تمسخر فعال محیط زیستی توسط ترامپ سوژه مجله تایم شد

به گزارش خانه انگلیسی، ایرنا نوشت:دونالد ترامپ قرار دریافت تصویر گرتا تونبرگ کنشگر نوجوان 17 ساله سوئدی در صفحه نخست مجله آمریکایی تایم به عنوان فرد سال را مورد تمسخر قرار داد و با استهزای این موضوع گفت: من به او باختم.

تمسخر فعال محیط زیستی توسط ترامپ سوژه مجله تایم شد

به گزارش روز یکشنبه تارنمای آمریکایی هیل، ترامپ در جریان سخنرانی در همایش اقدام سیاسی محافظه کاران موسوم به (CPAC) با اشاره به انتخاب مجله تایم دراین باره گفت: او از اینکه از سوی این مجله یک کنشگر آب وهوایی نوجوان سوئدی، فرد سال 2019 میلادی برگزیده شده، ابراز ناامیدی کرد.

براساس این گزارش، این درحالی است که ترامپ توانسته بود در سال 2016 میلادی به عنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا، پیروز به کسب عنوان فرد سال نشریه تایم شده و تصویرش روی آن نقش بندد.

ترامپ در جریان این همایش در حالی که جمعیت حاضر، این کنشگر نوجوان سوئدی را هو می کردند، گفت: سال جاری من به گرتا باختم، گفتم به چه کسی باختم؟

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این تمسخر اضافه نمود: ما به هو کردن این کنشگر نوجوان آب وهوایی رسیدیم.

هیل گزارش داد: ترامپ در حالی دست به تمسخر این کنشگر نوجوان سوئدی زد که پیش از این، در ژانویه(دی ماه) نیز در جریان اجلاس مالی داووس سوئیس، تونبرگ را مسخره نموده و گفته بود؛ او را نمی شناسم، اما زمانی که به یاد آورد گفت، این دختر بسیار عصبانی (مزاج) است.

به گزارش ایرنا، آذرماه سال جاری نیز رئیس جمهوری آمریکا بعد از انتخاب تونبرگ دختر فعال محیط زیست به عنوان شخصیت سال مجله تایم، با تمسخر او، گفته بود گرتا باید روی خشم خود کار کند.

همچنین ژانویه(دی ماه) سال 2020 در حالی گرمترین ژانویه از زمان ثبت داده های هواشناسی تا به امروز لقب گرفت، گرتا تونبرگ فعال 17 ساله محیط زیست در نشست مجمع دنیای اقتصاد در داووس سوئیس، توقف فوری سرمایه گذاری در اکتشاف و استخراج سوخت های فسیلی را خواهان شد.

تونبرگ که برای دومین سال پیاپی در این نشست حاضر شده بود، بار دیگر با تاکید بر بحران آب و هوایی به رهبران دنیا گفت، خانه ما در حال سوختن است و انفعال ما هر لحظه سبب شعله ورتر شدن این آتش می گردد.

این نوجوان سوئدی، مخاطبان خود در مجمع دنیای اقتصاد را ترغیب کرد چنانچه به فرزندانشان عشق می ورزند کاری نمایند.

تونبرگ گفت: شرکت ها و دولت ها یا باید انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی را کنار بگذارند و یا برای فرزندان خود شرح دهند هدفشان از گرم شدن 1.5 درجه ای دمای کره زمین و انفعال در برابر آن چه بوده است؟

با این حال، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با انتقاد از تونبرگ گفت: این نوجوان 17 ساله باید پیش از نطق کردن در خصوص سرمایه گذاری آمریکا، درباره سوخت های فسیلی، در کالج، اقتصاد بخواند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "تمسخر فعال محیط زیستی توسط ترامپ سوژه مجله تایم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمسخر فعال محیط زیستی توسط ترامپ سوژه مجله تایم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید