چالش پنتاگون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

به گزارش خانه انگلیسی، پنتاگون از یک سو برای مهار ویروس کرونا در آمریکا در چالش است و از سوی دیگر باید مانع از شیوع بیشتر این بیماری میان نیروهایش در داخل و خارج از این کشور گردد.

چالش پنتاگون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

به گزارش گروه سیاسی خانه انگلیسی، وزارت دفاع آمریکا در کوشش است در دو جبهه با ویروس کرونا مقابله کند؛ از سویی یاری به ایالت های درگیر شیوع این بیماری را در دستور کار دارد و از سوی دیگر باید از انتشار آن در میان نظامیان آمریکایی جلوگیری کند.

روزنامه لس آنجلس تایمز در مقاله ای با این موضوع نوشت، پنتاگون تا این لحظه تعداد زیادی از رزمایش های خود را لغو، انتقال نیرو در داخل و خارج را متوقف و ناو هواپیمابر تئودور روزولت را به دلیل شیوع کرونا در میان خدمه، در سواحل گوام نگه داشته است.

از سوی دیگر پنتاگون دو کشتی بیمارستانی را به مقصد نیویورک و لس آنجلس که شیوع ویروس کرونا در آن ها بسیار نگران کننده شده، اعزام نموده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مراسم اعزام این کشتی ها در حالی که در کنار مارک اسپر وزیر دفاع این کشور ایستاده بود گفت: ما در این جنگ پیروز می شویم و ما این جنگ را سریع و فوری خواهیم برد، با حداقل کشته ممکن.

در حالی که 12 هزار نیروی گارد ملی آمریکا در مراکز تست کرونا و چادر های بیمارستانی در ده ها ایالت مشغول به یاری رسانی هستند، مقامات پنتاگون و فرماندهان ارشد نگران این هستند که ابتلای احتمالی هزاران نیروی نظامی آمریکایی چه تأثیری بر امینت ملی این کشور خواهد داشت.

تا روز آدینه 613 نفر از کارکنان پنتاگون به کرونا مبتلا شده اند که بیش از نیمی از آن ها را نیرو های نظامی تشکیل می دهد. در کره جنوبی به 28 هزار نیروی آمریکایی حاضر در این کشور دستور داده در پادگان هایشان بمانند یا به خانه برگردند. در حال حاضر در پادگان هامفریز واقع در جنوب سئول و دیگر تأسیسات نظامی آمریکا تنها فرماندهان و کارکنان ارشد در پست هایشان حاضر هستند.

پنتاگون باید از سویی خطر ابتلای بیشتر این بیماری میان نیروهایش را مهار کند و از سوی دیگر امنیت ملی آمریکا را تأمین کند. از این رو به 25 هزار نیروی خود دستور داده به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند. همچنین فرماندهان نظامی بیشتر تمرینات نظامی را لغو نموده اند.

وزارت دفاع آمریکا از روز چهارشنبه تحرکات نظامی خود در سراسر دنیا را به مدت 60 روز متوقف نموده است و هزاران نیروی نظامی خود را زمین گیر نموده است. همچنین به شماری از نیرو های آمریکایی اجازه خروج از افغانستان داده شده است که با خواسته ترامپ برای انتها دادن به طولانی ترین جنگ آمریکا همسویی دارد.

ترامپ روز آدینه دستوری را صادر کرد که به پنتاگون اجازه می دهد یک میلیون سرباز ذخیره ارتش را به مدت دو سال برای یاری به مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل کند. اما مقامات پنتاگون معتقدند هیچ برنامه ای برای بازگرداندن این تعداد نیرو به ارتش وجود ندارد.

به اذعان ارتش آمریکا از میان 800 هزار سرباز سابق این کشور که پنتاگون به وسیله ایمیل دعوت به همکاری کرد، تنها 9000 نفر برای ملحق شدن مجدد به ارتش اظهار آمادگی کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چالش پنتاگون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش پنتاگون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید