حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش خانه انگلیسی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن این که از حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه های میراث فرهنگی و آموزش و پرورزش در کمیسیون فرهنگی مجلس اطلاع داد، اعلام کرد: این دو وزرای پیشنهادی دولت ضمن حضور در جلسه امروز کمیسیون برنامه های خود را تشریح کردند.

حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی مجلس

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خانه انگلیسی در مورد جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی ابتدا به ادامه آنالیز لایحه مالکیت فکری پرداختیم. در جلسه امروز مواد 56، 57،58 و 62 این قانون را تصویب کردیم.

وی در این خصوص شرح داد: ماده 56 حقوق مرتبط در این قانون را تعریف می نماید. ماده 57 نیز تاکید دارد اعمال حقوق انحصاری موضوع این بخش (حقوق مرتبط) هیچ خدشه ای به حقوق پدیدآورندگان آثار مورد حمایت این قانون وارد نمی آورد و همچنین ماده62 در چهار بند با تشریح بعضی فعالیت ها تولیدکنندگان حامل شنیداری را دارای حق انحصاری انجام یا اجازه انجام دادن این فعالیت ها دانست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه امروز آقای مونسان وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی و آقای میرزایی وزیر پیشنهادی وزارتخانه آموزش و پرورش حضور پیدا کردند. آقای مونسان در مورد برنامه ها و سیاست های خود مسائلی را مطرح کردند همچنین در حوزه های مختلف در این باره انتظارات نمایندگان مطرح شد. مسائلی مانند لزوم ایجاد تحول در این حوزه کرایه، عدم برگزاری شورای عالی میراث فرهنگی، لزوم تقویت موضوع بوم گردی، توجه به مسافرخانه ها مورد تاکید نهاده شد. قرار بر این شد که با کمیسیون فرهنگی تعامل مستمری برقرار باشد و این کمیسیون اجرایی شدن این انتظارات را پیگیری کند.

ذوالقدر افزود: همچنین آقای میرزایی برنامه های خود را شرح دادند. وی درباره نظام تعلیم و تربیت، توجه به اسناد بالادستی، بهبود کیفیت مدیریت در وزارت آموزش و پرورش، تحول در اقتصاد آموزشی و ساماندهی فضاهای آموزش و پرورش و توسعه عدالت در آموزش و پرورش مسائلی را مطرح و درباره اجرایی شدن این محورها شرح داد. همچنین قرار شد که حقوق و مطالبات معلمان و حق التدریس ها مورد توجه قرار گیرد و عدالت آموزشی مورد تاکید باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید