دراگون تا کریسمس 2020 به فضا پرتاب می گردد

به گزارش خانه انگلیسی، مدیر شرکت اسپیس ایکس در حساب توئیتری خود اطلاع داد که احتمالا فضاپیمای دراگون تا کریسمس به فضا پرتاب خواهد شد.

دراگون تا کریسمس 2020 به فضا پرتاب می گردد

به گزارش گروه فناوری خانه انگلیسی، ایلان ماسک، رئیس شرکت اسپیس ایکس در حساب توئیتری خود از پرتاب فضاپیمای دراگون به فضا تا کریسمس اطلاع داد.

او در توییتر خود نوشته است که: فعالیت های اسپیس ایکس همه طبق برنامه پیش می روند و با آنالیز عمیق در این رابطه می توانم بگویم که دراگون و فالکون تا حدود 10 هفته دیگر به هدف می رسند.

ماسک همچنین ادامه داد که در ماه نوامبر یا پیش از آن، پرتاب آزمایشی دراگون انجام می گردد. پرتاب اصلی دراگون به همراه فضانوردان به منظور قرارگیری در محیط پرواز، هنوز برنامه ریزی نشده، اما ماسک گفته است که فضاپیما تا اوایل سال 2020 برای حمل انسان ها آماده خواهد بود.

ناسا هنوز واکنشی به توییتر ماسک نداده است. کادر تبلیغاتی ناسا برنامه دارد تا فضانوردان را پس از پیمایش فضا طی قرارداد ها با SpaceX و بوئینگ به خاک آمریکا بازگردانده تا فضانوردان با یک فضاپیمای جدید راهی ایستگاه بین المللی فضایی شوند. البته برنامه ریزی هر دوی این فضاپیما ها با مشکل روبرو شده و طبق برنامه پیش نرفته است، چرا که دراگون طی یک آزمایش زمینی و بدون سرنشین، منفجر شد.

ناسا، بوئینگ و SpaceX همگی امیدوار بودند تا برنامه های تبلیغاتی خود را تا سال 2019 به انجام رسانند. اما حالا به نظر می رسد که تاریخ محتمل تر برای این رویداد ها سال 2020 باشد و ناسا در کوشش است تا مطمئن گردد که فضاپیمای جدیدش سال آینده آماده پرتاب باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دراگون تا کریسمس 2020 به فضا پرتاب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراگون تا کریسمس 2020 به فضا پرتاب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید