تسهیل ارتباط انسان با ماشین توسط پوست دوم

به گزارش خانه انگلیسی، یک گروه از پژوهشگران پیروز به توسعه غشاپوستی بسیار نازک همانند پوست شده اند که مانند یک دستکش به دست می چسبد و می تواند به انسان ها در انجام امور یاری کند.

تسهیل ارتباط انسان با ماشین توسط پوست دوم

به گزارش خانه انگلیسی، هدف از این اختراع تسهیل ارتباط بین انسان و ماشین است. دستکش مذکور قابل انعطاف و سبک است.

ابزار مذکور پوست دوم(second skin) نام دارد و با چسبیدن به پوست دست انسان می تواند بیماری های جدید را شناسایی کند. برای مثال تصور کنید که از دستکش خود یک پیام دریافت می کنید که توسط آن می توانید دریابید دمای بدنتان چند درجه است.

کیوسئونگ سیم(Kyoseung Sim) و تیم او طی این مطالعه با استفاده از اکسید روی ایندیم(indium zinc oxide) دستکش مذکور را ایجاد کردند. استفاده از اکسید روی ایندیمبه پژوهشگران این امکان را می دهد تا بافت و خصوصیات سطح مواد را مرتب نمایند. ضخامت این دستگاه 3 تا 4 میکرومتر است.

به دلیل آنکه انسان ها هنگام پوشیدن این دستکش اذیت نشوند پژوهشگران ساختاری انعطاف پذیر همانند پوست مار طراحی نموده اند که بتوان با آن به راحتی کارها را انجام داد. با استفاده از این غشای پوستی انسان ها می توانند ربات ها را به وسیله سیگنال های عضلات خود راهنمایی نمایند. این موضوع به کاربر این امکان می دهد تا احساس کند که ربات ها چه احساسی دارند.

علاوه بر این محققان دریافتند که با استفاده از این غشای پوستی، آنها می توانند میزان اشعه فرا بنفش را کنترل نمایند و یا درجه حرارت پوست را حس نمایند. اشعه فرابنفش می تواند از ایجاد بیماری های پوستی جلوگیری کند. درجه حرارت پوست نیز می تواند به پزشکان در تشخیص زودتر بعضی بیماری ها یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تسهیل ارتباط انسان با ماشین توسط پوست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل ارتباط انسان با ماشین توسط پوست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید