جنگ دو سرمربی خارجی برای نیمکت ایران ، گزینه فوق العاده بدی که سرمربی خوبی است!

به گزارش خانه انگلیسی، تکلیف نیمکت یوزها با حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی، همچنان معین نیست.

جنگ دو سرمربی خارجی برای نیمکت ایران ، گزینه فوق العاده بدی که سرمربی خوبی است!

به گزارش خانه انگلیسی آنلاین، کسی در فدراسیون به طور صریح در خصوص کارلوس کی روش موضع نمی گیرد و روشن نیست که آیا این مربی به کار خودش در ایران ادامه خواهد داد یا نه. همزمان موج واکنش ها علیه مرد پرتغالی ادامه دارد و بخت او را برای ادامه کار در تهران کاهش داده است. همین مسئله باعث شده حدس ها در خصوص استخدام مربیان تازه اوج بگیرد و در این میان یک نام، بیشتر از سایر نام ها تکرار گردد؛ برانکو ایوانکوویچ. روزبه روز زمزمه های بیشتری در خصوص احتمال بازگشت سرمربی کروات به تیم ملی به گوش می رسد؛ مردی که هم اکنون راهنمایی عمان را برعهده دارد و از قضا عملکرد موفقیت آمیزی هم داشته است. فارغ از اینکه آیا برانکو گزینه خوبی است یا نه، چیزی که آدم را متعجب می نماید محدودیت عجیب و خودساخته اهالی فوتبال ایران در خصوص نیمکت تیم ملی است. طوری وانمود می گردد که انگار در جهان فقط 2مربی داریم؛ برانکو و کی روش. یا این یکی باید باشد یا آن یکی اما واقعا اینطور نیست.

مربی خوب، گزینه بد

در اینکه برانکو ایوانکوویچ یک مربی خوب و توانمند به شمار می آید، تردیدی نیست. به هر حال سوابق او در تیم ملی ایران و پرسپولیس معین است. این مربی در چین و کرواسی هم کار نموده و امروز هم از عمان تیمی خوب و قابل قبول ساخته است. با این حال این مربی خوب، لزوما گزینه مطلوبی برای راهنمایی تیم ملی ایران نیست. اصل مطلب این است که طی سال های گذشته، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی روش محور یک دوقطبی شدید و پرسروصدا در فوتبال ایران شدند و جنگی بزرگ را رقم زدند. اینکه در آن داستان ها چه کسی بیشتر مقصر بود، کاملا قابل بحث است و همان زمان هم به میزان کافی در خصوصش صحبت شد. نکته اینجاست که در پس آن دعوا، هر یک از این 2مربی حامیان و دشمنان سرسختی پیدا کردند. در نتیجه حضور چنین کاراکتری روی نیمکت تیم ملی که به اجماع عمومی احتیاج دارد، عاقلانه نیست. زمانی که قرار به بازگرداندن کی روش بود هم این حرف ها را زدیم اما کسی گوش نکرد. یک بخش بزرگ از جامعه فوتبال از همان ابتدا نسبت به مربی پرتغالی گارد داشتند و این موضوع، کار او را سخت تر می کرد. کی روش آمد و برای هزارمین بار باخت، حالا چه اصراری است که برانکو را هم برگردانیم و نیمه دیگر جامعه فوتبال را علیه او و تیم ملی بشورانیم؟ در شرایط نرمال، شاید برانکو جواب می داد، اما الان طرفداران سینه چاک کی روش منتظرند زمین خوردن مربی کروات را ببینند و از او انتقام بگیرند. مطمئن باشید به همین علت، عرصه از همان روز اول بر مرد کروات تنگ خواهد شد؛ مخصوصا که او بعد از جام جهانی هم به کی روش طعنه زده و گفته: ایران تیم خوبی داشت، اما مربی نداشت.

در پی یک تفکر تازه

برانکو در نزدیکی های 70سالگی واقع شده است. بیشتر از 20سال از زمان نخستین حضور او در فوتبال ایران می گذرد. بالاخره یک روز باید از این نام ها عبور کرد و سراغ تجربیات تازه رفت. جهانی فوتبال، مربیان دیگری هم دارد که سبک و تفکر خاص خودشان را دارند. شاید اگر انتخابی فکورانه و درست صورت بگیرد، کسی به فوتبال ایران بیاید که میراثی حتی باشکوه تر از این 2مربی به جا بگذارد. مگر کی روش و برانکو از آسمان آمده اند؟ چرا این انحصار را نمی شکنید؟

منبع: همشهری آنلاین

به "جنگ دو سرمربی خارجی برای نیمکت ایران ، گزینه فوق العاده بدی که سرمربی خوبی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ دو سرمربی خارجی برای نیمکت ایران ، گزینه فوق العاده بدی که سرمربی خوبی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید