خبرنگاران کرونا در آمریکا قربانی گرفت

به گزارش خانه انگلیسی، تهران- خبرنگاران- اولین مورد قربانی ویروس مرگبار کرونا در ایالت واشنگتن تایید شد.

خبرنگاران کرونا در آمریکا قربانی گرفت

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، یک تن ساکن شهر کینگ کانتی در نزدیکی سیاتل اولین کسی است که در آمریکا به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

اداره بهداشت شهر کینگ کانتی در سیاتل در زمان اعلام این خبر هیچ شرح بیشتری در خصوص فرد مبتلا ارائه نکرد اما اضافه کرد که در اواخر روز شنبه به وقت محلی اطلاعات بیشتری اعلام خواهد شد.

این مرگ پس از آن رخ داد که مقامات بهداشت آمریکا هشدار داده اند که ظاهراً ویروس کرونا پتانسیل انتقال از کسی به شخص دیگری در هرگونه مسافرت خارجی را دارد.

تا کنون 15 مورد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا تایید شده و 46 مظنون که از کشورهای دیگر به ایالات متحده بازگشته اند قرنطینه شده اند.

کاخ سفید درحالی مدعی است که شیوع کرونا را تحت کنترل درآورده که ارتش آمریکا در خصوص خطرناک بودن این ویروس به نظامیان خود در سراسر دنیا هشدار داده است.

متیو داناوان مسئول امور پرسنل پنتاگون به تازگی در یادداشتی، مقام های ارشد وزارت دفاع را نسبت به تهدید فزاینده ویروس کرونا برای نظامیان آمریکایی در سراسر دنیا مطلع کرد.

سی ان ان نیز در این رابطه گزارش داد، فرماندهان ارشد آمریکایی در سراسر دنیا به شدت نسبت به این اوضاع نگرانند که همزمان با اینکه هم پیمانانشان در پاسخ به گسترش کرونا مرزهایشان را می بندند و محدودیت سفر اعمال نموده اند، خطر کاهش آمادگی ارتش آمریکا در سراسر دنیا وجود دارد.

نگرانی مقام های ارشد نظامی آمریکا و یادداشت این مقام پنتاگون نشانه این است که کرونا در حال تبدیل شدن به یک چالش امنیت ملی برای آمریکاست آن هم در حالی که مقام های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کوشش نموده اند موضوع شیوع کرونا را کم اهمیت جلوه دهند و از تحت کنترل بودن اوضاع سخن بگویند.

گزارش شده پنتاگون در حال اعزام پرسنل پزشکی و آزمایشگاهی برای حمایت از نیروهای آمریکایی در کره جنوبی است. همچنین اعلام شده تست کرونا یک نظامی آمریکایی در کره جنوبی مثبت بوده است.

براساس گزارش روز شنبه کمیسیون بهداشت ملی چین، از میان 85 هزار و 162 بیمار در دنیا، 79 هزار و 251 نفر از چین هستند. در مجموع 2 هزار و 923 نفر از ابتلا به کرونا جان باخته اند که سهم چین 2 هزار و 835 نفر بوده است.

این کمیسیون خاطرنشان کرد که 39 هزار و 332 نفر تا به امروز درمان شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا در آمریکا قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در آمریکا قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید