عصاره گل خرزهره کووید-19 را علاج نمی کند

به گزارش خانه انگلیسی، یکی از آخرین اطلاعات نادرستی که درباره کروناویروس رواج یافته، این است که عصاره گل سرخ که یک گیاه بسیار سمی است، می تواند کووید-19 را علاج کند، در حالیکه هیچ شاهد علمی در این باره وجود ندارد.

عصاره گل خرزهره کووید-19 را علاج نمی کند

به گزارش خانه انگلیسی به نقل از یاهونیوز اولیندرین، عصاره ای که از گل خرزهره، بوته گل داری که برای محوطه سازی به کار می رود، گرفته می شود، بوسیله برخی از افراد مشهور در آمریکا به عنوان درمانی برای کرونا تبلیغ شده است.

از جمله مایک لیندل، مدیر شرکت MyPillow که از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است، مدعی اثرات درمانی بالقوه این عصاره شده است. ترامپ هم اخیرا گفته بود که به این عصاره علاقمند شده است و از سازمان غذا و داروی آمریکا خواسته است در این بار بررسی کند. هر چند بعدا ترامپ گفت این سازمان را تشویق به تایید این عصاره نکرده است.

شرکت فونیکس بیوتکنولوژی در امریمل اولیندرین را به عنوان یک مکمل بدون نسخه می فروشد و این عصاره به عنوان یک مکمل نیاز به تایید سازمان غذا و دارو ندارد. گرچه این شرکت اجازه ندارد این مکمل را به عنوان دارویی برای ویروس کرونا تبلیغ کند.

گرچه این شرکت اجازه تبلیغ این مکمل را به عنوان علاج ویروس کرونا ندارد، برخی نگران هستند که توجهی که به این عصاره جلب شده است، باعث شود برخی آمریکاییان به خوددرمانی به آن روی بیاورند.

موضوع نگران کننده تر این است افراد ممکن است گیاه خام خرزهره را بخورند که که ممکن است مرگبار باشد.

کارشناسان می گویند اگر چیزی در طبیعت می روید، به معنای بی خطر بودن آن نیست. اگر این گیاه را بخورید و آنقدرآن را مصرف کنید که دچار اووردوز شوید، علائمی مانند تهوع، استفراغ، سردرد و اختلال ریتم قلب ممکن است بروز کند. این اختلال ریتم قلب ممکن است باعث بیهوش شدن و مرگ شما شود.

  • علاج های عجیب وغریب کوروناویروس در شبکه های اجتماعی چین | از عصاره گل ها تا ابرداروی سری ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

به "عصاره گل خرزهره کووید-19 را علاج نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصاره گل خرزهره کووید-19 را علاج نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید