برانزر چیست و بهترین برانزر با توجه به نوع پوست کدام است؟

به گزارش خانه انگلیسی، اگر به آرایش کردن علاقه داشته باشید، حتما نام مواردی مانند برانزر، کانتور و هایلایتر به گوشتان خورده است؛ اما آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده است که برانزر دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد و تفاوت آن با کانتور صورت چیست؟ شما تنها نیستید! احتمالا هر کسی که به آرایش علاقه دارد، یک بار به این سوال فکر کرده است؛ اما نگران نباشید. در ادامه این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با برانزر آشنا شوید و تفاوت آن را با تکنیک های آرایشی دیگر متوجه شوید.

برانزر چیست و بهترین برانزر با توجه به نوع پوست کدام است؟

برانزر (Bronzer) چیست و چه تفاوتی با کانتور، رژگونه و هایلایتر دارد؟

همان طور که از نام آن می توانید حدس بزنید، برانزر یا برنزه کننده، یک محصول آرایشی است که در صورت استفاده از آن روی پوست، ظاهری برنزه به آن می دهد. در واقع برانزر، باعث درخشندگی و براق شدن پوست شده و به آن گرما می دهد. برانزرها به شما ظاهری شبیه به برنزه کردن در زیر نور آفتاب می دهد بدون اینکه واقعا زیر نور آفتاب قرار بگیرید. با داشتن یک برانزر شما می توانید با سولاریوم ها و اشعه های مضر UV خداحافظی کنید. همچنین بسکمک از افراد مشهور مانند ریحانا، جنیفر لوپز و کیم کارداشیان از طرفداران برانزرها هستند.

برانزرها مدل های متفاوتی از جمله درخشان، مات یا شفاف دارند که شما می توانید طبق سلیقه و نوع استفاده خود آن ها را انتحاب کنید. همچنین شما می توانید برانزرها را به صورت پودر، ژل، کرمی و مایع تهیه و استفاده کنید.

تفاوت برانزر و کانتور

برانزر، نوعی محصول آرایشی است که از رنگ پوست شما تیره تر بوده و هدف آن برنزه کردن پوست شما است. از طرفی دیگر، پودر کانتور نیز محصولی تیره تر از رنگ پوست شماست، اما هدف آن این است که مانند یک سایه عمل کند تا به صورت و برخی قسمت های بدن شما، ظاهری لاغرتر بدهد.

برانزر معمولا روی نقاط بلند صورت مانند استخوان گونه ها و پیشانی اعمال می شود؛ در صورتی که کانتور برای قسمت های بیرونی صورت و زیر خط گونه ها استفاده می شود. در برخی موارد شما می توانید از برانزر به جای کانتور استفاده کنید و همچنین برعکس؛ زیرا تفاوت اصلی این دو مورد مربوط به روش کاربرد آن ها است.

  • کانتورینگ برای فرم های مختلف صورت

تفاوت برانزر و رژگونه

همان طور که متوجه شدید، هدف برانزر دادن ظاهری برنزه به پوست است، عملکرد رژگونه به این صورت است که اندازه کمی رنگ صورتی برای شادابی و به نمایش گذاشتن گونه ها بدهد. رژگونه ها معمولا در طیف های قرمز هستند؛ در صورتی که طیف رنگی اصلی برانزرها قهوه ای و برنز است. برخی از برانزرها رنگی مانند هلویی یا بژ در خود دارند که می توان بسته به رنگ اصلی پوستتان به عنوان رژگونه نیز استفاده شود.

تفاوت برانزر و هایلایتر

در حالی که ممکن است برانزرها بسیار شبیه و قابل تعویض با کانتور به نظر برسند، اما باید بدانید که برانزرها و هایلایترها شباهت ها بیشتری با یکدیگر دارند. شما به سادگی می توانید انتخاب کنید که برانزر یا هایلایتر را به صورتتان بزنید. هردوی این موارد، به صورت شما درخشش و مجذوب کنندهیت زیادی می دهند؛ اما تفاوت بین این دو مورد این است که هایلایترها معمولا طیف تیره نیستند و باعث برنزه شدن پوست نمی شوند. فقط به پوست صورت شما درخشندگی و براقیت اضافه می کنند.

چگونه با توجه به رنگ و نوع پوستتان برانزر مناسب انتخاب کنید؟

انواع مختلفی از برانزرها وجود دارد؛ هر کدام از آن ها برای انواع خاصی از پوست و مهارت های آرایشی مختلف مناسب هستند. علاوه بر این ها، برانزرها در رنگ های مختلف برای مطابقت با رنگ پوست های مختلف ساخته می شوند. در ادامه به شما کمک می کنیم تا بهترین برانزر را برای نوع و رنگ پوست خود انتخاب کنید.

چگونه بهترین برانزر را برای رنگ پوستتان انتخاب کنید؟

قبل از هرچیزی، بهتر است ته رنگ پوست خودتان را پیدا کنید و بدانید که پوستتان از نوع گرم، سرد یا خنثی است.

  • برانزر برای پوست با ته رنگ سرد؛ اگر پوست شما ته رنگ سرد مانند صورتی یا بژ دارد، یک برانزر با پایه رنگ سرد انتخاب کنید که در خود کمی رنگ مایل به زرد و طلایی داشته باشد تا رنگ پوست شما را متعادل تر نشان دهد.
  • برانزر برای پوست با ته رنگ خنثی؛ اگر ته رنگ پوست شما خنثی است، بیشتر برانزرها روی پوست شما ظاهر زیبایی خواهند داشت. برانزری با ته رنگ خنثی انتخاب کنید. حتی اگر در آن کمی رنگ قرمز به کار رفته باشد به پوست شما مجذوب کنندهیت بیشتری می دهد.
  • برانزر برای پوست با ته رنگ گرم؛ اگر ته رنگ پوست شما گرم است، در هنگام انتخاب و خرید برانزر باید بیشتر دقت کنید؛ بیشتر برانزرها ممکن است پوست شما را بیش از حد قرمز یا نارنجی نشان دهند. بنابراین برانزری را انتخاب کنید که رنگ طلایی و برنز بیشتری داشته باشد.

در مرحله بعد، موردی که باید به آن توجه کنید، انتخاب برانزری است که متناسب با درجه تیرگی پوستتان باشد. کسانی که پوست روشن یا میانه دارند، به راحتی می توانند برانزری را انتخاب کنند که 2 یا 3 درجه تیره تر از پوستشان باشد. با این حال، افرادی که پوست تیره تری دارند، شاید انتخاب برانزری که به اندازه کافی برایشان تیره باشد کار سختی به نظر برسد.

  • برانزر برای رنگ پوست های روشن؛ برای کاهش رنگ صورتی طبیعی که در پوستتان وجود دارد و افزودن کمی گرما و درخشش به آن، برانزرهایی را انتخاب کنید که در تناژهای بژ، عسلی و کم رنگ هستند. از رنگ هایی که بیش از حد زرد یا قهوه ای هستند دوری کنید و در عوض رنگی را انتخاب کنید که در خود اندازهی صورتی یا قرمز داشته باشد تا درخشش بیشتری به پوستتان بدهید. همچنین بهتر است از برانزرهای شفاف استفاده کنید زیرا این برانزرها به خوبی روی پوست محو شده و در برابر رنگ پوست روشن شما خشن به نظر نمی رسند.
  • برانزر برای رنگ پوست های میانه؛ کسانی که رنگ پوست میانهی دارند، بهتر است در انتخاب برانزر، رنگ های کهربایی و طلایی را در نظر بگیرند. این رنگ ها پوست شما را صاف و یک دست کرده و ظاهر جوان تری به آن می دهد.
  • برانزر برای رنگ پوست های زیتونی؛ افرادی که رنگ پوست زیتونی دارند، به طور طبیعی ظاهر برنزه ای دارند؛ بنابراین برانزرهایی که رنگ خنثی دارند بهترین گزینه برای شما خواهند بود.
  • برانزر برای رنگ پوست های تیره؛ اگر رنگ پوست تیره ای دارید، برانزرهایی که رنگ کاکائویی و شکلاتی دارند را انتخاب کنید. همچنین رنگ هایی مانند قهوه ای گرم انتخاب مناسبی برای پوست شما خواهند بود. بهتر است که از رنگ های خنثی دوری کنید زیرا رنگ های خنثی پوست شما را بی حال و بی رنگ نشان می دهند.

انتخاب بهترین برانزر متناسب با نوع پوستتان

علاوه بر ویژگی درخشش، باید بدانید که چگونه برانزری انتخاب کنید که با نوع پوست شما هم خوانی داشته باشد و به آن آسیب نرساند.

  • برانزر مناسب برای پوست های نرمال؛ شما می توانید تقریبا همه مدل های برانزر را استفاده کنید. بنابراین فقط باید یک برانزر متناسب با استفاده و علاقه خودتان انتخاب کنید.
  • برانزر مناسب برای پوست های خشک یا مات؛ برانزرهای پودری (مخصوصا برانزرهایی که براق هستند) خشکی و چروک روی صورت شما را بیشتر نشان می دهند. بنابراین بهتر است از برانزرهای مایع یا کرمی استفاده کنید که بافت مرطوب تری دارند. همچنین قبل از استفاده از برانزر باید حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • برانزر مناسب برای پوست های چرب؛ برانزرهای پودری بهترین انتخاب برای پوست های چرب هستند. این مدل از برانزرها بدون اینکه پوست شما را بیش از حد براق و خیس نشان دهند، درخشش و رنگ مورد نظرتان را به پوست شما می دهند. اگر منافذ بزرگ یا آکنه روی پوستتان دارید، بهتر است از برانزرهای درخشان استفاده نکنید؛ زیرا بافت ناهموار پوست شما را بیشتر به نمایش می گذارند.

چگونه از برانزر روی پوست استفاده کنیم؟

چگونه از برانزر معمولی استفاده کنید؟

  1. همیشه آرایش خود را با یک پوست تمیز و مرطوب شده شروع کنید.
  2. پرایمر، کرم پودر و کانسیلر را طبق روال همیشگی روی پوستتان بزنید.
  3. از طریق یک براش، از قسمت های بیرونی صورت شروع کنید و به سمت داخل وارد شوید. برانزر را به آرامی روی قسمت های بلند صورتتان بزنید؛ یعنی پیشانی، استخوان های گونه، نوک بینی و نوک چانه.
  4. به همراه یک براش فشرده و سفت تر، آن را کاملا روی پوست محو کنید و قسمت های اضافی را پاک کنید.
  5. آرایش چشم و لبتان را انجام دهید. همچنین می توانید از کانتور، اندازه کمی هایلایتر و رژگونه هم استفاده کنید؛ هرچند این موارد دلخواه هستند.

چگونه از برانزر کرمی یا مایع استفاده کنید؟

  1. پوستتان را تمیز کرده و مرطوب کننده بزنید. پرایمر و کرم پودرتان را بزنید.
  2. پرایمر را روی پیشانی، گونه، چانه و بینی بزنید. اگر از برانزرهای استیکی استفاده کنید بسیار کار را برایتان راحت تر خواهد کرد.
  3. اگر برانزر شما در یک ظرف واقع شده است، از براش های سفت استفاده کنید. بهتر است تا از پدهای آرایشی استفاده نکنید زیرا پدها اندازه زیادی از مواد آرایشی را در خود جذب می کنند و خوب آن را روی پوست صورت شما محو نمی کنند.
  4. قسمت های لبه صورتتان را به همراه یک اسفنج با حرکات سبک و دایره ای محو کنید.
  5. در صورت نیاز کانسیلر بزنید.
  6. از یک پودر فیکس کننده نیمه شفاف استفاده کنید تا براقیت و درخشش پوست شما را کاملا پوشش ندهد.
  7. آرایش چشم و لبتان را تکمیل کنید و اگر دوست دارید از کانتور، رژگونه و هایلایتر استفاده کنید.

بهترین براش برای استفاده از برانزر کدام است؟

به طور کلی، براش های مصنوعی، برای برانزرهای کرمی بهترین گزینه هستند؛ اما برای برانزرهای پودری، بهتر است که از براش های طبیعی استفاده کنید. براش های طبیعی رطوبت برانزرهای کرمی را جذب می کنند؛ بنابراین نمی توان به راحتی آن را روی صورت پخش کرد. به همین دلیل از براش های طبیعی برای برانزر پودری استفاده می شود. بهتر است برای برانزر یک براش جداگانه داشته باشید و یا قبل از استفاده، حتما آن را کاملا تمیز کنید؛ زیرا اگر تمیز نباشد ممکن است باعث تغییر رنگ برانزر روی صورت شما شود.

  • برای یک برانزر مات یا شفاف، بهتر است از یک براش با سر گرد استفاده کنید که سطوح بیشتری را پوشش دهد.
  • اگر از یک برانزر شاین استفاده می کنید، از براشی استفاده کنید که سر آن کج باشد. با این براش ها به سادگی می توانید روی صورتتان حالتی که دوست دارید را اعمال کنید و به راحتی آن را محو کنید. براش های سر کج بهترین گزینه برای استفاده از هایلایتر نیز هستند.
  • برای محو کردن بهتر برانزر، می توانید از یک براش با موهای کوتاه و متراکم استفاده کنید.
  • برای پخش کردن برانزر مایع یا ژلی، می توانید از نوک انگشتانتان کمک بگیرید. گرمای انگشتان شما باعث می شود که برانزر راحت تر روی پوست قرار بگیرد.
  • 10 مدل براش آرایشی برای یک آرایش تمیز و حرفه ای (و کاربرد هرکدام)

ترفندها و نکاتی که در حین استفاده از برانزر باید بدانید

  • برانزرهای مات برای تابستان بهترین گزینه هستند. بهتر است که از مدل های خیلی شاین و درخشان استفاده نکنید و حتما دقت کنید که رنگ آن با ته رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. همچنین اگر دوست داشته باشید، از برانزرهای مات به جای کانتور نیز می توانید استفاده کنید.
  • شما می توانید برانزر را با کرم پودرتان مخلوط کنید تا کمی آن را تیره تر کنید و در صورت نیاز به آن درخشندگی بیشتری بدهید.
  • برانزرها فقط برای پوست صورت قابل استفاده نیستند. از آن می توانید روی ناحیه گردن و بالای سینه نیز استفاده کنید.
  • اگر وقت کمی برای آرایش چشم دارید، از برانزر می توانید به عنوان سایه چشم نیز استفاده کنید. برانزرهای شاین می توانند ظاهر زیبایی به چشمان شما بدهند.
  • اگر دوست دارید ظاهری کمی روستایی و جوان تر داشته باشید، در قسمت های گونه و بینی، از برانزر بیشتری استفاده کنید. این کار کمی ظاهر شما را آفتاب سوخته تر خواهد کرد. برای مجذوب کنندهیت بیشتر می توانید کک و مک های تقلبی هم روی پوستتان ایجاد کنید.

حرف آخر

برانزرها یک راهکار عالی برای داشتن پوستی مجذوب کننده، درخشان و برنزه هستند. یک مزیت خوب برانزرها، موقتی بودن آن هاست. در واقع شما می توانید بر اساس حال و هوای همان روزتان، رنگ پوست برنزه داشته باشید و روز بعد به حالت طبیعی خود برگردید. همچنین اگر دوست دارید پوست برنزه ای داشته باشید اما نمی توانید آفتاب بگیرید یا به سولاریوم ها بروید، برانزرها بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

منابع: Glowsly, Fabbon, Adorebeauty

منبع: دیجی استایل

به "برانزر چیست و بهترین برانزر با توجه به نوع پوست کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانزر چیست و بهترین برانزر با توجه به نوع پوست کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید