خبرنگاران حل مشکل آب شرب سنندج با طرح انتقال آب از سد آزاد

به گزارش خانه انگلیسی، تهران - خبرنگاران - معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: حل اساسی مشکل آب سنندج با طرح انتقال آب از سد آزاد امکان پذیر است، ضمن اینکه آب سد قشلاق به لحاظ شاخص های کیفی، میکروبی و شیمیایی هیچ مسئله ای نداشته و همه شاخص های مطلوب درحد استاندارد راداراست.

خبرنگاران حل مشکل آب شرب سنندج با طرح انتقال آب از سد آزاد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، حمیدرضا کشفی پیرامون مشکل طعم و بوی آب شرب شهر سنندج افزود: آب شرب این شهر از سد قشلاق تامین شده که در منطقه این سد، پدیده تغذیه گرایی اتفاق افتاده و این مهم نیز ناشی از ورود آلاینده های متفاوتی از جمله سموم کشاورزی، بخشی از فاضلاب روستاهای اطراف این شهر و پدیده های دیگری که متناسب با آب و هوای این منطقه به وجود می آید.

وی توضیح داد: عوامل مزبور، موجب شد آب شرب سد قشلاق و تامین کننده اصلی آب شرب شهر سنندج دارای طعم و بو باشد، وقعیت اینکه آب از لحاظ شاخص های کیفی، میکروبی و شیمیایی مسئله ای نداشته و همه شاخص های مطلوب در حد استاندارد است .

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور با اشاره به اقدام های اجرا شده گفت: امروز تصفیه خانه های سنندج و بانه از محل اعتبار تنش آبی، طرح ارتقای کیفی این تصفیه خانه ها در حال اجراست تا جدیدترین تجهیزات مورد استفاده کشورهای خارجی در این تصفیه خانه ها نصب شود.

وی گفت: برای حل اساسی این مشکل تلاش می شود آب سد آزاد را که هفته پیش نیز یک خط انتقال به سد قشلاق رساندیم، مستقیم به تصفیه خانه شهر سنندج متصل، که اجرای این طرح نیازمند اعتبار است.

کشفی با بیان اینکه طرح ارتقای کیفی آب شرب شهر سنندج تا انتها امسال به اتمام می رسد، گفت: با توجه به نیاز اعتباری پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج، برای برطرف کردن مشکل آب شرب این شهر تلاش می شود طرح ارتقای کیفی آب شرب تا انتها امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش خانه انگلیسی، مدتی است مردم شهر سنندج از شرایط آب شرب این شهر ابراز نارضایتی کرده و خواستار رسیدگی مسوولان هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حل مشکل آب شرب سنندج با طرح انتقال آب از سد آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حل مشکل آب شرب سنندج با طرح انتقال آب از سد آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید