ایران: قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در راستا صلح خواهد داشت

به گزارش خانه انگلیسی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتقاد از قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل درباره بحران یمن آن را دارای تبعات منفی در راستا صلح توصیف کرد.

ایران: قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در راستا صلح خواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل خانه انگلیسی، سعید خطیب زاده دراین باره گفت: متأسفانه این قطعنامه و ادبیات به کاررفته در آن تحت تأثیر ملاحظات سیاسی و لابی کشورهای ائتلاف متجاوز و در جهت خلاف کوشش های موجود برای ازسرگیری فرایند سیاسی اتخاذ شده است که تبعات منفی در راستا صلح خواهد داشت و مواضع طرفین درگیری را بیش از پیش از هم دور می نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تأکید کرد: از ابتدای جنگ یمن نگاه جانبدارانه و خلاف واقعیت های یمن با راهنمایی حامیان اصلی تجاوز به سرزمین یمن در شورای امنیت سازمان ملل، نه تنها تأثیری در کاهش بحران نداشته است بلکه عاملی برای تداوم و طولانی شدن بدترین فاجعه انسانی قرن بوده است.

خطیب زاده در انتها گفت: در نتیجه نادیده گرفتن جنایت های ائتلاف و دور شدن شورای امنیت از وظیفه ذاتی خود، در طول هفت سال جنگ ظالمانه یمن، شاهد نقض سیستماتیک و جدی حقوق بین الملل بشردوستانه، کشتار غیرنظامیان، تخریب گسترده زیرساخت های غیرنظامی و محاصره غیرقانونی بنادر و فرودگاه ها در سایه سکوت جامعه جهانی بوده ایم که تداوم این رویکرد، دورنمای دستیابی به صلح پایدار و عادلانه را بیش از پیش سخت و پیچیده می نماید.

شورای امنیت سازمان ملل در اقدام جانبدارانه از متجاوزان به یمن، طی قطعنامه ای تحریم تسلیحاتی انصارالله را به تصویب رسانید.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی انصارالله یمن با 11 رأی موافق و 4 رأی ممتنع (نروژ، مکزیک، برزیل و ایرلند) به تصویب رسید.

بر اساس قطعنامه ای که امروز در شورای امنیت به تصویب رسید، تمام گروه انصارالله شامل تحریم های تسلیحاتی می شوند. در قطعنامه سال 2015 تعدادی از رهبران این گروه شامل این تحریم ها بودند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ایران: قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در راستا صلح خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران: قطعنامه شورای امنیت درباره یمن تبعات منفی در راستا صلح خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید