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان نمایشگاه...

31 تیر 1402

یک نماینده: تفکیک وزارت بازرگانی 5 هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص کلیات لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی گفت: در دوره های گذشته نیز این درخواست مطرح بود روحانی با واسطه و بی واسطه 4 بار تشکیل وزارت بازرگانی را بیان...

26 تیر 1402

خودروسازان نتوانستند قیمت ها را 70 درصد بالا ببرند از کیفیت کم می کنند؟

دنیای اقتصاد نوشت: جدل بین وزارت صمت و شورای رقابت تا همین ظهر دیروز نیز ادامه داشت و در نهایت هیچ کدام زیر بار اعلام قیمت های تازه نرفتند و مسوولیت اعلام آن به دوش خودروسازان افتاد.

21 فروردین 1402

عکس جاسوسی از بنز نو

عکاسان تصاویری از سه خودروی آزمایشی مرسدس بنز EQG را ثبت نموده اند. یکی از این خودرو ها هنوز هم مثل قبل به روکشی با تم برفی مجهز است. با این حال، بقیه بیشتر شبیه نمونه های اولیه کلاس G با استتار روی همه چیز به جز در ها هستند.

27 اسفند 1401

14 سلبریتی با عایدی های باورنکردنی از منابعی غیر از حرفه اصلی خود

اغلب ستاره های محبوب و مشهور دنیای هنر و ورزش، از حرفه خود به چنان ثروتی دست می یابند که حساب آن از دست شان خارج می گردد. با این حال، آن ها می دانند که تا ابد نمی توانند چنین درآمدی از حرفه خود داشته باشند. به همین علت بسیاری از آن ها تصمیم می گیرند با پول...

20 اسفند 1401

دلایل رزرو هتل که شاید برای شما مجذوب کننده باشد

فکر می کنید پیش از یک سفر هیجان انگیز، چه مسائلی می تواند خیال تان را بابت آن مسافرت راحت کند؟ چطور کارها را طبق برنامه ای معین پیش ببرید؟ فکر می کنید رزرو هتل پیش از سفر، چقدر اهمیت دارد؟

20 بهمن 1401

جاذبه های گردشگری خلیج جزیره ها، دیدنی زیبا در آوکلند

خلیج جزیره ها به فاصله چندساعت از شمال اوکلند قرار گرفته است. جاذبه های گردشگری خلیج جزیره ها یک منطقه کوچک بوده که در آن مردم به تعطیلات می روند، کشتیرانی می نمایند، شنا می نمایند، دلفین ها را می بینند و استراحت می نمایند. شهر توریستی اصلی در بین دیدنی...

13 بهمن 1401

اسکن دیجیتالی از مومیایی 2300 ساله رازهایی شگفت انگیزی را آشکار کرد

گروهی از دانشمندان دانشگاه قاهره در پی انجام اسکن دیجیتال بر روی مومیایی 2300 ساله به این نتیجه رسیدند که او نوجوانی ثروتمند و احتمالا اهل کشوری غیر از مصر بوده است.

9 بهمن 1401

گنبدهای یخی هیمالیا ، بزرگ ترین منبع آب شیرین در هیمالیا

دو مخروط یخی غول پیکر در شمال هند و در یک روستای دورافتاده در نزدیکی صومعه Phyang در لداخ ایجاد شده اند. آن ها زمستان سال گذشته به وسیله لوله کشی از یخچال ها و جریانات های بالای کوهستان ساخته شده اند و باعث می شوند که آب در شب های زمستان یخ بزند. در طول بهار،...

4 بهمن 1401

چرا چاقی در مردان کشنده تر از زنان است؟

تحقیقات نشان می دهد مردان در مقایسه با زنان بیشتر در معرض خطر مرگ به علت ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی قرار دارند.

24 دی 1401

راهکارهای داشتن اپل ایدی مطمئن بدون مسدودی

اپل آیدی، در دستگاه های ساخت شرکت اپل، حکم یک شناسنامه را داشته و شما بدون ساخت اپل آیدی، قادر به ذخیره اطلاعات و استفاده از امکانات این دستگاه ها نخواهید بود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را در فرایند خرید اپل ایدی امن و بدون محدودیت هدایت کنیم.

22 دی 1401

هتل سازی در ایران بر اساس آمایش سرزمینی انجام نشده است

به گزارش خبرنگاران، هفتمین میزگرد آنالیز چالش ها و فرصت های صنعت گردشگری با عنوان آنالیز زیرساخت های صنعت گردشگری(هتل ها) با حضور فعالان این حوزه سه شنبه 18 دی ماه 97 در دفتر سایت خبرنگاران برگزار گردید.

20 دی 1401

مجسمه های غول پیکر ، نیم تنه هایی بزرگ در پارک رئیس جمهورها

در پارکی واقع در کوه راشمور بلک هیلز، با نام پارک رئیس جمهورها مجسمه های غول پیکر چهار رئیس جمهور ، واقع شده است که الهام بخش یک مجسمه ساز اهل هاستون شده، تا پارکی بهمین نام در شهر لید در نزدیکی پارک قبلی تاسیس کند. این مطلب چگونگی شکل گیری این ایده و در...

18 دی 1401

ترخیص کالای منطقه ها آزاد با سازمان امور مالیاتی و گمرک است

معاون مالی دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه مالی گفت: با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و گمرک ایران ترخیص کالا های این محدوده ها با صدور چک برای مالیات بر ارزش افزوده تسهیل و تسریع شد.

13 دی 1401

پیشنهاد رئیسی درباره حقوق سال آینده کارمندان

رئیس جمهور تعدادی از اعضای دولت را مامور کرد راه چاره های پرداخت حقوق بر اساس اندازه بهره وری و کیفیت کار و ارائه خدمت را تهیه نمایند تا در بودجه سال آینده لحاظ گردد.

15 آذر 1401

قیمت مرغ تغییر کرد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به مازاد فراوری و جوجه ریزی، قیمت مرغ درب مرغداری به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

24 آبان 1401

اصلاح نژاد دام سبب ارتقای اقتصاد استان می گردد

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مشهد گفت: به دامداران توصیه می گردد جهت بازدهی بیشتر دام از اصلاح نژاد و چند قلو زایی استفاده نمایند.

22 آبان 1401

ورود سامانه بارشی نو و رگبار باران در غرب کشور

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا سامانه بارشی نو از سمت غرب کشور وارد می گردد و رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید به همراه خواهد داشت.

9 آبان 1401

نخستین هتل باشکوه طهران قدیم ، انتخاب میلانی برای یکی از ما دونفر ، مسیرهای دسترسی به بزرگترین کاروانسرای تهران

کاروانسرای خانات، یکی از چندین کاروانسرایی قدیمی در دل تهران است که از دوره قاجار به یادگار مانده ؛جاذبه ای قدیمی و تاریخی که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است و می توان آن را یکی از متفاوت ترین جاذبه های تهران دانست.

28 مهر 1401
تعداد: (356)